FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
En weer een FM die niet weet waar hij het over heeft.
Wel een slimme FM, want als jij nu een 34 wil monteren voor de bergen zal je er een 50 bij moeten kopen (53/34 werkt niet).
Kennelijk wist je FM niet dat dat vanaf 6800 de maat van de kettingblad veranderd is.
Wel een slimme FM, want als jij nu een 34 wil monteren voor de bergen zal je er een 50 bij moeten kopen (53/34 werkt niet).
Kennelijk wist je FM niet dat dat vanaf 6800 de maat van de kettingblad veranderd is.
Onzin van je FM, zoals hierboven ook al aangegeven. Shimano verkoop gewoon 39 bladen nu ze over zijn gestapt op 110mm steek.Erwin schreef:Hallo,
Heb vandaag mijn fiets besteld en nogmaals met de Fm mij probleem besproken. Ik vertelde hem van de optie om 50/39 te plaatsen. Dit werd afgeraden en ook shimano schijnt dit niet te adviseren. Dit ivm met het vallen van de ketting bij het schakelen. Afstand te klein waardoor hij er naast kan schieten. Vraag me niet precies hoe, zo'n kenner ben ik niet.
Het is nu toch 52/39 geworden. Had ook 38 gekund maar ik wil nu eenmaal perse zoveel dicht mogelijk bij de 40 blijven.
http://www.futurumshop.nl/shimano-ulteg ... d-34.phtml
Hallo,
Of mijn Fm het wel weet of niet laat ik maar in het midden. Of ie slim is weet ik ook niet want hij smeert in ieder geval niks aan. Beetje kort door de bocht dus. Hij heeft nu voor mij de 52/36 besteld op mijn nieuwe fiets en gaat voor mij kosteloos een 39 blad monteren. 52/39 is geen probleem. Ik had 50/39 ook kunnen krijgen maar dat werd niet geadviseerd. Wordt ook niet geadviseerd door Shimano. Met name om de preciese afstelling van de voor derrie. Als dit niet perfect is bestaat de kans dat de ketting tussen de tandwielen valt Ik mag gaan fietsen en als het niet bevalt wil hij het ook weer voor me veranderen. Hij is volledig op de hoogte van het feit dat er op de ultegra verschillende opties zijn en dat de bladen makkelijk te wisselen zijn.
We gaan het meemaken.
Overigens op de link van futurumshop wordt ook vermeld dat er een preciese afstelling noodzakelijk is. Dus wat mij Fm al zei het kan maar wordt niet geadviseerd.
Bedankt voor de info
Of mijn Fm het wel weet of niet laat ik maar in het midden. Of ie slim is weet ik ook niet want hij smeert in ieder geval niks aan. Beetje kort door de bocht dus. Hij heeft nu voor mij de 52/36 besteld op mijn nieuwe fiets en gaat voor mij kosteloos een 39 blad monteren. 52/39 is geen probleem. Ik had 50/39 ook kunnen krijgen maar dat werd niet geadviseerd. Wordt ook niet geadviseerd door Shimano. Met name om de preciese afstelling van de voor derrie. Als dit niet perfect is bestaat de kans dat de ketting tussen de tandwielen valt Ik mag gaan fietsen en als het niet bevalt wil hij het ook weer voor me veranderen. Hij is volledig op de hoogte van het feit dat er op de ultegra verschillende opties zijn en dat de bladen makkelijk te wisselen zijn.
We gaan het meemaken.
Overigens op de link van futurumshop wordt ook vermeld dat er een preciese afstelling noodzakelijk is. Dus wat mij Fm al zei het kan maar wordt niet geadviseerd.
Bedankt voor de info
Ik vind het kort door de bocht om deze fietsenmaker zo af te serveren. Hij houd zich keurig aan de voorschriften van Shimano. Dat wij, forum-knutselaars, dat niet doen, met m.i. wisselend resultaat, staat hier los van.
En houdt hij zich niet aan de voorschriften, wie houden we dan verantwoordelijk bij een garantie-claim?
En houdt hij zich niet aan de voorschriften, wie houden we dan verantwoordelijk bij een garantie-claim?
Mee eens, Daarnaast heeft deze Fm een zeer goede naam. Weet dat het niet altijd wat zegt maar toch.
Maar goed daar gaat het verder niet om, denk dat hij het wel bij het juiste eind heeft.
En de bergen ach, eer dat ik daar kom zien we wel verder. Ben er ook niet van overtuigd dat het compact gebeuren nu zo prettig is,maar goed daar heb ik geen ervaring mee, is eerder het idee. Volgens mij schakel je het lazerus. ik had 40 en deed daar het meeste mee, dus dit lijkt me de beste oplossing, en als het een keer moet dan maar achter naar 32.
