Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6210
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mar 2017 12:13

Of begin op de 12.., zodat je ergens anders een kransje meer hebt...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

PieterC
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mar 2016 18:09

PieterC 21 mar 2017 19:27

PieterC schreef:Dank mannen, hier kan ik iets mee. Ik heb wel een FM die geen onderdelen wil monteren die niet van hemzelf zijn, maar desnoods doe ik het zelf. ;)

Stronglight ct2 38T gemonteerd op mijn FSA compact 50-34. Wel meteen een bladboutje kapot gedraaid (mét momentsleutel, maar ja zo onhandig als ik, ik zeg niet doen..) maar het is gelukt.

Testritje: trapt heerlijk. Met windkracht 5 in de rug toch even op het buitenblad en weer terug.....de ketting blijft hangen. Hij valt er niet helemaal tussen, maar half.

Wat nu weer? :( Kan ik hier nog iets aan doen?
Laatst gewijzigd door PieterC op 21 mar 2017 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Supersix Evo Ultegra, upgraded.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 mar 2017 19:33

Welk merk crankstel heb je?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

PieterC
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mar 2016 18:09

PieterC 21 mar 2017 19:50

Body: FSA SL-K 50-34
Cannondale Supersix Evo Ultegra, upgraded.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 mar 2017 19:53

Dat heb ik volgens mij eerder gehoord, juist door het kleinere verschil tussen binnen en buitenblad schijnt dat te gebeuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 mar 2017 06:17

Heb je het blad niet verkeerd om gemonteerd? Ook dan gaat het met de ketting mis.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 mar 2017 07:08

Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 22 mar 2017 19:54

body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)
Dat gaat dus niet werken?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4333
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 mar 2017 21:38

Bij Rival weet ik het niet. Maar ik heb bij mijn Force 22 laatst (op de Tacx) getest met 52-34. Dit werkte (opnieuw; op de tacx...) prima. Bijkomend voordeel van die set-up is dat je niks aan de voorderailleur hoeft te doen. (En lekker kunt meetrappen in de afdaling ;) )
Als dit bij Rival ook werkt heb je alleen een Sram 34 binnenblad nodig....

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 mar 2017 07:12

Wolfhound32 schreef:
body schreef:Sram speed 11 met een ander merk werkt niet. Ketting zal er altijd tussen vallen is mijn ervaring. Je zult dus een kettingblad van het zelfde merk moeten hebben.
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik ben van plan een Rival 11-speed groep icm 52x36 aan te schaffen. Voor de bergen (2 weekjes per jaar) dacht ik gewoon een FSA 50 en 34 blad te monteren (110 steek)
Dat gaat dus niet werken?
Speed 11 Sram 50x38 of 39 schijnt zeer nauw aan te sluiten om het zo maar te noemen. Waarschijnlijk zal je geen problemen hebben met 50x34.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4333
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 23 mar 2017 08:05

Oeps, vergeten te melden dat ik een wifli derailleur heb. My bad....

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 mar 2017 20:20

Dus....? Als ik kies voor een 52x36 crank met een korte achterderrie (is volgens mij zelfs max 28) wat is dat een betaalbaar alternatief voor de 2 weekjes bergen?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie