Tubeless
Ik heb Fulcrum Racing 1 normaal model (2009) en sinds dit jaar de 2 way-fit uitvoering. Met die laatste rijd ik vanaf april dit jaar met de Schwalbe Ultremo ZX tiubeless banden. Rijd prima, 0 keer lek (4000km).
Velgprofiel is idd iets steiler, zodat de band er beter achter blijft haken (en een stuk moeilijker erop te leggen is)
Bevalt prima, ik rijd met 0.5 bar minder
Velgprofiel is idd iets steiler, zodat de band er beter achter blijft haken (en een stuk moeilijker erop te leggen is)
Bevalt prima, ik rijd met 0.5 bar minder
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Kun je effe de link posten van de Farsports 2014 clincher en tubeless?JoostG schreef:Ben ook maar weer een avondje verder gaan speuren op het internet. Heel veel info is niet te vinden op het gebied van tubeless voor racers, maar dat is ook niet gek met het beperkte aanbod.
Wel zijn een aantal dingen duidelijker geworden:
1. Verschil tussen 'gewone' velg en 2 way fit velg heeft volledig te maken met luchtdichtheid. Het velgbed is anders en het 'hoekje' waarin de (draad van de) band getrokken wordt is nauwer bij 2-way. Je kunt een normale clincher gebruiken, maar het schijnt lastig te zijn de velg volledig luchtdicht te krijgen.
2. De tubeless band is anders dan een clincherband: met name de wang van tubeless band is dikker vanwege andere vorm en druk bij rijden.
Carbon en tubeless? Ik zie dat Farsports een 2014 versie clincher en tubeless aanbiedt.
(Ik kan het niet vinden)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
@ nijkie
Kan me voorstellen dat je het niet kan vinden. Chinezen en websites, het wordt nooit een top combinatie.
Een beetje verborgen op de site is een button 'shop', en daarmee wordt je doorgestuurd naar de webshop wheelsfar.com.
De velgen waar ik het over had, vind je via deze link http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-298.html
Heb al contact gehad met Farsports: de spaak gaten dienen nog wel gedicht te worden om de velg luchtdicht te maken.
Kan me voorstellen dat je het niet kan vinden. Chinezen en websites, het wordt nooit een top combinatie.
Een beetje verborgen op de site is een button 'shop', en daarmee wordt je doorgestuurd naar de webshop wheelsfar.com.
De velgen waar ik het over had, vind je via deze link http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-298.html
Heb al contact gehad met Farsports: de spaak gaten dienen nog wel gedicht te worden om de velg luchtdicht te maken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
thx,Ben wel benieuwd naar de reviews van Tubeless carbon wielen.JoostG schreef:@ nijkie
Kan me voorstellen dat je het niet kan vinden. Chinezen en websites, het wordt nooit een top combinatie.
Een beetje verborgen op de site is een button 'shop', en daarmee wordt je doorgestuurd naar de webshop wheelsfar.com.
De velgen waar ik het over had, vind je via deze link http://wheelsfar.com/2014-new-50mm-clin ... p-298.html
Heb al contact gehad met Farsports: de spaak gaten dienen nog wel gedicht te worden om de velg luchtdicht te maken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13947
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ziet er goed uit en de prijs is ook goed.
Hoe zijn de gewichten kloppen die een beetje?
Wel erg laag als ik het zo lees.
ben iig benieuwd naar je ervaringen
Hoe zijn de gewichten kloppen die een beetje?
Wel erg laag als ik het zo lees.
ben iig benieuwd naar je ervaringen
Het positieve nieuws: de velgen zijn binnen en zien er schitterend uit. Meer positief nieuws: 1 tubeless Ultremo zit om het achterwiel. Maar dan het mindere verhaal….. De meegeleverde tubeless ventielen zijn niet te gebruiken. Ze zijn te laag (goed voor 24mm, max 38mm), en de bijgeleverde dopjes passen niet in de ventielgaten. Werken met extenders heeft dan ook geen zin. Ik heb dit opgelost door 2 binnenbanden met lange ventielen te kannibaliseren (ventielen uitgeknipt om te gebruiken als los ventiel). Met veel pijn en moeite had ik op een gegeven moment de band er om. Bij het oppompen wilde hij niet zetten. Uiteindelijk op en neer naar de FM voor patronen, loste dit probleem op.
