Standplaats: Eifel (Duitsland)
Vandaag weer een rondje Eiffel gedaan. Voorheen het rondje Rollesbroich (dank aan Buzz). Ivm beschikbaarheid van koffie in de ochtend omgedoopt tot rondje Simmerath. (In Rollesbroich op maandag géén koffie in de ochtend)
Genoten van een mooie ronde, uiteindelijk ongeveer 100km en 1800hm. Iets ingekorrt, ivm aanhoudende harde en koude regen vanaf zo ongeveer km 50.
Maar opnieuw voor herhaling vatbaar!
https://www.strava.com/activities/2612655948
Genoten van een mooie ronde, uiteindelijk ongeveer 100km en 1800hm. Iets ingekorrt, ivm aanhoudende harde en koude regen vanaf zo ongeveer km 50.
Maar opnieuw voor herhaling vatbaar!
https://www.strava.com/activities/2612655948
Nee, ik heb vooralsnog geen routes op de GPSies-plank liggen die (het nogal zuidelijk gelegen) Deudesfeld op korte afstand passeren.
@Freakyy, @Hanz Bé: Nice to know.
@Reynouts: Je hebt de Eifel-smaak inmiddels behoorlijk te pakken! Leuk, hoor. En ja, jouw verkorte Laacher See-route ziet er prima uit. Alleen spijtig dat je de uitdagende klim naar Burg Olbrück links laat liggen. Denk dat je daar wel een goede reden voor zult hebben.
Overigens is het ook een optie om vanuit Oberzissen via de Burgstraße naar Burg Olbrück te rijden. Deze 'vriendelijke' variant is 3 km lang en gemiddeld 8,5%. Hierbij is het tevens nog mogelijk om de laatste 800 meter naar de top (à 11%) te skippen. In dat geval sla je in het dorpje Hain rechtsaf en daal je af over de steile (!) Dürenbacher Straße naar Niederdürenbach.
Voorts zou ik een lichte voorkeur hebben om niet via Kaltenborn (en de Hohe Acht) terug te rijden naar Adenau, maar bij Kesseling rechtdoor te gaan en zodoende de Linder Höhe nog mee te pakken alsook de stille Reifferscheid-variant via het gehucht Lückenbach. Uiteraard wordt de route dan wel iets langer en overbrugt iets meer hoogtemeters...
Zie ter illustratie deze Adenau – Laacher See – Adenau (115 km, 2500 hm).
Overigens is het ook een optie om vanuit Oberzissen via de Burgstraße naar Burg Olbrück te rijden. Deze 'vriendelijke' variant is 3 km lang en gemiddeld 8,5%. Hierbij is het tevens nog mogelijk om de laatste 800 meter naar de top (à 11%) te skippen. In dat geval sla je in het dorpje Hain rechtsaf en daal je af over de steile (!) Dürenbacher Straße naar Niederdürenbach.
Voorts zou ik een lichte voorkeur hebben om niet via Kaltenborn (en de Hohe Acht) terug te rijden naar Adenau, maar bij Kesseling rechtdoor te gaan en zodoende de Linder Höhe nog mee te pakken alsook de stille Reifferscheid-variant via het gehucht Lückenbach. Uiteraard wordt de route dan wel iets langer en overbrugt iets meer hoogtemeters...
Zie ter illustratie deze Adenau – Laacher See – Adenau (115 km, 2500 hm).
Ja, heel fijn gebied op relatief korte afstand waar je echt lekker kunt klimmen (langer dan 4km).
Bedankt voor de aanpassingen aan de verkorte route Buzz. Goede opmerkingen! Mijn voornaamste reden om naar dit gebied te gaan is het langere klimwerk, maar als de echte steile stukken iets moois te bieden hebben (uitzicht of gewoon een legendarische klim) dan pak ik ze graag mee en dat is Burg Olbruck volgens mij het geval als ik de foto's zie.
Bedankt voor de aanpassingen aan de verkorte route Buzz. Goede opmerkingen! Mijn voornaamste reden om naar dit gebied te gaan is het langere klimwerk, maar als de echte steile stukken iets moois te bieden hebben (uitzicht of gewoon een legendarische klim) dan pak ik ze graag mee en dat is Burg Olbruck volgens mij het geval als ik de foto's zie.
De Eifel is volledig nieuw voor mij. Ik merk dat er door een aantal forumleden hele mooie routes gemaakt werden. Voor mij is het moeilijk om de verschillen te zien tussen de routes omdat de streek volledig onbekend is.
Ik zoek 3 asfalt routes voor racefiets met bij voorkeur zoveel mogelijk hoogtemeters.
1 route van ongeveer 80 km, 1 van ongeveer 100 km, 1 van ongeveer 120 km.
Welke routes kunnen jullie in dit geval aanbevelen? Graag routes met veel hoogtemeters én routes die elkaar zo weinig mogelijk overlappen qua parcours.
Rustige wegen zijn ook altijd mooi meegenomen uiteraard.
Ik zoek 3 asfalt routes voor racefiets met bij voorkeur zoveel mogelijk hoogtemeters.
1 route van ongeveer 80 km, 1 van ongeveer 100 km, 1 van ongeveer 120 km.
Welke routes kunnen jullie in dit geval aanbevelen? Graag routes met veel hoogtemeters én routes die elkaar zo weinig mogelijk overlappen qua parcours.
Rustige wegen zijn ook altijd mooi meegenomen uiteraard.
@Felipe07: Zie bijvoorbeeld de navolgende twee routes uit de Vulkaneifel...
- Adenau – Laacher See – Adenau (115 km, 2500 hm).
- Nöthen – Dümpelfeld – Nöthen (110 km, 2300 hm). Geen overlap met bovenstaande route. Wel een traject van 10 km dat in tegengestelde richting gereden wordt.
- Mützenich – Rursee – Mützenich (120 km, 2300 hm).
- Lammersdorf – Rursee – Lammersdorf (85 km, 1600 hm). Is een verkorte versie van bovenstaande route. De Nideggen/Heimbach-lus (40 km) ontbreekt in deze route.
Binnenkort ga ik met een aantal collega's naar de Eifel om de route van Buzz te fietsen. We willen deze opdelen in twee stukken om zodoende te komen tot 1x 100km & 1x 70-80km. Echter kan ik nog geen geschikt hotel vinden tegen een schappelijke prijs (300+ voor 1 nacht voor 3 personen is ons iets te gortig). Heeft iemand nog passende tips voor ons?
Ps; uiteraard heb ik de zoekfunctie geraadpleegd, maar kon voornamelijk wat zuidelijker uit.
Ps; uiteraard heb ik de zoekfunctie geraadpleegd, maar kon voornamelijk wat zuidelijker uit.
geen ervaring met Fietsen daar, maar voor 3 personen zou ik zoeken op een appartement ipv hotelkamer dan betaal je voor het appartement ipv pp. vaak wel tussen de €100-150 te vinden. andere optie misschien airbnb?
moet toch eigenlijk te vinden zijn in de Eiffel rond welke plaats zoek je wat?
moet toch eigenlijk te vinden zijn in de Eiffel rond welke plaats zoek je wat?
Welke Vulkaneifel-route ga je in tweeën knippen? Overigens ligt Dahlem best wel een eindje weg. Vermoedelijk zal je vanuit Dahlem dan zo'n 20 à 30 km naar de beoogde route toe moeten fietsen (en afsluitend een dergelijke afstand ook weer terug naar Dahlem). Of ga je dat met de auto rijden?