Vandaag een nieuwe Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm (overgenomen van "Wiliertoerist") gemonteerd op mijn racefiets... Kreeg er nog 2 gebruikte Fusion 5 Performance bij.... 1tje ook bijna nieuw...
Ze monteerden gewoon zoals het hoort. Makkelijk zonder hulpmiddeltjes. Compressor er op en plop, naja soort van plop. Gelijk Conti Revo sealant toegevoegd via het ventiel (uit oude biba geknipt) en vanavond gelijk maar even een rondje proefgedraaid.
In eerste instantie wilde ik gewoon met mijn nog goede Pro One voorband blijven rijden, maar omdat de 25mm Fusion 5 Performance toch wel een stukje smaller vallen dan de Pro One 25mm, heb ik de Pro One omgewisseld voor de nog erg goede gebruikte Fusion 5 Performance...
Ondanks dat ze smaller vallen dan de Pro Ones, rijden ze best ok op 6 bar. Ik heb niet het idee dat ze zwaar lopen, maar het comfort is gewoon iets minder dan ik gewend ben. Voor zo'n smalle band is 300gr per band misschien iets te zwaar, maar dat gewicht merk ik niet.
Misschien ben ik verwend vanwege de iets bredere Pro Ones en mijn 28mm brede Maxxis Padrones TR op H Plus Son The Hydra's. Het comfort van de Fusion 5's is wel een klein beetje minder op mijn smalle geconverteerde Kinlin XR270 velgjes...