Tubeless
Mijn ervaring met de mavic ust banden is nog redelijk positief. Omdat ik veel in de regen heb gereden over slechte wegen of door bijvoorbeeld glas zijn mijn banden behoorlijk gehavend. Zondag reed ik lek en dichte de latex het net. Beetje bijpompen.
Vandaag, waarschijnlijk door de warmte, weer lek nu dichte de latex het weer zonder bijpompen. Thuis aangekomen heb ik toch maar even een plakker erin gedaan. Latex nu bijgevuld met glitters.
De grip van de banden is erg goed, ook in de regen.
De glas splinters of steentjes zouden ook mijn andere banden hebben doorgeprikt.
Vandaag, waarschijnlijk door de warmte, weer lek nu dichte de latex het weer zonder bijpompen. Thuis aangekomen heb ik toch maar even een plakker erin gedaan. Latex nu bijgevuld met glitters.
De grip van de banden is erg goed, ook in de regen.
De glas splinters of steentjes zouden ook mijn andere banden hebben doorgeprikt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch lijkt er wel heel veel productie inconsistentie in te zitten bij schwalbe.
Ik heb met de pro ones prima ervaringen en ik spaar ze zeker niet, sterker juist voor de wat heftigere ritten LBL waalse pijl, italiaanse alpen gaan ze er tubeless op. Nu ben ik ook niet zo,n lekrijder, twee keer in zes jaar met 30k. Ik ben met Banden wel weer makkelijk zitten er veel beschadigen op gaan ze weg een achterband red bij mij de 3.ooo km en dan gaat ie weg. Ik zou er wellicht 4000 op kunnen rijden, maardan rijd ik waarschijnlijk ook vaker lek en gezien banden een hele kleine investering zijn op het geheel doe ik dat niet.
Ik vind wel dat een aantal (net als met de MTB) dooslaan met bandenspanning. Ik heb gisteren de 28mm op 5.5 bar gereden en dat is zeker bij flink aanzetten veel beter. Ook dit is weer afhankelijk van je gewicht, zithouding en materiaal.
In een snelle afdaling is 4.5 sneller, dan staat er ook een gelijkmatigere druk op de band, met staand aanzetten is dat helemaal anders. na zaterdag de 25mm scwalbe pro ones eens proberen.
Net als met de MTB merk ik wel goed verschil met een mooie brede velg, de steun en rijdgedrag gaan er echt op voorruit, zeker met de steekassen is het geheel zo verschrikkelijk stijf, dat de fiest zo mooi en goed te plaatsen is, maar de bandenspanning lijkt hierdoor meer invloed te hebben.
Ik heb met de pro ones prima ervaringen en ik spaar ze zeker niet, sterker juist voor de wat heftigere ritten LBL waalse pijl, italiaanse alpen gaan ze er tubeless op. Nu ben ik ook niet zo,n lekrijder, twee keer in zes jaar met 30k. Ik ben met Banden wel weer makkelijk zitten er veel beschadigen op gaan ze weg een achterband red bij mij de 3.ooo km en dan gaat ie weg. Ik zou er wellicht 4000 op kunnen rijden, maardan rijd ik waarschijnlijk ook vaker lek en gezien banden een hele kleine investering zijn op het geheel doe ik dat niet.
Ik vind wel dat een aantal (net als met de MTB) dooslaan met bandenspanning. Ik heb gisteren de 28mm op 5.5 bar gereden en dat is zeker bij flink aanzetten veel beter. Ook dit is weer afhankelijk van je gewicht, zithouding en materiaal.
In een snelle afdaling is 4.5 sneller, dan staat er ook een gelijkmatigere druk op de band, met staand aanzetten is dat helemaal anders. na zaterdag de 25mm scwalbe pro ones eens proberen.
Net als met de MTB merk ik wel goed verschil met een mooie brede velg, de steun en rijdgedrag gaan er echt op voorruit, zeker met de steekassen is het geheel zo verschrikkelijk stijf, dat de fiest zo mooi en goed te plaatsen is, maar de bandenspanning lijkt hierdoor meer invloed te hebben.
test was zonder stans sealant erin, vandaag nog maar eens geprobeerd.wdfl schreef: ↑15 apr 2018 17:24 heb je een speciaal ventiel nodig voor een asymetrische velg?
normaal zijn de axis wielen op een diverge tubeless te gebruiken (bevestigd door specialized zelf)
heb dus alles in huis, maar langs de kant waar de dichting niet tegen velgrand staat (buitenzijde) lekt er lucht.
heb dit ventiel: https://r2-bike.com/YUNIPER-Tubeless-Valve-70-mm_1
lekte terug rond ventiel zonder sealant, ook met extra hanr aanspannen,
stukje binnenband, extra dichtingen, ....
dan uiteindelijk de gok gewaagd, sealant erin, oppompen, ronddraaien met de latex naar t ventiel.
nog wat bijpompen, zat maar op 1bar, nog wat draaien in alle richtingen.
wiel vertikaal, horizontaal, .... opeens muisstil. geen lek neer!
gezien ik vaak op de weg rij ermee 3.5bar erop gestoken, probleemloos!
een klein toertje mee gaan fietsen om de latex extra rond te zwieren
voorlopig 100% happy
lucht lossen wordt iets anders, ventiel wordt ook gedicht door de sealant ...
