FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
32 / 28 = 1,14
34 / 32 = 1,06
Dus je gaat met je 11 speed nog lichter de berg op. Dus te-kort kom je niet. Of het ook beter zal rijden als het vlakker is, is misschien een vraag.
34 / 32 = 1,06
Dus je gaat met je 11 speed nog lichter de berg op. Dus te-kort kom je niet. Of het ook beter zal rijden als het vlakker is, is misschien een vraag.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Dagelijks krijg ik adviesvragen van mensen die gekozen hebben voor een compact crankstel (ziet er sneller uit! ) en dan vervolgens op de Kaleberg erachter komen dat dat toch wel wat te zwaar is. Op een triple kun je ook een binnenblad van 28 tanden plaatsen ipv de 30t (behalve bij Ultegra 6700 en DA 7800). Denk er nog eens over na!Henk.snepvangers schreef:Ik ga een nieuwe fiets kopen en ga van triple naar compact 11 speed van Shimano. Ik vraag mij af of ik dan niet te kort kom als ik in de bergen ga fietsen. Mijn triple gaat nu van 52-32 en 12-28. De 11 speed van 50-34 en 11-32.
Hallo Klimmer,Dagelijks krijg ik adviesvragen van mensen die gekozen hebben voor een compact crankstel (ziet er sneller uit! ) en dan vervolgens op de Kaleberg erachter komen dat dat toch wel wat te zwaar is. Op een triple kun je ook een binnenblad van 28 tanden plaatsen ipv de 30t (behalve bij Ultegra 6700 en DA 7800). Denk er nog eens over na!
10 augustus rij ik Luik Bastenaken Luik, de 160 km. ( ben een een dame)
Ik twijfel dus wat betreft mn triple.
Ik rij Ultegra 6500 12-27 en 52-39-30.
De Eyserbosweg trap ik met moeite omhoog met mn 30-27. Ik heb wel de conditie van niet de kracht om het verzet te blijven trappen.
Is een 28 voorblad ( bijvoorbeeld TA) dan een optie?
Dus eigenlijk een mtb cassette 11-28?mao schreef:Ik zou voor een (goedkope) achter verzet gaan met een 28.
Heb je 30 - 28 dat zal voldoende moeten wezen als je geen 90kg weegt
Scheelt 27 of 28 dan zoveel?
Enneh, nee, geen 90 kg. Rond de 62kg
Ach, hoe lichter het verzet, hoe langzamer je rijdt.
En die 2500 hoogtemeter zal ik toch moeten overbruggen
euh, huh?mao schreef:Verhouding achter voor is 3 : 1
Dus als je van achter 27 naar 28 gaat scheelt dat meer dan je voor van 30 naar 28 gaat.
Bijkomende voordeel ts goedkoper en achter verzet vervangen gaat sneller.
En ja, één tandje achter scheelt.
Wel als je het hebt over je 52 voorblad en je kransje 14 (daar zit namelijk een factor 3 verschil in), maar in dit geval scheelt 28 procentueel meer van 30 dan 27 van 28!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Inderdaad, wwpeer wat geleerd.
Maar een 9speed 12-28 is er niet in een race cassette.
Kan ik dan aan 9 speed mtb cassette nemen, of zijn hier andere mogelijkheden voor?
11-28 kopen en de 12 , 13, 14 en 15 van mijn ultegra cassette gebruiken
Maar een 9speed 12-28 is er niet in een race cassette.
Kan ik dan aan 9 speed mtb cassette nemen, of zijn hier andere mogelijkheden voor?
11-28 kopen en de 12 , 13, 14 en 15 van mijn ultegra cassette gebruiken
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb het topic is doorgelezen. Wat ik eruit opmaak is dus dat als je meest allround wil zijn (af en toe klimmen in Limburg en Frankrijk) maar ook vaak vlak je het best af bent met een triple? Alleen nu wil ik graag op mijn volgende fiets di2. Wat zouden jullie doen met hetgeen waarvoor ik het wil gebruiken?