Tubeless
Kan iemand de Maxxis Padrone TR vergelijken met de Conti GP4000 II (25mm). Meer bepaald de rolweerstand (gevoelsmatig) en slijtage van de Maxxis t.o.v de Conti. Ik rij met de racer echt overal door, van met putten bezaaide wegen/fietspaden tot gravelpaden.
Ik rij al jaren met Conti omdat deze, voor mij, het beste compromis geven tss rolweerstand, slijtage en lekbestendigheid.
De enige die veel beter zijn in rolweerstand zijn de Veloflex maar deze verslijten al door er gewoon naar te kijken .
Ik rij al jaren met Conti omdat deze, voor mij, het beste compromis geven tss rolweerstand, slijtage en lekbestendigheid.
De enige die veel beter zijn in rolweerstand zijn de Veloflex maar deze verslijten al door er gewoon naar te kijken .
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Ik zou zeggen gewoon blijven doorrijden met die Conti's.!ippe schreef: ↑20 mar 2018 10:22 Kan iemand de Maxxis Padrone TR vergelijken met de Conti GP4000 II (25mm). Meer bepaald de rolweerstand (gevoelsmatig) en slijtage van de Maxxis t.o.v de Conti. Ik rij met de racer echt overal door, van met putten bezaaide wegen/fietspaden tot gravelpaden.
Ik rij al jaren met Conti omdat deze, voor mij, het beste compromis geven tss rolweerstand, slijtage en lekbestendigheid.
De enige die veel beter zijn in rolweerstand zijn de Veloflex maar deze verslijten al door er gewoon naar te kijken .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat is 1 van de redenen. Andere reden is dat met latex biba op 6 bar het comfort verhoogt. En de Conti bold gewoon goed.
Mogelijk ga ik nog een wielsetje vlechten voor de Vlaamse Ardennen, iets met 32 spaken en bredere velg.
Mogelijk ga ik nog een wielsetje vlechten voor de Vlaamse Ardennen, iets met 32 spaken en bredere velg.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Ik heb een tijdje rondgereden met binnenbanden in combinatie met de Schwalbe Big Ones. Na een paar honderd km gebeurde het onvermijdelijke: lek. Was weer wennen om langs de kant van een pad te staan en een band te moeten wisselen. Het was wel de aanleiding om te kijken of ik de band wel tubeless kon krijgen, nu hij zich 'gezet' had. En yep, het achterwiel is nu tubeless. Later deze week ga ik ook werk maken van het voorwiel.JoostG schreef: ↑22 jan 2018 13:15 Dank heren.
@DDX, het gaat om Schwalbe BIG One (was even weggevallen....)
Ik draai bij gebruik van de airboost altijd de binnenkern eruit. Dat mocht hier ook niet baten. Wat mij wel opviel is dat er behoorlijke 'knikjes' in de draad zitten vanwege de manier van verpakken. Uit ervaring weet ik dat bij tubeless het kleinste detail een groot verschil kan maken. Ik heb nu beide banden met binnenband opgepompt weggezet. Hopelijk vormt de band zich zo goed, en lukt het straks wel. Grrrrrrrrrr.......
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik heb gister toch de Mavic UST Ypsion 28mm besteld. Pakketje ligt al klaar op het postkantoor. Benieuwd of die 11 storm compound beter is dan het oude Hutchinson rubber. (hoewel ik op zich ook wel tevreden was over de Fusion 5 All Seasons. Zitten nog op mijn oude racefietswielen, maar wellicht dat ik komende winter daar weer mee ga rijden.
Had nog een kortingsbon van 20,- bij Futurumshop en een bon voor een sportvoedingspakket bij minimaal 100,- euro besteding. Samen met een flesje sealant was het toch wel een goede deal bij Futurumshop.
Pakketje ontvangen, maar het "gratis sportvoedingspakket" mist.
Verder vraag ik mij af of de banden nu wel of niet gebruikt kunnen worden op andere tubeless ready wielen dan Mavic wielen. In het verleden heb ik weleens mtb banden met UST hieldraad op niet UST velgen gereden, maar dat was op de mountainbike. Echter ging het prima. Op het oog lijken de Mavic banden niet anders dan normale TLR banden, maar ik heb geen zin dat de banden er straks afknallen tijdens een wedstrijd. Hoger dan 6 bar pomp zal ik ze niet oppompen (eerder 5,5 bar). De Maxxis Padrones zaten overigens ook vrij los, maar zijn er nooit afgelopen. Ook toen ik lek was en onder de 3 bar rustig verder ben gaan rijden blijven ze zelfs netjes in de velgrand zitten zonder afloper.
Achterband heb ik inmiddels gemonteerd op mijn H Plusson The Hydra velgen. Appeltje eitje, gewoon met de vloerpomp. Band glijdt gewoon netjes door het velbed op zijn plaats. In eerste instantie wilde de band niet gelijk in de velgrand. Even leeg laten lopen en met wat zeepsop meer erbij. Vervolgens met een beetje meer druk erbij (6 bar gleed hij toch in de rand. Band zit netjes recht en verwacht niet dat die er zomaar zal uit knallen. Voorband inmiddels toch ook maar gedaan. Achterband is inmiddels 29.3mm breed (0,5mm smaller nog dan mijn Padrones, maar door ermee te rijden zal ie wel gelijk komen). Qua volume ogen ze vrijwel gelijk.
Beide banden staan op druk zonder vloeistof, al een meer dan uurtje. Dus met vloeistof erin zal het wel ok zijn. Ziet er alsnog goed uit.
En Futurumshop stuurt het "gratis" voedingspakketje alsnog naar mij op. Top van ze!
Beide banden staan op druk zonder vloeistof, al een meer dan uurtje. Dus met vloeistof erin zal het wel ok zijn. Ziet er alsnog goed uit.
En Futurumshop stuurt het "gratis" voedingspakketje alsnog naar mij op. Top van ze!
Goodyear komt nu ook met tubelessbanden voor de racer:https://cyclingtips.com/2018/04/goodyear-bicycle-tires/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 okt 2017 16:59
Ik heb gisteren Mavic UST geprobeerd op de cosmic pro carbon. Is me niet goed bevallen, helaas. Na lang proberen heb ik zaterdag de lucht erin kunnen houden, maar maximaal 5 bar, want dan ontsnapte de lucht weer. Gisteren heb ik er 100 km mee gereden, maar na 90 km, heb ik er de binnenband op moeten leggen. Door stoten tijdens het rijden, ontsnapt er constant wat lucht. Tot het fietsen niet meer mogelijk was.
De buitenbanden van Mavic gaan er ook vanaf. Veel te veel lek gereden in die paar maanden dat ik ze heb.
De buitenbanden van Mavic gaan er ook vanaf. Veel te veel lek gereden in die paar maanden dat ik ze heb.
Zijn de Cosmic pro carbon wel tubeless ready?markgeraerts1977 schreef: ↑09 apr 2018 19:49 Ik heb gisteren Mavic UST geprobeerd op de cosmic pro carbon. Is me niet goed bevallen, helaas. Na lang proberen heb ik zaterdag de lucht erin kunnen houden, maar maximaal 5 bar, want dan ontsnapte de lucht weer. Gisteren heb ik er 100 km mee gereden, maar na 90 km, heb ik er de binnenband op moeten leggen. Door stoten tijdens het rijden, ontsnapt er constant wat lucht. Tot het fietsen niet meer mogelijk was.
De buitenbanden van Mavic gaan er ook vanaf. Veel te veel lek gereden in die paar maanden dat ik ze heb.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless