FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Duidelijk verhaal. Handig even zo'n overzichtje, want fietsen kan ik op zich wel, maar al dat technische gedoe is helaas niet aan mij besteed Fijn dat er dan mensen zijn die dat even op een rij kunnen zetten.
Power2Max is inderdaad wel een goede optie ja. Niet goedkoper (690€ vs 700$), maar inderdaad wel functioneler. Kan dan gewoon m'n binnenblad (laten) vervangen voor een 36 en als het nodig is weer veranderen... Ik ga daar even goed naar kijken.
Bedankt, tot zo ver!
Power2Max is inderdaad wel een goede optie ja. Niet goedkoper (690€ vs 700$), maar inderdaad wel functioneler. Kan dan gewoon m'n binnenblad (laten) vervangen voor een 36 en als het nodig is weer veranderen... Ik ga daar even goed naar kijken.
Bedankt, tot zo ver!
Deze vraag zal zeker al vaak gesteld zijn maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden... Wie rijdt er succesvol met een 10 speed compact crankstel met voor de rest allemaal 11 speed componenten.
Ik heb een shimano 105 5800 groep en zou graag een wat klassieker crankstel monteren, betaalbare klassiekere crankstellen die 11 speed compatible zijn vind ik niet...
Ik heb een shimano 105 5800 groep en zou graag een wat klassieker crankstel monteren, betaalbare klassiekere crankstellen die 11 speed compatible zijn vind ik niet...
Ikke! Cannondale SISL crank ("officieel" 10 speed) met een Chorus 11 speed groep. Gaat probleemloos.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Toch wel hoor. Het maakt namelijk geen moer uit van welk merk je crankstel is, en of deze 10 of 11 speed is.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is hoopvol Ik heb net een ander onderwerp gestart waarin ik aangeef op zoek te zijn naar een 'klassieker ogend' 11 speed compatibel crankstel. Maar nu geef jij aan dat dat dus in principe ieder 10 speed crankstel is, en daarin is veel meer keuze.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Wist ik ook niet. Waarom worden cranks dan als 10- of 11-speed verkocht?
Lijkt me marketing-technisch niet zo handig.
Ik heb geen idee. Bij mijn crank werd door verkoper dr cannondale zelfs vermeld dat deze "10 speed only" is. Uiteraard genegeerd (10 en 11 speed kettingen hebben exact dezelfde binnenbreedte, de spider is identiek, dus waar zou het verschil moeten zitten?)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Wolfhound32
- Forum-lid
Nou ja... weer wat geleerd, zullen we dan maar zeggen.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?