Gewoon met een big smile tot de eindstreep.Rouge baste schreef:Bedankt! Dan houd ik het mooi bij mijn huidige cassette. En afzien hoort er ook bij natuurlijk .
FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Ik ga eind mei weekje naar Italie en dan bijvoorbeeld de Stelvio beklimmen.
Nu red ik het normaal prima met 53/39 en een 12-30 cassette, maar wil eigenlijk eigenlijk nog iets lichtere optie hebben voor de wat pijnlijkere lange klimmen.
Vandaag ook klimmetje gedaan op Mallorca die 1,5km lang gemiddeld 10% was maar pieken over de 15% en dan is 39x30 net te zwaar.
Volledig andere crank heeft niet mijn voorkeur ivm prijs (ultregra 6800), nu dacht ik erover om alleen binnenblad te vervangen. 34 lijkt me een te groot verschil icm 53.
36 lijkt me prima mogelijk als shimano al 52/36 verkoopt.
Iemand ervaring ? (icm di2)
Nu red ik het normaal prima met 53/39 en een 12-30 cassette, maar wil eigenlijk eigenlijk nog iets lichtere optie hebben voor de wat pijnlijkere lange klimmen.
Vandaag ook klimmetje gedaan op Mallorca die 1,5km lang gemiddeld 10% was maar pieken over de 15% en dan is 39x30 net te zwaar.
Volledig andere crank heeft niet mijn voorkeur ivm prijs (ultregra 6800), nu dacht ik erover om alleen binnenblad te vervangen. 34 lijkt me een te groot verschil icm 53.
36 lijkt me prima mogelijk als shimano al 52/36 verkoopt.
Iemand ervaring ? (icm di2)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
je hebt toch een 53 buiten? dan snap ik die 52 nietDDX schreef: 36 lijkt me prima mogelijk als shimano al 52/36 verkoopt.
je kunt nog ook een 105 crankset overwegen, stukje goedkoper maar ben je in de toekomst voor zo'n weekje nog veel flexibeler.
heb je nu een di2 6770 groep dan?
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Is 52/34 of 52/36 niet compact met andere steek, dus niet combineerbaar met 53/39, wat standaard steek is voor Shimano?
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Hangt er vanaf. Tegenwoordig maakt Shimano geen onderscheid meer tussen klassiek dubbel en compact. Alles is 4x110 geworden (steekmaat).
@ DDX heeft volgens mij een 10-speed (6700) Ultegra crank en daar bestond dat onderscheid nog wel. En dat is slecht nieuws, want dat betekent dat er niks op past wat kleiner is dan 39. De steek is 5x130 mm. Ik herinner me nog dat ik me verbaasde over die setup toen je die fiets kocht. Niemand kocht (ook toen) nog een gewone dubbel om de bovengenoemde reden.
Nieuwe crank is de eenvoudigste optie.
[edit] Je schrijft nu dat je een 6800 crank hebt? Daar past inderdaad gewoon een 36 op, gaat prima i.c.m. 53. Wil je een 34 steken dan moet je naar een 50 buitenblad maar dan is een nieuwe crank bijna goedkoper.
@ DDX heeft volgens mij een 10-speed (6700) Ultegra crank en daar bestond dat onderscheid nog wel. En dat is slecht nieuws, want dat betekent dat er niks op past wat kleiner is dan 39. De steek is 5x130 mm. Ik herinner me nog dat ik me verbaasde over die setup toen je die fiets kocht. Niemand kocht (ook toen) nog een gewone dubbel om de bovengenoemde reden.
Nieuwe crank is de eenvoudigste optie.
[edit] Je schrijft nu dat je een 6800 crank hebt? Daar past inderdaad gewoon een 36 op, gaat prima i.c.m. 53. Wil je een 34 steken dan moet je naar een 50 buitenblad maar dan is een nieuwe crank bijna goedkoper.
Goede nieuws is dat ik idden 6800 crank heb, dus denk dat ik dat idd maar een 36 binnenblad ga bestellen.
Niet iets prettiger volgens mij als het lange tijd boven de 10% is.
Andere optie is dan idd andere crank, maar of ik een 34 ga nodig ga hebben....
Niet iets prettiger volgens mij als het lange tijd boven de 10% is.
Andere optie is dan idd andere crank, maar of ik een 34 ga nodig ga hebben....
Iemand die 25k/j fietst heeft geen 34x30 nodig. Daarmee rijd ik (soms) en ik train nog niet eens de helft.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
ah heb je toch een 6800 crank (heb je dan een 6770 groep mét een 6800 crank?)? dan is 't probleem snel opgelost inderdaad.
edit: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden
edit: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden