Als ik dat lees: Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg. gaan mijn wenkbrouwen fronsen want dat duid m.i. op een al-dan-niet gewoon velglint en geen luchtdicht gemaakt velgbed met geplakt rimtape.!Carlosiebers schreef:Daar zal het bij mijn wielen wel al een beetje misgegaan zijn, de gaten in de rimtape zaten er al in, ter grote van het ventiel. Het rondje rimtape wat daar uit kwam zat los in de velg.bigfloor schreef:Ik heb ook Schwalbe ventielen + ventielverlengers in mijn hoge wielen, werkt prima. Wel opletten bij het maken van de opening voor het ventiel in de rimtape, dat gaat het best (meeste kans op luchtdicht) door dat niet met een mes/schaar te doen maar met iets puntigs dat je eerst heet gestookt hebt. Zelf doe ik het met een oude schroevedraaier die ik in de vlam van het gasfornuis heet stook.
Gisteren en vandaag contact gehad met Reynolds NL, deze waren erg behulpzaam en meedenkend en gaan een nieuwe set ventielen toesturen.
Zodra die binnen zijn ga ik ze testen en misschien ook maar meteen van een extra stukje rimtape ter hoogte van het ventiel aanbrengen.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Ik heb ook een set Fulcrums 2way fit wielen en die zijn van zichzelf al luchtdicht, of dat ook bij de Reynolds Assault tubeless ook zo is weet ik niet, maar ik ga het lint wat er nu zit maar vervangen door een lint dat zeker goed is.
Welke lint is het beste?
Welke lint is het beste?
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
Fulcrum 2 wayfit heb ik ook, die hebben alleen een ventielgat waardoor je geen tape nodig hebt. Mijn hoge wielen hebben ventielgat EN spaakgaten, daar heb ik Tesa 4289 tape in geplakt
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Klopt. En daar komen ze vandaag. Prachtige aanbieding,Carlosiebers schreef:Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-gringo schreef:Ik ben benieuwd. Deze wielen staan op mijn lijstje voor mijn nieuwe fiets, en uiteraard om tubeless mee te rijden.
Klopt. En daar komen ze vandaag. Prachtige aanbieding,[/quote]
Er is momenteel een hele strakke aanbieding van €844,-
En waar is DAAR ??
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
Inderdaad bij Vos
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Extra rimtape niet, maar zonder wordt het bijzonder lastig...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb de Strike van Reynolds, Schwalbe One tubeless, wat latex erin en met de compressor meteen luchtdicht.
Echter reed ik de 2e rit al lek en de latex kreeg het gat niet gedicht.
Toen maar een binnenbandje gestoken en niet veel later die tuinslangen(Schwalbe banden) weer vervangen door Conti's met een binnenbandje.
Echter reed ik de 2e rit al lek en de latex kreeg het gat niet gedicht.
Toen maar een binnenbandje gestoken en niet veel later die tuinslangen(Schwalbe banden) weer vervangen door Conti's met een binnenbandje.
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
De nieuwe ventielen zijn inmiddels binnen, en de yellowtape ligt klaar.
Alleen is er nu de twijfel om de originele blauwe tape van Reynolds, wel moet te vervangen door de yellowtape!
Misschien is de originele tape wel beter?
Nu na een kleine week lijkt het druk verlies ook wel minder te worden en heeft de latex zijn werk gedaan.
Maar mijn vertrouwen is nog niet al te best, ik vind dat ze zonder latex ook niet te veel druk mogen verliezen.
Alleen is er nu de twijfel om de originele blauwe tape van Reynolds, wel moet te vervangen door de yellowtape!
Misschien is de originele tape wel beter?
Nu na een kleine week lijkt het druk verlies ook wel minder te worden en heeft de latex zijn werk gedaan.
Maar mijn vertrouwen is nog niet al te best, ik vind dat ze zonder latex ook niet te veel druk mogen verliezen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
Wat maakt het nou uit dat ze na een kleine week wat druk verliezen, zolang het maar niet al te veel is tijdens de rit.! Tenslotte zal elke band met of zonder biba na verloop van tijd druk verliezen. Verder is het verstandig om voor elke rit even de banden weer op de juiste druk te brengen.Carlosiebers schreef:De nieuwe ventielen zijn inmiddels binnen, en de yellowtape ligt klaar.
Alleen is er nu de twijfel om de originele blauwe tape van Reynolds, wel moet te vervangen door de yellowtape!
Misschien is de originele tape wel beter?
Nu na een kleine week lijkt het druk verlies ook wel minder te worden en heeft de latex zijn werk gedaan.
Maar mijn vertrouwen is nog niet al te best, ik vind dat ze zonder latex ook niet te veel druk mogen verliezen.
Btw, de latex is primair bedoelt voor het dichten van een perforatie bij het lekrijden en niet voor de afdichting van velg en band.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless