FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
De weg over de Stelvio werd in 1822 voltooid, niet zooo lang na Napoleon....
Vandaag reed ik met de auto over de Umbrail en Stelvio (van de andere kant dus) en je krijgt vanzelf weer respect voor de mensen die daar bezig zijn geweest. (bij de bouw dus)
Vandaag reed ik met de auto over de Umbrail en Stelvio (van de andere kant dus) en je krijgt vanzelf weer respect voor de mensen die daar bezig zijn geweest. (bij de bouw dus)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
senior schreef:Naar mate je ouder wordt is het probleem meer: vroeger had ik de benen, nu het materiaal. Beide tegelijkertijd heb ik nooit gehad
Maakte dat vroeger zoveel uit?
Iedereen reed met staal en Campagnolo , Shimano Dura Ace of Frans spul al naar gelang het budget, niemand had IMO materiaalvoordeel.
Laatst gewijzigd door Keezx op 16 jun 2016 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Klopt ik snap niet hoe ze dat ooit aangelegd hebben...
Maak joe woar
Als je hem niet snapt kan ik hem ook niet uitleggenKeezx schreef:senior schreef:Naar mate je ouder wordt is het probleem meer: vroeger had ik de benen, nu het materiaal. Beide tegelijkertijd heb ik nooit gehad
Maakte dat vroeger zoveel uit?
Iedereen reed met staal en Campagnolo , Shimano Dura Ace of Frans spul al naar gelang het budget, niemand had IMO materiaalvoordeel.
Na vele jaren van sport en avontuur is hier en daar een gewricht versleten waardoor ik niet meer op kracht kan rijden.
Recent kocht ik een racefiets, 2*11 speed Ultegra met vooraan 52-36 en achteraan 28-11.
Het was een demomodel, dus te nemen zoals hij daar stond.
De fiets rijdt prima, maar 52 is te zwaar op het vlakke, en bergop zal die 36 ook niet echt comfortabel rond draaien.
Wanneer ik zonder voorkennis van de markt begin te rekenen, dan zou ik optimaal bediend zijn met vooraan een 48-34.
Shimano heeft dit 48-blad spijtig genoeg niet.
Zijn er fabrikanten die dit wel in assortiment hebben ? Uiteraard compatibel met Shimano, zodat ik volsta met de kettingbladen te vervangen.
Recent kocht ik een racefiets, 2*11 speed Ultegra met vooraan 52-36 en achteraan 28-11.
Het was een demomodel, dus te nemen zoals hij daar stond.
De fiets rijdt prima, maar 52 is te zwaar op het vlakke, en bergop zal die 36 ook niet echt comfortabel rond draaien.
Wanneer ik zonder voorkennis van de markt begin te rekenen, dan zou ik optimaal bediend zijn met vooraan een 48-34.
Shimano heeft dit 48-blad spijtig genoeg niet.
Zijn er fabrikanten die dit wel in assortiment hebben ? Uiteraard compatibel met Shimano, zodat ik volsta met de kettingbladen te vervangen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Maak joe woar
Ik gebruik slechts 3 a 4 versnellingen atm. Heb wel als ik moe begin te raken, en schakel dan eentje terug of vooruit, dat ik zoiets heb van; hmmm.... Een tandje er tussen zou niet verkeerd zijn.
En zoals ik heb begrepen uit het forum kan dat.
Ik heb een 50-34 voor. En achter 11-28 (geloof ik)
28 en die er naast gebruik ik nooit, en het kleinste ook nooit.
Dan zou ik met een 12-26 cassette precies goed zitten. Is dat correct? Zijn die cassettes er, of wordt het dan bv 12-25?
(Shimano 105, 11 speed)
Als ik een keer de bergen in ga, dan wissel ik om. Maar hier is alles plat.
En zoals ik heb begrepen uit het forum kan dat.
Ik heb een 50-34 voor. En achter 11-28 (geloof ik)
28 en die er naast gebruik ik nooit, en het kleinste ook nooit.
Dan zou ik met een 12-26 cassette precies goed zitten. Is dat correct? Zijn die cassettes er, of wordt het dan bv 12-25?
(Shimano 105, 11 speed)
Als ik een keer de bergen in ga, dan wissel ik om. Maar hier is alles plat.
Lijkt me iets voor een trekkingfiets, is staal denk ik.Fietsen?altijd schreef:https://www.athleteshop.nl/shimano-kett ... 0wodgcYGZA
Of is deze voor een triple?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Check eerst even wat je hebt.Bredalp schreef:Ik gebruik slechts 3 a 4 versnellingen atm. Heb wel als ik moe begin te raken, en schakel dan eentje terug of vooruit, dat ik zoiets heb van; hmmm.... Een tandje er tussen zou niet verkeerd zijn.
En zoals ik heb begrepen uit het forum kan dat.
Ik heb een 50-34 voor. En achter 11-28 (geloof ik)
28 en die er naast gebruik ik nooit, en het kleinste ook nooit.
Dan zou ik met een 12-26 cassette precies goed zitten. Is dat correct? Zijn die cassettes er, of wordt het dan bv 12-25?
(Shimano 105, 11 speed)
Als ik een keer de bergen in ga, dan wissel ik om. Maar hier is alles plat.
Als het 11-28 ,is zul je er ook achter komen dat het krantje naast de 28, geen 27 tanden heeft, maar slechts 25. Dus al's je die nu ook al niet gebruikt, dan die daarnaast, dat is een 23. Nou weet ik even niet uit mijn hoofd wat er beschikbaar is aan 11 speed cassettes, maar een 11-23, of 12-25. Zal 't waarschijnlijk worden. 12-23 is er denk ik niet in 11 speed. Je kunt overigens gerust een cassette van serie 105 kopen, maar net zo goed uktegra (duurder) of evt tiagra (als daar ondertussen 11 speed van bestaat. Is goedkoper). Al naar gelang welke serie de juiste cassette heeft voor jou.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013