Suntoro schreef: ↑07 jan 2018 10:48 Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Tubeless
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Het is gelukt. Twee lagen velglint was te weinig, moet er wel bij vertellen dat dit vrij dun was. Speciaal voor tubeless. Drie lagen waren nodig en toen ging ie erop. Andy had mij geholpen en hij had ook een compressor.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ah mooi toch gelukt!
Top.
De Maxxis Padrone TR is inderdaad niet de makkelijkste band. Maar ook ik had 3 lagen tape extra gemonteerd.
Gemonteerd merk je in ieder geval niets meer van de moeite die het monteren heeft gekost.
Inmiddels al ruim 3500km verder met mijn set en ik zie amper slijtage.
De Maxxis Padrone TR is inderdaad niet de makkelijkste band. Maar ook ik had 3 lagen tape extra gemonteerd.
Gemonteerd merk je in ieder geval niets meer van de moeite die het monteren heeft gekost.
Inmiddels al ruim 3500km verder met mijn set en ik zie amper slijtage.
Vanavond tubeless banden (racing ralph en thunder burt) gemonteerd op dt swiss xm1491 wielen.
Dat ging een stuk makkelijker dan de g-one's die ik pas op de nox citico velgen gezet heb.
Band kreeg ik makkelijk met de hand op de velg.
Lading zeepsop op band, schwalbe tire booster vullen en plop plop plop klaar.
Alleen ondertussen wel m'n sks airworx pomp gesloopt bij oppompen van de tire booster.
Terugslagklep kapot oid, opeens kwam pomp opmhoog.
Eens kijken of je dat kan vervangen of dat het echt einde oefening is.
Goede reden om eens een echte rennkompressor te kopen.
Dat ging een stuk makkelijker dan de g-one's die ik pas op de nox citico velgen gezet heb.
Band kreeg ik makkelijk met de hand op de velg.
Lading zeepsop op band, schwalbe tire booster vullen en plop plop plop klaar.
Alleen ondertussen wel m'n sks airworx pomp gesloopt bij oppompen van de tire booster.
Terugslagklep kapot oid, opeens kwam pomp opmhoog.
Eens kijken of je dat kan vervangen of dat het echt einde oefening is.
Goede reden om eens een echte rennkompressor te kopen.
Heb je het toevallig niet eerst geprobeerd met de SKS vloerpomp i.p.v. de tirebooster te gebruiken. Sommige tubelessbanden kan je gewoon met de vloerpomp laten ploppen en heb je geen tirebooster nodig.!DDX schreef: ↑19 jan 2018 22:55 Vanavond tubeless banden (racing ralph en thunder burt) gemonteerd op dt swiss xm1491 wielen.
Dat ging een stuk makkelijker dan de g-one's die ik pas op de nox citico velgen gezet heb.
Band kreeg ik makkelijk met de hand op de velg.
Lading zeepsop op band, schwalbe tire booster vullen en plop plop plop klaar.
Alleen ondertussen wel m'n sks airworx pomp gesloopt bij oppompen van de tire booster.
Terugslagklep kapot oid, opeens kwam pomp opmhoog.
Eens kijken of je dat kan vervangen of dat het echt einde oefening is.
Goede reden om eens een echte rennkompressor te kopen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hulp nodig!
Ik ben gisteravond wederom aan de slag gegaan om een setje Schwalbe One Snakeskin TL tubeless te monteren. En dat is niet gelukt.
Wat heb ik geprobeerd:
* met vloerpomp
* met sopje
* met airboost/shot
* met binnenband om één zijde in rand te duwen en daarna pomp en airboost geprobeerd
* drie lagen rimtape
* met CO2 patroon (16grams)
Al met al lijkt het volume te groot. Een Vittoria Mezcal zit net zo "losjes" op de velg en die is met alleen de vloerpomp al tubeless te krijgen. De velg is ook tubeless ready.
Wie heeft nog een tip/truc? Wil graag tubeless rijden op strand omdat ik dan optimaal gebruik kan maken van lage spanning en een redelijke mate van lekbestendigheid heb. Compressor bij de FM is niet een oplossing: als ik het niet zelf/thuis kan doen, dan begin ik er niet aan (zelf verzonnen regel).
Ik ben gisteravond wederom aan de slag gegaan om een setje Schwalbe One Snakeskin TL tubeless te monteren. En dat is niet gelukt.
Wat heb ik geprobeerd:
* met vloerpomp
* met sopje
* met airboost/shot
* met binnenband om één zijde in rand te duwen en daarna pomp en airboost geprobeerd
* drie lagen rimtape
* met CO2 patroon (16grams)
Al met al lijkt het volume te groot. Een Vittoria Mezcal zit net zo "losjes" op de velg en die is met alleen de vloerpomp al tubeless te krijgen. De velg is ook tubeless ready.
Wie heeft nog een tip/truc? Wil graag tubeless rijden op strand omdat ik dan optimaal gebruik kan maken van lage spanning en een redelijke mate van lekbestendigheid heb. Compressor bij de FM is niet een oplossing: als ik het niet zelf/thuis kan doen, dan begin ik er niet aan (zelf verzonnen regel).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Heb je het al eens geprobeerd zonder binnenventiel.?
Meestal wordt een goede luchtdoorvoersnelheid geremd door allerlei beperkingen. Zelfs een pompkop kan al remmend werken. Helaas is jouw principe geen luchtcompressor te gebruiken anders was dat mijn advies. Zelf gebruik ik daarbij een luchtslang die precies over het ventiel glijdt, dus zonder pompkop en dan ook nog geen binnenventiel en dat werkt bijna altijd. Verder is geduld een schone zaak (zelfs tot je een ons weegt)
Meestal wordt een goede luchtdoorvoersnelheid geremd door allerlei beperkingen. Zelfs een pompkop kan al remmend werken. Helaas is jouw principe geen luchtcompressor te gebruiken anders was dat mijn advies. Zelf gebruik ik daarbij een luchtslang die precies over het ventiel glijdt, dus zonder pompkop en dan ook nog geen binnenventiel en dat werkt bijna altijd. Verder is geduld een schone zaak (zelfs tot je een ons weegt)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank heren.
@DDX, het gaat om Schwalbe BIG One (was even weggevallen....)
Ik draai bij gebruik van de airboost altijd de binnenkern eruit. Dat mocht hier ook niet baten. Wat mij wel opviel is dat er behoorlijke 'knikjes' in de draad zitten vanwege de manier van verpakken. Uit ervaring weet ik dat bij tubeless het kleinste detail een groot verschil kan maken. Ik heb nu beide banden met binnenband opgepompt weggezet. Hopelijk vormt de band zich zo goed, en lukt het straks wel. Grrrrrrrrrr.......
@DDX, het gaat om Schwalbe BIG One (was even weggevallen....)
Ik draai bij gebruik van de airboost altijd de binnenkern eruit. Dat mocht hier ook niet baten. Wat mij wel opviel is dat er behoorlijke 'knikjes' in de draad zitten vanwege de manier van verpakken. Uit ervaring weet ik dat bij tubeless het kleinste detail een groot verschil kan maken. Ik heb nu beide banden met binnenband opgepompt weggezet. Hopelijk vormt de band zich zo goed, en lukt het straks wel. Grrrrrrrrrr.......
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0