Tubeless
Ik vind het helemaal een zooitje, dat tubeless rijden.
Wel en tip:blijf van de sealant van Squirt weg, helemaal rommel.
Ik had vooraan het laatste van bus Stan's gebruikt en achteraan die van Squirt (op de MTB) Die van Squirt was na 2 maanden volledig uitgedroogd en zat in klompjes in mijn wiel, die van Stan's was nog perfect.
(nu heb ik terug binnenbanden op de MTB, minder gedoe als je weinig rijdt)
Wel en tip:blijf van de sealant van Squirt weg, helemaal rommel.
Ik had vooraan het laatste van bus Stan's gebruikt en achteraan die van Squirt (op de MTB) Die van Squirt was na 2 maanden volledig uitgedroogd en zat in klompjes in mijn wiel, die van Stan's was nog perfect.
(nu heb ik terug binnenbanden op de MTB, minder gedoe als je weinig rijdt)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Bedankt voor het commentaar, maar ik raak nog niet helemaal overtuigd zo .
Om uit te proberen dan maar eens de Pro One's met een klein busje doc blue of Stan's.
Om uit te proberen dan maar eens de Pro One's met een klein busje doc blue of Stan's.
Als jij een paar jaar met je banden doet wel ja. Bij mij gaat er elk jaar een nieuw setje op. Ongeacht het aantal kilometersBenergy schreef:Dus enkel om de paar maanden bijvullen en niet de oude sealant verwijderen?
Dat wordt dan toch een steeds grotere zooi binnen in de band
En steeds zwaarder.
Na een paar jaar heb je dus een bijna massieve band of mis ik hier iets?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Niet alles hoeft tot op de draad versleten te zijn bij mij. Gooi ik ze weg? Nee, ik heb zelf een paar banden reserve liggen en de rest maak ik mensen blij mee voor wie een setje banden een flinke hap uit het budget is.amclassic-fan schreef:Consumptie maatschappij ten top, je gaat toch geen banden weg gooien die nog prima zijn?
Consumptiemaatschappij? Die vergelijking gaat daardoor nogal snel mank.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13716
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het licht niet zozeer aan de sealant, maar aan de banden conti racesport vreten de eerste keer de vloeistof binnen een maand of twee op, een schwalbe snakeskin, gaat over het algemeen makelijk een half jaar mee.
Bijpompen gaat de vloistof of veel sneller van "op" zeker met een compressor.
Beste methode, rij er een paar keer mee haal de banden eraf en ha 0ng ze een paar weken te drogen.
Banden vooraf goed ontvetten, anders houd de vloeistof niet. Op mijn pekel fiets twee racing ralphs, die hoef ik slecht eens in de maand bij te pompen.
Daarnaast vraag ik me echt af wat sommige aan het doen zijn. Ik rij nu ruim 12 jaar tubeless en zelden problemen. Het is wat meer werk vooraf, maar het werkt perfect. Gewoon normaal doen geen maffe lage bandenspanningen, gewoon normaal.
Bijpompen gaat de vloistof of veel sneller van "op" zeker met een compressor.
Beste methode, rij er een paar keer mee haal de banden eraf en ha 0ng ze een paar weken te drogen.
Banden vooraf goed ontvetten, anders houd de vloeistof niet. Op mijn pekel fiets twee racing ralphs, die hoef ik slecht eens in de maand bij te pompen.
Daarnaast vraag ik me echt af wat sommige aan het doen zijn. Ik rij nu ruim 12 jaar tubeless en zelden problemen. Het is wat meer werk vooraf, maar het werkt perfect. Gewoon normaal doen geen maffe lage bandenspanningen, gewoon normaal.
Zie het overzicht aan banden in combinatie met velgen in dit topic:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 3#p1154423
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 3#p1154423
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat ligt dan aan de velgen denk ik. Ik kreeg de Pro One's er met de hand omheen (China Carbon Tubeless 1 laag tape)feddesman schreef:Zijn er nog tubeless banden die niet zo straks zitten?zelfs wheeltec krijgt de pro ones er niet normaal omheen.
Wheeltec heeft het vaak genoeg gedaan dus kunde zal het probleem niet zijn
Ja Ryde Pulse schijnt nogal een lastig velgje te zijn om daar een passende band voor te krijgen.RuudRuud schreef:Dat ligt dan aan de velgen denk ik. Ik kreeg de Pro One's er met de hand omheen (China Carbon Tubeless 1 laag tape)feddesman schreef:Zijn er nog tubeless banden die niet zo straks zitten?zelfs wheeltec krijgt de pro ones er niet normaal omheen.
Wheeltec heeft het vaak genoeg gedaan dus kunde zal het probleem niet zijn
Specialized Diverge Axs