Havana, jij zei eerder dat het (=52/34) zou schakelen als een vrouwelijk gelsachtsdeel. Wat bedoelde je daar precies mee?havana schreef:Bij een compact hoeft de crank er echt niet af.
Ik ga het 34T waarschijnlijk alleen gebruiken tijdens een weekje Alpen.
Ik verwacht dat ik met 36x32 en al ruim 1500km in de benen tijdens Volta en AGR niet echt in de problemen ga komen. Hier zit niet schrikbarend lang klimwerk in.
Het goedkoopste ultegra crankstel kost momenteel 169,90 bij Salden.
Een los blad 34T 15,95
En een los 34T + 50T = 15.95 en 99.95 (Mantel, mits ik goed heb gekeken)...
Dus er zijn 4 opties.
A. 36/52 rijden, kost 0 euro (beangstigend )
B. 34T ipv 36T (schakelt vaginaal )
C. 34T + 50T kost 116eur. (En wat doe ik met oude bladen... ga ik steeds ombouwen...?)
D. Crankstel 34/50 kost 170 (ga ik wisselen of verkoop ik mijn 36/52......)
Ook het advies van Keesz nog in beraad. Misschien maar gewoon voor optie A gaan, als verschil inderdaad (verwaarloosbaar) klein is. En evt. na weekje Alpen kijken hoe het beviel...
Serieus (duur)klimwerk gaat pas in 2018 op het programma staan, ik heb plannen om dan een cyclo te rijden.