Tubeless
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 31 mei 2014 19:39
- Locatie: Schaijk
- Contact
[/quote]Wat maakt het nou uit dat ze na een kleine week wat druk verliezen, zolang het maar niet al te veel is tijdens de rit.! Tenslotte zal elke band met of zonder biba na verloop van tijd druk verliezen. Verder is het verstandig om voor elke rit even de banden weer op de juiste druk te brengen.
Btw, de latex is primair bedoelt voor het dichten van een perforatie bij het lekrijden en niet voor de afdichting van velg en band.[/quote]
Helemaal mee eens, daarom is mijn vertrouwen nog niet zo groot en heeft uiteindelijk de latex ervoor gezorgd dat meer dan 1 bar druk verlies per uur naar 1 bar per dag is gegaan, wat ik nog best veel vind. Lucht bij pompen doe ik standaard als ik ga fietsen, maar om onderweg ook bij te moeten pompen gaat mij iets te ver.
Daarom wil proberen met yellowtape en een nieuwe set ventielen de basis een stuk beter dicht te krijgen en niet dat de latex dat op moet lossen. Maar dat gaat uiteindelijk vast wel goed komen.
Btw, de latex is primair bedoelt voor het dichten van een perforatie bij het lekrijden en niet voor de afdichting van velg en band.[/quote]
Helemaal mee eens, daarom is mijn vertrouwen nog niet zo groot en heeft uiteindelijk de latex ervoor gezorgd dat meer dan 1 bar druk verlies per uur naar 1 bar per dag is gegaan, wat ik nog best veel vind. Lucht bij pompen doe ik standaard als ik ga fietsen, maar om onderweg ook bij te moeten pompen gaat mij iets te ver.
Daarom wil proberen met yellowtape en een nieuwe set ventielen de basis een stuk beter dicht te krijgen en niet dat de latex dat op moet lossen. Maar dat gaat uiteindelijk vast wel goed komen.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ook je buitenband aan de binnenkant eerst goed ontvetten, dat helpt al enorm.
Je kan yellowtape gebruiken maar niet te veel, anders krijg je problemen met het monteren van de banden.
Ik controleer altijd voor een rit de bandenspanning en pomp altijd wat bij, dit bij m'n mtb waarmee ik wel met latex ben blijven rijden.
Je kan yellowtape gebruiken maar niet te veel, anders krijg je problemen met het monteren van de banden.
Ik controleer altijd voor een rit de bandenspanning en pomp altijd wat bij, dit bij m'n mtb waarmee ik wel met latex ben blijven rijden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat is een goede, duurzame 28mm tubeless band voor op de weg, het liefst ook te gebruiken in nat weer? De Schwalbe Pro One? Of de Durano als die er in tubeless is?
Ben het op alle punten eens maar niet dat ze slijtvast zijn. Ondanks dat er hier en daar tubeless banden zijn heb ik momenteel de beste ervaringen vwb slijtvastheid met de Fusion 3 banden van Hutchinson.raven14 schreef:Pro One is super op alle vlak. Bolt goed, redelijk licht, sterk en slijtvast.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De Fusion 3 lijkt vrijwel nergens meer verkrijgbaar en is er zo te zien niet in 28mm?Orlok schreef:Ben het op alle punten eens maar niet dat ze slijtvast zijn. Ondanks dat er hier en daar tubeless banden zijn heb ik momenteel de beste ervaringen vwb slijtvastheid met de Fusion 3 banden van Hutchinson.raven14 schreef:Pro One is super op alle vlak. Bolt goed, redelijk licht, sterk en slijtvast.
De Pro One lijkt qua prijs kwaliteit wel oké en zou een kleine ~4.000km mee moeten gaan. Dat is net iets minder dan de GP4k's die in mijn ogen langer mee gaan maar al wel snel vlak zijn (geen ervaring met de S2).
Ik rijd in de winter op Hutchinson Sector 28mm. Goed bandje voor deze omstandigheden. Gisteren nog de 11-stedentocht gereden. Het leek wel een lekke banden parade, maar daar had ik geen last van.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
De Fusion 3 iid niet meer verkrijgbaar maar is opgevolgd door de Fusion 5 maar ook niet in 28mm. Beter is dan de sector 28 waar ook @JoostG mee rijdt.ypuh schreef:De Fusion 3 lijkt vrijwel nergens meer verkrijgbaar en is er zo te zien niet in 28mm?Orlok schreef:Ben het op alle punten eens maar niet dat ze slijtvast zijn. Ondanks dat er hier en daar tubeless banden zijn heb ik momenteel de beste ervaringen vwb slijtvastheid met de Fusion 3 banden van Hutchinson.raven14 schreef:Pro One is super op alle vlak. Bolt goed, redelijk licht, sterk en slijtvast.
