Tubeless
Max Repair is gewoon te koop bij de doe-het-zelf winkel bijv. Praxis. Mijn ervaring is dat de hoge druk ervoor zorgt dat na verloop van tijd de plakker er gewoon doorheen wordt gedrukt zeker als het gaatje zo groot is dat de gewone latex het niet meer dicht.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vraagje voor de kenners,
Ik heb onder mn nieuwe mbt big one,s zitten, nu is de latex op sommige plekken naar buiten gekomen blijkbaar was / is het rubber niet helemaal dicht.
Afijn alles lijkt nu dicht, er komt geen latex naar buiten en de band blijft op spanning.
Eerste vraag, is dat normaal?
Tweede vraag, mag ik er nu vanuit gaan dat het blijvend dicht blijft?
Is de vloeibare latex een blijvende dichting?
Ik heb onder mn nieuwe mbt big one,s zitten, nu is de latex op sommige plekken naar buiten gekomen blijkbaar was / is het rubber niet helemaal dicht.
Afijn alles lijkt nu dicht, er komt geen latex naar buiten en de band blijft op spanning.
Eerste vraag, is dat normaal?
Tweede vraag, mag ik er nu vanuit gaan dat het blijvend dicht blijft?
Is de vloeibare latex een blijvende dichting?
Eens dicht blijft het in mijn ervaring dicht; wel jaarlijks latex toevoegen (en als je tijd hebt de oude verwijderen). De latex droogt uit en daardoor verliest hij de eigenschap kleine -nieuwe- lekjes te dichten.
Walter
Walter
De latex is een blijvende bescherming tegen lekrijden. Afhankelijk van wat de fabricant omschrijft voor de werkingsduur van de latex deze periodiek vervangen cq. bijvullen om nieuwe lekjes te dichten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Misschien een onnozele vraag maar heb ik op tubeless ready velgen (Carbon 25mm breed, Farsport met dicht velgbed, dus geen spaakgaten) wel of geen velglint nodig. Heb wel al de buitenbanden (Hutchinson Fusion 5) maar moet nu nog de ventielen, latex etc gaan aanschaffen. Kan een complete set kopen maar de losse spullen zonder lint is goedkoper en als ik dan het lint niet nodig heb....
Eigenlijk zou farsport je dat moeten zeggen...
Maar als het velgbed dicht is heb je geen velglint nodig. Enkel je ventiel dat luchtdicht afsluit (zou eigenlijk verwachten dat de wielbouwer je dat ook meegeeft....).
Walter
Maar als het velgbed dicht is heb je geen velglint nodig. Enkel je ventiel dat luchtdicht afsluit (zou eigenlijk verwachten dat de wielbouwer je dat ook meegeeft....).
Walter
Zeer waarschijnlijk zijn de velgen al luchtdicht. Dat is namelijk ook de achterliggende gedachte bij tubeless bij velgen zonder spaakgaten. Mocht de velg niet luchtdicht zijn, dan dien je niet een lint te gebruiken, maar tape.Viroid schreef: ↑03 dec 2017 11:17 Misschien een onnozele vraag maar heb ik op tubeless ready velgen (Carbon 25mm breed, Farsport met dicht velgbed, dus geen spaakgaten) wel of geen velglint nodig. Heb wel al de buitenbanden (Hutchinson Fusion 5) maar moet nu nog de ventielen, latex etc gaan aanschaffen. Kan een complete set kopen maar de losse spullen zonder lint is goedkoper en als ik dan het lint niet nodig heb....
Mocht je nog oude binnenbandjes met ventielen met schroefdraad hebben liggen, dan kan je die uitknikken en gebruiken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.
Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.
Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik zou het eerst van te voren met bandenlichters proberen.Einstein schreef: ↑18 dec 2017 09:25 Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.
Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Gezien het verdiepte UST profiel van de velg denk ik dat je gewoon kunststof bandenlichters nodig hebt. Maar als je met latex vloeistof gaat rijden zal het niet zo gauw voorkomen dat je een binnenband moet plaatsen.Einstein schreef: ↑18 dec 2017 09:25 Voor mijn tubeless ready velgen Ryde Edge R 25 OS 20mm wil ik tubeless gaan rijden.
Het is voor de CX, o.a. woonwerkverkeer en trainingsritjes in de winter.
Ik wil de Ones 28mm gaan gebruiken. Wat als ik onderweg lek rijd en ik moet een binnenbandje plaatsen. Gaat dit dan makkelijk of heb ik dan een bandenknecht nodig?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb een paar weken geleden lek gereden met de MTB. De band ging er redelijk goed af.
Wel wat knoeien omdat de band en rubberen velglint (is een niet tubeless ready wiel) aan elkaar klitten door de latex. Daardoor is het iets moeilijker onder de band te komen met de bandenlichter. Maar op een tubeless ready wiel zal je dat probleem niet hebben .
Wel kan ik me voorstellen dat tubeless ready velg en echte tubeless banden vaster aansluiten op elkaar. Maar ik denk dat dat vooral bij de plaatsing een probleem is, minder bij afnemen.
Ik heb vooral weer geleerd om op tijd latex bij te vullen want eigenlijk had mijn wiel al tov van vorige week te veel druk verloren. Ik denk dat ik met het lek vertrokken ben....
Walter
Wel wat knoeien omdat de band en rubberen velglint (is een niet tubeless ready wiel) aan elkaar klitten door de latex. Daardoor is het iets moeilijker onder de band te komen met de bandenlichter. Maar op een tubeless ready wiel zal je dat probleem niet hebben .
Wel kan ik me voorstellen dat tubeless ready velg en echte tubeless banden vaster aansluiten op elkaar. Maar ik denk dat dat vooral bij de plaatsing een probleem is, minder bij afnemen.
Ik heb vooral weer geleerd om op tijd latex bij te vullen want eigenlijk had mijn wiel al tov van vorige week te veel druk verloren. Ik denk dat ik met het lek vertrokken ben....
Walter