Ben benieuwd.
bedankt voor de tips
Maar goed daar gaat het verder niet om, denk dat hij het wel bij het juiste eind heeft.
En de bergen ach, eer dat ik daar kom zien we wel verder. Ben er ook niet van overtuigd dat het compact gebeuren nu zo prettig is,maar goed daar heb ik geen ervaring mee, is eerder het idee. Volgens mij schakel je het lazerus. ik had 40 en deed daar het meeste mee, dus dit lijkt me de beste oplossing, en als het een keer moet dan maar achter naar 32.
Ben benieuwd.
bedankt voor de tips
Dat klopt toch echt niet, want die voorschriften zijn van toepassing op "oudel cranks, dus alles vóór 6800.Hanz Bé schreef:Ik vind het kort door de bocht om deze fietsenmaker zo af te serveren. Hij houd zich keurig aan de voorschriften van Shimano. Dat wij, forum-knutselaars, dat niet doen, met m.i. wisselend resultaat, staat hier los van.
En houdt hij zich niet aan de voorschriften, wie houden we dan verantwoordelijk bij een garantie-claim?
Ik heb de fiets gisterochtend op kunnen halen. Met de volgende groep
Ultegra 6800 met 52/39 en 11/28. Standaard wordt er 52/36 geleverd of 53/39 of 50/34.
De fm heeft op mijn verzoek de 39 gemonteerd en achter voor de zekerheid een derrie met lange slag, mocht ik toch 32 nodig gaan hebben dan zit ie er maar en met 28 was dat mogelijk.
Nou ik kan zeggen voor mij de perfecte combi tot nu toe. Heb zelf het grote blad bereden en dat ging me prima af
De 39 benaderd mijn middenblad vd oude triple en hoef dus niet te zoeken of me de krampen te schakelen.
Super en deze combi een aanrader voor mensen ndie eigenlijk de triple niet willen missen.
Iedereen bedankt voor de op cq aanmerkingen, tips of wat dan ook.
Ultegra 6800 met 52/39 en 11/28. Standaard wordt er 52/36 geleverd of 53/39 of 50/34.
De fm heeft op mijn verzoek de 39 gemonteerd en achter voor de zekerheid een derrie met lange slag, mocht ik toch 32 nodig gaan hebben dan zit ie er maar en met 28 was dat mogelijk.
Nou ik kan zeggen voor mij de perfecte combi tot nu toe. Heb zelf het grote blad bereden en dat ging me prima af
De 39 benaderd mijn middenblad vd oude triple en hoef dus niet te zoeken of me de krampen te schakelen.
Super en deze combi een aanrader voor mensen ndie eigenlijk de triple niet willen missen.
Iedereen bedankt voor de op cq aanmerkingen, tips of wat dan ook.
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 15 jan 2014 20:56
Advies voor LBL ,rijd nu voor het eerst compact 11-28 , ben 49 jaar en 84kg , heb nog een cassette 11-32 op voorraad , verstandig om deze te monteren of is het overkill ? Kom met de 11-28 redelijk de cauberg en keuteberg op .(waren wel korte trainingen ) heb ongeveer 3500km getraind dit jaar. (ben niet zo,n geweldige klimmer ,rijd meer op het vlakke)
mvgrt,
mvgrt,
Als ik jou was zou ik toch de 11-32 monteren (indien je achterderailleur het toelaat !!).
Zelfs al moest je hem niet nodig hebben, is het toch altijd goed voor de gemoedsrust te weten dat je nog iets kleiner kan schakelen.
Heb zelf dit weekend de Sean Kelly classic gereden. Met de extra lus met de Stockeu kwam La Redoute na ongeveer 90km. Ben hem (veel) beter opgereden (zij het op een 32 achteraan, dan in Tillf-Bastogne-Tillf waar La Redoute na +/- 135km voor de wielen komt te liggen.
Ik weet niet welke afstand je gaat rijden, maar hoe langer de afstand, hoe meer de 's beginnen te tellen
Dirk
Zelfs al moest je hem niet nodig hebben, is het toch altijd goed voor de gemoedsrust te weten dat je nog iets kleiner kan schakelen.
Heb zelf dit weekend de Sean Kelly classic gereden. Met de extra lus met de Stockeu kwam La Redoute na ongeveer 90km. Ben hem (veel) beter opgereden (zij het op een 32 achteraan, dan in Tillf-Bastogne-Tillf waar La Redoute na +/- 135km voor de wielen komt te liggen.
Ik weet niet welke afstand je gaat rijden, maar hoe langer de afstand, hoe meer de 's beginnen te tellen
Dirk