De Pro One lijkt qua prijs kwaliteit wel oké en zou een kleine ~4.000km mee moeten gaan. Dat is net iets minder dan de GP4k's die in mijn ogen langer mee gaan maar al wel snel vlak zijn (geen ervaring met de S2).
Wat prijs/kwaliteit betreft is de Pro One onverslaanbaar, maar op één uitzondering na - van de eerste set 23mm alleen de voorband 4700km - gaan deze bij mij geen 4000km mee en mag blij zijn de 3000km te halen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
~3000km voor een achterband van €45,- is niet echt veel. De Marathon Racer Supreme's gaan ruim dubbel zo lang mee en kosten maar 2/3e van dat bedrag. Om eens te proberen is dat geen ramp, maar in feite zijn je banden dan wel 3x zo duur per gereden km.
Zijn de Hutchinson Sector 28's een betere keuze met het oog op duurzaamheid?
En welk merk pit stop kunnen jullie aanraden?
Zijn de Hutchinson Sector 28's een betere keuze met het oog op duurzaamheid?
En welk merk pit stop kunnen jullie aanraden?
Het lijkt me dat die Hutchinson Sector 28's in ieder geval een hogere rolweerstand hebben dan de Schwalbe Pro one
Overweeg zelf dit jaar ook een overstap naar de Schwalbe pro one.
Zelfs al zijn ze 3x zo duur
Je kunt natuurlijk ook minder kilometers maken om binnen het budget te blijven
Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, de sealant die er in moet, hoe vaak moet je dat verversen?
Want dat zijn natuurlijk ook kosten en bovendien lijkt het me een smerig karwei
Is het dat ook (vies karweitje) of valt dat mee?
Is er nu wel of niet verschil tussen de diverse sealants en zo'n fles van een have liter blijft dat dan meerdere jaren goed of kan ie na een jaartje nog halfvol weer in de prullebak
Overweeg zelf dit jaar ook een overstap naar de Schwalbe pro one.
Zelfs al zijn ze 3x zo duur
Je kunt natuurlijk ook minder kilometers maken om binnen het budget te blijven
Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, de sealant die er in moet, hoe vaak moet je dat verversen?
Want dat zijn natuurlijk ook kosten en bovendien lijkt het me een smerig karwei
Is het dat ook (vies karweitje) of valt dat mee?
Is er nu wel of niet verschil tussen de diverse sealants en zo'n fles van een have liter blijft dat dan meerdere jaren goed of kan ie na een jaartje nog halfvol weer in de prullebak
Hutchinson Sector lijkt in mijn geval duurzamer. Op die banden leg ik met name kilometers af in slechtere condities. Het aantal kilometers houd ik niet bij, maar het kunnen er al heel wat zijn. De achterband is nog steeds rond en de band heeft weinig sneetjes. Hogere rolweerstand? Zal best, maar in de winter interesseert mij dat geen biet.
Ik ververs eens per 6 maanden de latex: aan een zijde de band loswippen, bijvullen en weer terug omleggen. Niets smerigs aan.
Ik ververs eens per 6 maanden de latex: aan een zijde de band loswippen, bijvullen en weer terug omleggen. Niets smerigs aan.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
De sealant (Schwalbe Doc Blue) blijft volgens de fabrikant maar een half jaar goed, daarna . . . . . . ! Heb zelf al ervaren dat de sealant ondanks dat die in de band voldoende aanwezig was niet meer goed werkte eruit spoot alvorens het gaatje was gedicht. Deze sealant was dagen daarvoor in de band gedaan en was het laatste restje van de fles. Sealant uit een nieuwe fles dichte het gaatje daarna meteen.! Sealant vul ik bij door het binnenste van het ventiel eruit te draaien en met een 50ml injectiespuit bij te vullen. Ook niets smerigs aan.
Het is alleen een zootje als je lek bent gereden en een binnenband moet steken.
Het is alleen een zootje als je lek bent gereden en een binnenband moet steken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless