Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

remirom
Forum-lid

remirom 17 apr 2014 09:52

JoostG schreef:
remirom schreef:over die tape, een rolletje yellow tape kost de wereld niet en je doet er jaren mee, om daarvoor speciaal een goedkoper alternatief te gaan zoeken in de bouwmarkt...
Doet er jaren mee? Na op 2 velgen 2 lagen aangebracht te hebben was het wel op.
Het rolletje kost zelf niet veel, maar tot op heden kon ik hem alleen online vinden en dan krijg je er nog verzendkosten bij. Voor dat geld heb ik wel 10 rolletjes isolatietape :D

ja juist, en die yellow tapa kan jaren blijven liggen ;-)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 apr 2014 09:54

JoostG schreef:
japiecarbon schreef:Ghetto tubbeles gaat altijd over mtb banden. Bij de race heb ik dat nog niemand zien doen.
Ik durf het zelf eerlijk gezegd niet aan, maar als je het test dan hoor ik het graag!
Ik hoor ook graag eerst iemand anders ervaringen. Ik heb geprobeerd om mijn tacx trainings band tubeless te monteren (een mens moet wat op een vrije avond), maar dat werd geen succes.

Mijn inziens zijn de tubeless banden ook wat anders dan de normale clinchers: de wangen lijken dikker (waardoor ze op lagere spanning gereden kunnen worden) en het rubber rond de draad lijkt dikker (om beter te klemmen voor luchtdichtheid).
Waar ging het op fout dan.? Heb jij de "Ghetto" methode geprobeerd,? Volgens mij de enige manier, maar ik kan het mis hebben. :|
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

brekson
Forum-lid

brekson 17 apr 2014 12:33

Orlok schreef:Dus heb jij nu de GP4000S als tubeless gemonteerd.?
Nee het tubeless rijden ga ik deze winter pas doen , wilde de wielset al eens testen met gewone bandjes
Sworks Venge

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 17 apr 2014 12:38

Orlok schreef:[Waar ging het op fout dan.? Heb jij de "Ghetto" methode geprobeerd,? Volgens mij de enige manier, maar ik kan het mis hebben. :|
Ik heb het niet op de racer geprobeerd. Op de mtb wel, en daar had ik al last van burben. Op de MTB is dat niet zo heel erg. Maar op de racer moet ik er niet aan denken dat mijn achterband ff leeg burpt tijdens de koers.

Ik wil het of goed, of gewoon niet. Geen half aan elkaar gebakken system wat lucht verliest.
Ik lees overall dat gewone race banden niet tubeless kunnen, en heb nog niemand gezien die het geprobeerd heft. Dus ik neem wel lekker een tubeless bandje met een stukkie yellow tape!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 apr 2014 14:28

japiecarbon schreef:
Orlok schreef:[Waar ging het op fout dan.? Heb jij de "Ghetto" methode geprobeerd,? Volgens mij de enige manier, maar ik kan het mis hebben. :|
Ik heb het niet op de racer geprobeerd. Op de mtb wel, en daar had ik al last van burben. Op de MTB is dat niet zo heel erg. Maar op de racer moet ik er niet aan denken dat mijn achterband ff leeg burpt tijdens de koers.

Ik wil het of goed, of gewoon niet. Geen half aan elkaar gebakken system wat lucht verliest.
Ik lees overall dat gewone race banden niet tubeless kunnen, en heb nog niemand gezien die het geprobeerd heft. Dus ik neem wel lekker een tubeless bandje met een stukkie yellow tape!
Kan mij wel voorstellen dat jij tijdens het coursen met de racer zekerheid wil en dan kiest voor het zekere van het zekere. Maar dat heb ik niet, alleen maar rondtouren is mijn doel. Zodra ik mijn carbonwielen binnen heb en deze daarna tubeless heb gemaakt ga ik toch het een en ander proberen met mijn Aksium wielen. Of zoals @JoostG heeft gezegd: "Een mens moet wat op zijn vrije avond". :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 17 apr 2014 14:43

Koers of niet, als je band eraf schiet lig je op je bakkes.

Tubeless krijgen lukt atijd, maar blijven ze tijdens het rijden ook om de band zitten is de vraag!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 apr 2014 15:11

japiecarbon schreef:Koers of niet, als je band eraf schiet lig je op je bakkes.

Tubeless krijgen lukt atijd, maar blijven ze tijdens het rijden ook om de band zitten is de vraag!
Zoals ik heb gezegd, ik ga het nog wel een keer proberen alleen dan wel met een draadband en niet met een vouwband. Ik vind dat vouwbanden toch makkelijker kunnen worden gemonteerd als ze eenmaal zijn gebruikt dan nieuw m.a.w. vouwbanden zullen m.i. makkelijker van de velg schieten.

Btw, volgens Notubes (per e-mail) zouden normale banden al bij 50PSI van de velg af schieten omdat de hiel (draad) van de band er niet op gemaakt is om tubeless te worden gemonteerd, tja. . . . :roll:

JoostG
Forum-lid

JoostG 17 apr 2014 16:22

Orlok schreef:
JoostG schreef:
japiecarbon schreef:Ghetto tubbeles gaat altijd over mtb banden. Bij de race heb ik dat nog niemand zien doen.
Ik durf het zelf eerlijk gezegd niet aan, maar als je het test dan hoor ik het graag!
Ik hoor ook graag eerst iemand anders ervaringen. Ik heb geprobeerd om mijn tacx trainings band tubeless te monteren (een mens moet wat op een vrije avond), maar dat werd geen succes.

Mijn inziens zijn de tubeless banden ook wat anders dan de normale clinchers: de wangen lijken dikker (waardoor ze op lagere spanning gereden kunnen worden) en het rubber rond de draad lijkt dikker (om beter te klemmen voor luchtdichtheid).
Waar ging het op fout dan.? Heb jij de "Ghetto" methode geprobeerd,? Volgens mij de enige manier, maar ik kan het mis hebben. :|
Ik kreeg het systeem niet genoeg luchtdicht om hem op te pompen. Moet zeggen dat die Tacx band ook wel erg makkelijk op mijn Zonda velg te leggen is.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

skimons
Forum-lid

skimons 17 apr 2014 17:41

ik heb niet alles gelezen, maar welke banden (tubeless ready) gebruiken jullie voor de racer? ik heb een set bontrager r3's (25 mm) icm shimano tubeless ready velgen (volgens mij hoef je daar alleen de ventielen voor te gebruiken, geen lint), maar vind dat de lucht er erg snel uit is. voor kan ik er net 2u mee fietsen, dan staat-ie op 4 bar (van 8), achter is het wat beter. heb ca 60ml sealant gebruikt, zou genoeg moeten zijn toch?

en zijn de banden die jullie gebruiken nog soepel te noemen? een lagere druk heeft alleen zin bij een soepele band, anders heb je en meer rolweerstand en nog steeds geen comfort :)
ook in relatie met de dikere wangen zoals gesignaleerd door joostg

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 17 apr 2014 19:53

Bij een tubless ready band moet je vloeistof gebruiken. Doe je dat ook?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 apr 2014 19:58

skimons schreef:ik heb niet alles gelezen, maar welke banden (tubeless ready) gebruiken jullie voor de racer? ik heb een set bontrager r3's (25 mm) icm shimano tubeless ready velgen (volgens mij hoef je daar alleen de ventielen voor te gebruiken, geen lint), maar vind dat de lucht er erg snel uit is. voor kan ik er net 2u mee fietsen, dan staat-ie op 4 bar (van 8), achter is het wat beter. heb ca 60ml sealant gebruikt, zou genoeg moeten zijn toch?

en zijn de banden die jullie gebruiken nog soepel te noemen? een lagere druk heeft alleen zin bij een soepele band, anders heb je en meer rolweerstand en nog steeds geen comfort :)
ook in relatie met de dikere wangen zoals gesignaleerd door joostg
Alleen al het feit dat binnen 2 uur de helft van de druk is verdwenen betekent dus dat er lucht ontsnapt. De vraag is dus waar.? Misschien via het ventiel of de velgrand, heb je montagevloeistof gebruikt.? Ik zou een bak water proberen om er achter te komen waar de velg lekt. Als je tubeless velgen gebruikt hoeft idd geen lint te worden gebruikt en vlgns mij is 60ml sealant meer dan genoeg. Verder is sealant alleen nodig om perforaties, dus lek rijden, in de band te dichten.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 apr 2014 00:03

Orlok schreef:Als je tubeless velgen gebruikt hoeft idd geen lint te worden gebruikt en vlgns mij is 60ml sealant meer dan genoeg.
Waarom gaat er om de Stan's dan altijd een laag yellow tape ?
Voor de racer is 30ml per band voldoende.

http://www.notubes.com/ZTR-Rims-C18.aspx

"All Stan's NoTubes ZTR rims require yellow tape for tube or tubeless use. A tubeless valve is necessary for tubeless use. Tape and valve not included with rims. Please see the individual rim description for details."

Ik denk dat Skimons probleem misschien toch zit in het "Tubeless ready" van velg en/of band, dat een van de twee er toch niet klaar voor is. ;)
Misschien beter een Schwalbe One Tubeless te proberen.

Plaats reactie