Goede avond,
Even inhaken op dit topic, niet direct over de vraag dubbel,
triple of compact want deze keuze is al gemaakt.
Momenteel heb ik een 52/39 gemonteerd met een 11-25 cassette (11,12,13,14,15,16,17,19,21,23,25)
Wanneer ik alleen rijd dan rijd ik het meest in 39x15 met een trapfrequentie van 95rpm en hiermee haal ik snelheid van ong. 31km/h en dat bevalt vaak prima. Maar soms zou ik graag 1x zwaarder schakelen op de 39 maar daar begint mijn ketting (vaak) al (licht) aan te lopen.
Zoals vaker op deze en andere sites gezegd zou je de laatste 2 tandwielen inderdaad niet kunnen gebruiken, echter zijn dit er bij mij 4 (en zeker 3). Is dit normaal of zou ik er toch zeker nog 1 bij moeten kunnen gebruiken?
Overschakelen naar 52x17 is vaak te zwaar. En bij 52x19 hetzelfde verhaal als hierboven.
Eventueel zou een 11-28 cassette de situatie kunnen verbeteren aangezien 52x19 wel ok moet zijn, maar ik wilde eerst hier de situatie even voorleggen!