Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 feb 2016 11:19

havana schreef:Ja. Het kan werken maar perfect wordt het nooit.

Sowieso snap ik een 52 niet. Die heeft niemand nodig behalve A. Greipel.

Ik zou dan een 50 erbij nemen, dan ben je gelijk klaar.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

senior
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2016 12:23

body schreef:
havana schreef:Ja. Het kan werken maar perfect wordt het nooit.

Sowieso snap ik een 52 niet. Die heeft niemand nodig behalve A. Greipel.

Ik zou dan een 50 erbij nemen, dan ben je gelijk klaar.
Nadat je je voorderailleur opnieuw hebt afgesteld i.v.m het hoogteverschil :roll:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27976
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 feb 2016 12:38

Maar da's eenmalig.

senior
Forum-lid
Berichten: 2326
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2016 22:32

havana schreef:Maar da's eenmalig.
Klopt (als je het één keer doet en niet steeds verandert) maar ik zie dat nooit vermeld. ;)

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 16 mar 2016 10:13

Volgende maand ga ik de Amstel Gold race fiets, nu ken ik daar de route en de bergen niet maar ik denk een lichter verzet nodig te hebben. Nu fiets ik met een compact 50/34 en een 11/28 cassette. Heeft het voor mij meerwaarde om de cassette te vervangen voor een 12/30 of is dit verschil te minimaal?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 16 mar 2016 10:24

Rouge baste schreef:Volgende maand ga ik de Amstel Gold race fiets, nu ken ik daar de route en de bergen niet maar ik denk een lichter verzet nodig te hebben. Nu fiets ik met een compact 50/34 en een 11/28 cassette. Heeft het voor mij meerwaarde om de cassette te vervangen voor een 12/30 of is dit verschil te minimaal?
Ligt eraan of je een beetje getrained bent.
Maar 11/28 is op zich goed te doen in de amstel gold.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 mar 2016 10:38

Ik had begrepen dat je van een compact en in dit geval Sram Red 50-34 en dubbel kon maken namelijk 50-39 . Ik ben nu een tijd bezig om de 39 (stronglight) goed schakelend te krijgen maar helaas. Derailleur 10 speed of 11 speed werkt ook niet.
Heb toen de 34 er weer op gemonteerd en nu schakelt het wel goed.

Het probleem is dat de ketting tussen de grote en kleine blad valt als er een 39 op zit.
Kan het zijn dat dit niet mogelijk is bij Sram (Red) compact?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9200
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 mar 2016 10:54

Mogelijk zijn de tandjes van je binnen en buitenblad niet mooi uitgelijnd? (kan zoiets?). Heb je ook een stronglight buitenblad? Dan zou het toch moeten werken lijkt me. Ik gebruik op mijn Hollowgram crankstel voor de polder ook Stronglight bladen (42 en 50), en dat gaat prima. Ik neem aan dat de dikte van de spider bij de bevestigingspunten bij verschillende merken gewoon gelijk is(?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 mar 2016 11:03

Het binnenblad is van Stronglight 39 en buitenblad origineel van Sram (red).
Heb het binnenblad zowel met de letters naar binnen als naar buiten gemonteerd maar zonder succes.

Kan het zijn dat het aan de kettingbladboutjes ligt? Ik heb de busjes gemonteerd vanuit de binnenkant van het binnenblad en het 'boutje' aan de buitenkant.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 16 mar 2016 11:19

feddesman schreef:
Rouge baste schreef:Volgende maand ga ik de Amstel Gold race fiets, nu ken ik daar de route en de bergen niet maar ik denk een lichter verzet nodig te hebben. Nu fiets ik met een compact 50/34 en een 11/28 cassette. Heeft het voor mij meerwaarde om de cassette te vervangen voor een 12/30 of is dit verschil te minimaal?
Ligt eraan of je een beetje getrained bent.
Maar 11/28 is op zich goed te doen in de amstel gold.
Ik heb voor mezelf niet echt het idee dat ik goed genoeg getrained ben :oops:. Ik doe wel mijn best om dit op niveau te krijgen maar weet mezelf hiervoor niet zo goed in te schatten en daarbij weeg ik ook nog eens 100 kg (bij 2 meter lang). Ik fiets nu ongeveer 1 jaar.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6210
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mar 2016 11:50

Een 30 ipv een 28 achter doet maar weinig.., ik zou (als derailleur dat toelaat) dan een 11-32 monteren achter.

Wat wel zo is, met Amstel Gold. Alle klimmetjes zijn kort. En zeker de hele stijle klimmen ga je - met welk verzet ook - gewoon even moeten knallen om boven te komen. Als bij die 100kg een klein beetje vermogen zit ook.., dan vermoed ik dat je met de 34-28 ook een heel eind kunt komen... de minder stijle klimmen, gewoon blijven zitten en rustig rondtrappen. Je wordt wel moe maar ga niet op de limiet omhoog sprinten. De hele stijle klimmetje (bijv keuteberg), die is heel kort en moet je gewoon over het steile stuk heen knallen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 16 mar 2016 12:00

Bedankt! Dan houd ik het mooi bij mijn huidige cassette. En afzien hoort er ook bij natuurlijk :D .

Plaats reactie