De band om het voorwiel krijgen is onmogelijk. Ik heb de band eerst langere tijd om mijn Zonda velg gelegd om op te rekken, later er zelf met mijn volle gewicht aangehangen op de trap. Zeep, noem maar op, het gaat gewoon niet.
De lol is er nu een beetje van af, dus ik laat het maar zo voor vanavond. Morgen zal ik een tweede poging, en tevens laatste poging wagen. Mocht het dan niet lukken, dan gaan er clincher om de carbonvelgen en zal ik mijn zonda's tubeless maken.
Later meer…..
De band om het voorwiel krijgen is onmogelijk. Ik heb de band eerst langere tijd om mijn Zonda velg gelegd om op te rekken, later er zelf met mijn volle gewicht aangehangen op de trap. Zeep, noem maar op, het gaat gewoon niet.
De lol is er nu een beetje van af, dus ik laat het maar zo voor vanavond. Morgen zal ik een tweede poging, en tevens laatste poging wagen. Mocht het dan niet lukken, dan gaan er clincher om de carbonvelgen en zal ik mijn zonda's tubeless maken.
Later meer…..
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13947
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zat al te denken om mijn assaults tubeless te maken maar teglijker tijd dacht ik waar haal ik die lange ventielen vandaan........... ik zal eens zoeken of ze te krijge zijn ergens.
Wat voor velglint heb je erin liggen. Belangrijk is een dun plaklint, anders gaan de banden er amper op.
als je in de buurt woont mag je wel langkomen, wil ik het ook wel proberen
edit gevonden
http://www.notubes.com/Pair-of-40mm-Thr ... -P611.aspx
Wat voor velglint heb je erin liggen. Belangrijk is een dun plaklint, anders gaan de banden er amper op.
als je in de buurt woont mag je wel langkomen, wil ik het ook wel proberen
edit gevonden
http://www.notubes.com/Pair-of-40mm-Thr ... -P611.aspx
Ik heb 3 avonden gezocht, bij fietsenmakers binnengewandeld, maar geen lange losse ventielen (70 of 80mm). Een verlenger gaat ook niet werken: is glad, terwijl ventiel aangedraaid moet worden voor luchtdichtheid. uiteindelijk heb ik het opgelost door een lang ventiel te knippen uit een binnenband. Dat werkt.wasbeer2006 schreef:Ik zat al te denken om mijn assaults tubeless te maken maar teglijker tijd dacht ik waar haal ik die lange ventielen vandaan........... ik zal eens zoeken of ze te krijge zijn ergens.
Wat voor velglint heb je erin liggen. Belangrijk is een dun plaklint, anders gaan de banden er amper op.
als je in de buurt woont mag je wel langkomen, wil ik het ook wel proberen
edit gevonden
http://www.notubes.com/Pair-of-40mm-Thr ... -P611.aspx
In de velg waarop ik de band niet krijg. ligt Stans Yellow tape.
Wie weet zie je me wel verschijnen. Ben nu de band aan het oprekken, en wacht op een VAR tyre lever. Wie weet gaat dat werken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13947
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De verlengers zijn met draad, speciaal om notubes ventielen te verlengen. Dat gaat dus wel werken.
Deze zijn 40mm, daar kan je een notubes 44mm mee verlengen tot een 78-82mm
Dat moet genoeg zijn.
Deze zijn 40mm, daar kan je een notubes 44mm mee verlengen tot een 78-82mm
Dat moet genoeg zijn.
Ik zie het. Daar hebben ze goed over nagedacht. Mocht je toch nog aanhikken tegen 26 dollar en evt verzendkosten: hoog ventiel uit oude binnenband werkt perfect.wasbeer2006 schreef:De verlengers zijn met draad, speciaal om notubes ventielen te verlengen. Dat gaat dus wel werken.
Deze zijn 40mm, daar kan je een notubes 44mm mee verlengen tot een 78-82mm
Dat moet genoeg zijn.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13947
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bike components heeft ze ook, bij mijn volgende bestelling gaan ze wel mee.
Wil toch eens proberen een assault tubeless te rijden.
Wil toch eens proberen een assault tubeless te rijden.