Ik ga er van uit dat je het grote blad eerst verwijdert hebt? Of ben je Hans Kazan's Magic Show aan het uitvoeren.rico8 schreef:"Kan je trouwens makkelijk die 34 weer veranderen voor een 39 ?"
5 bladboutjes losdraaien, blad van de crank schuiven, 39'er erop schuiven, 5 bladboutjes vastdraaien, 5 minuutjes werk.
FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 08 jun 2010 13:02
Heb Lemond nog zien klimmen op Alpe Duez met 42x17 de tijd dat ik ook nog naar boven reed met 42x20 - kleinste die ik had was 42x21. Boven in een tijd net beneden de 50min.woonwerk schreef:Op de 21 rij je met een cadans van 90 21 km/h, klopt dus aardig. Niet iedereen rijdt met een cadans van 120. Overigens lijkt het erop dat tegenwoordig een hoge cadans geen keuze is maar een soort van waarde oordeel, hoe hoger hoe beter. Heb je wel eens naar oude filmpjes van Merckx, Hinault, Figon, etc... gekeken ? Die gingen echt wel hard.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 sep 2009 23:23
Al een heel tijdje heb ik een Ultegra triple 10-speed op mijn fiets hangen en dat bevalt goed, echter fiets ik zelden (lees: nooit) op het buitenblad (52-39-30). na alles gelezen te hebben denk ik dat ik mijn triple ga verbouwen tot 48-36-30. Mijn cadans is nog in opbouw en ligt nu tussen de 80-90 rpm. Ik ben een plezier fietser (100-150 per week), wonend op de Utrechtse Heuvelrug en heb plannen om ook eens wat vaker Limburg te bezoeken en hopelijk ook een Alp het komende jaar. Wat vinden jullie van deze 48-36-30 combinatie? De achter cassette is een 13-14-15-16-17-18-19-21-23-25.
Je kunt heel makkelijk de 2 opties vergelijken met http://www.ritzelrechner.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gear-calculator.com/#KB=30,3 ... =2099&SL=2" onclick="window.open(this.href);return false;
(even mph aanpassen aan kmh)
Zelf zou ik de 52 wel omwisselen voor een 48 maar wachten om de 39 voor een 36 om te wisselen.. Waarschijnlijk zit je dan steeds tussen grote blad en middenblad te schakelen op het vlakke.
Succes!
http://www.gear-calculator.com/#KB=30,3 ... =2099&SL=2" onclick="window.open(this.href);return false;
(even mph aanpassen aan kmh)
Zelf zou ik de 52 wel omwisselen voor een 48 maar wachten om de 39 voor een 36 om te wisselen.. Waarschijnlijk zit je dan steeds tussen grote blad en middenblad te schakelen op het vlakke.
Succes!
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 sep 2009 23:23
Da's inderdaad een goed idee, had ik nog niet aan gedacht-eric- schreef: Zelf zou ik de 52 wel omwisselen voor een 48 maar wachten om de 39 voor een 36 om te wisselen.. Waarschijnlijk zit je dan steeds tussen grote blad en middenblad te schakelen op het vlakke.
Succes!
Binnenkort ga ik een weekendje in het Teutoburgerwoud fietsen. Hier fiets ik met een Ultegra 6600 dubbel. Als ik mijn cassette voor het weekend verwissel voor een tiagra 12 - 30 (12-13-14-15-17-19-21-24-27-30), eventueel ook een andere ketting, krijg ik dan ook een probleem met mijn achterderailleur?
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Ik heb, voordat ik in Limburg ging fietsen, mijn dubbel omgewisseld voor een compact. Dat beviel prima in Limburg. Op het vlakke bevalt de compact me een stuk minder dan de gewone dubbel. Ik rij voor mezelf te vaak met een schuine ketting. Oplossing is natuurlijk om de 34 om te wisselen voor een 38. Deze zomer ben ik met de compact de Stelviopas op gefietst (11-128 cassette). Dat ging op zich wel, maar in de laatste bochten wenste ik wel een triple. Ook nog een stuk met de mtb omhoog gefietst op een andere dag en ik vond de cadans fijner. Voor de oudere fietser (40+?) lijkt me een triple in de echte bergen toch best een uitkomst. Ook al kom je met een compact ook wel boven, met een triple kun je eventueel wat soepeler dat laatste stukje fietsen. Zonde dat Campa geen triples meer maakt.
iets nieuws gezien dat mischien wel ideaal is bij specialized, de mid-compact. 52-36
52 is zwaar genoeg vo de gemiddelde wielertoerist en in combinatie met camp 11s (als dit werkt) een 12- 27 of 29 licht genoeg voor het klimwerk
iemand een idee of dit compatibel is met campa?
52 is zwaar genoeg vo de gemiddelde wielertoerist en in combinatie met camp 11s (als dit werkt) een 12- 27 of 29 licht genoeg voor het klimwerk
iemand een idee of dit compatibel is met campa?
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57
Tja, met zo'n cassette heeft zelfs een waardeloze klimmer als ik ben geen triple nodig!walliebal schreef:(11-128 cassette)
Maar waar koop je die??