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
rand van het ventiel (velgbed en ventiel) lekt ook niet meer.
staat nog op druk ook! morgen een toertje mee gaan rijden.
al blij dat ik geen latex disaster heb gehad zoals je soms leest
staat nog op druk ook! morgen een toertje mee gaan rijden.
al blij dat ik geen latex disaster heb gehad zoals je soms leest
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Het enige wat je kan krijgen is dat je het kleinste ventielmoertje moeilijk of zelfs niet meer met de hand los kan draaien waardoor je geen lucht kan laten ontsnappen of pompen. Met een ventielsleuteltje losdraaien en een ander los ventiel er in draaien is dan de enige oplossing.wasbeer2006 schreef: ↑19 apr 2018 13:33Nee, daar gaat de latex niet zitten, daar lekt het ventiel niet!
Door het pompen blaas je het ook meteen door.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat vind ik geen disaster, eerder een net gevulde tubelessband niet meer kunnen oppompen waardoor alles door het steeds maar proberen te pompen onder de latex kan komen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag even mijn Mavic Yksion 28mm gecontroleerd op druk, aangezien ik vandaag weer ga racen erop in Made bij de NL Critseries. Afgelopen zondag nog op 5,5 bar gezet. En hele week woon-werk erop gereden, maar zag dat mijn achterband op ongeveer 4.2 bar stond en mijn voorwiel op 4.8 bar. Maar eerlijk gezegd vond ik dat erg fijn rijden en voelden ze totaal niet zacht aan. 6 bar is in ieder geval echt veels teveel voor een deze 28mm band. Al reden de Maxxis Padrone TR 28mm's weer juist iets fijner met iets meer bar erin.
4 bar zou misschien wel kunnen met de Mavic Yksion 28mm, maar dat durf ik nog niet aan bij een race.
Ik heb ze op 5 bar gezet en ik denk dat dat prima zal gaan bij zo'n city crit als in Made met iets slechter wegdek dan laatste race op een wielerparcours.
Overigens was ik vorige weekend bij de Amstel Gold met wat vrienden. Bij een van die maten waarbij het even duurde voordat die tubeless ging rijden op zijn mountainbike. Maar hij is zelfs tubeless gaan rijden op zijn racefiets. Was er altijd erg sceptisch over. Zelfs die is erg enthousiast over de Mavic Yksion UST 25mm op zijn Mavic Pro Carbon SL UST en nu dus ook tubeless rijdt op de racefiets. Ik wist niet eens dat hij een nieuwe fiets opgebouwd had, met nieuwe wielen dus ook. En koerst er ook gewoon mee dus.
4 bar zou misschien wel kunnen met de Mavic Yksion 28mm, maar dat durf ik nog niet aan bij een race.
Ik heb ze op 5 bar gezet en ik denk dat dat prima zal gaan bij zo'n city crit als in Made met iets slechter wegdek dan laatste race op een wielerparcours.
Overigens was ik vorige weekend bij de Amstel Gold met wat vrienden. Bij een van die maten waarbij het even duurde voordat die tubeless ging rijden op zijn mountainbike. Maar hij is zelfs tubeless gaan rijden op zijn racefiets. Was er altijd erg sceptisch over. Zelfs die is erg enthousiast over de Mavic Yksion UST 25mm op zijn Mavic Pro Carbon SL UST en nu dus ook tubeless rijdt op de racefiets. Ik wist niet eens dat hij een nieuwe fiets opgebouwd had, met nieuwe wielen dus ook. En koerst er ook gewoon mee dus.
Persoonlijk vind ik dat wel erg weinig als Mavic zelf bij 25mm max. 7 bar aangeeft. Maar hoe was het gevoel in bochten? ging het niet zwabberen? Oké, ik weet het antwoord natuurlijk al. Het hangt natuurlijk ook van het berijdersgewicht af. Ik met mijn +90kg hoef dat niet te proberen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Max 6bar met tubeless. Dan kun je er beter nog onder gaan zitten anders klapt de band van de velg. Zolang je de velg niet stoot kun je zakken met de druk.
Los van bovenstaande: Ik heb deze besteld https://www.genuineinnovations.com/nl/p ... ir-kit.php
Vorige week reed ik door glas en de latex dichte het gat net maar nu springt het soms open. Dit zou een goede oplossing moeten zijn.
Los van bovenstaande: Ik heb deze besteld https://www.genuineinnovations.com/nl/p ... ir-kit.php
Vorige week reed ik door glas en de latex dichte het gat net maar nu springt het soms open. Dit zou een goede oplossing moeten zijn.