Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
22 apr 2018 21:15
raiju schreef: ↑22 apr 2018 20:49
Max 6bar met
tubeless. Dan kun je er beter nog onder gaan zitten anders klapt de band van de velg. Zolang je de velg niet stoot kun je zakken met de druk.
Los van bovenstaande: Ik heb deze besteld
https://www.genuineinnovations.com/nl/p ... ir-kit.php
Vorige week reed ik door glas en de latex dichte het gat net maar nu springt het soms open. Dit zou een goede oplossing moeten zijn.
Als het lek open springt dicht de latex het lek weer daarna toch.? Uiteindelijk zodra de druk in de tubelessband is gezakt naar ong. 4bar zal het lek gewoon dicht blijven.
Btw, Marktplaats staat er vol van:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Mijn ervaring is dat als een tubelessband eenmaal is leeggelopen en dus uit zijn positie in de velg is geplopt je deze weer moeilijk, zo niet onmogelijk weer
tubeless opgepompt krijgt. Als oplossing blijft dan een biba monteren, die "wormen" ten spijt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
23 apr 2018 14:50
Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.
-
DDX
- Forum-lid HC
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30
DDX
23 apr 2018 15:22
Orlok schreef: ↑22 apr 2018 11:52
Persoonlijk vind ik dat wel erg weinig als Mavic zelf bij 25mm max. 7 bar aangeeft. Maar hoe was het gevoel in bochten? ging het niet zwabberen? Oké, ik weet het antwoord natuurlijk al.
Het hangt natuurlijk ook van het berijdersgewicht af.
Ik met mijn +90kg hoef dat niet te proberen.
Mavic geeft idd max 6bar aan bij gebruik
tubeless.
En ik had ook het idee dat 4bar wel erg weinig zou zijn, maar rijd prima en heb niet het idee dat ik met een lege band aan het rijden ben.
Iets minder gewicht mee te slepen scheelt ook
(70kg)
-
Naambezet
- Forum-lid
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38
Naambezet
23 apr 2018 15:33
Gister "lek" gereden. Schroefdraad van m'n ventiel brak af en ventielkern deed daarna niet goed z'n werk meer. Was een langzame leegloper. Wat een zooi geeft dat als je er een binnenband in moet doen
-
raiju
- Forum-lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27
raiju
23 apr 2018 18:38
wasbeer2006 schreef: ↑23 apr 2018 14:50
Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.
Het gat in mijn band is minder dan een mm. Misschien is mijn latex niet goed.
@orlok: meestal loopt de band langzaam af. Als hij ineens leeg is leg ik er een nieuwe binnenband in en waarschijnlijk moet ik het gat verstevigen want anders komt de binnenband erdoor naar buiten zoals wasbeer al zegt.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
23 apr 2018 19:45
raiju schreef: ↑23 apr 2018 18:38
wasbeer2006 schreef: ↑23 apr 2018 14:50
Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.
Het gat in mijn band is minder dan een mm. Misschien is mijn latex niet goed.
@orlok: meestal loopt de band langzaam af. Als hij ineens leeg is leg ik er een nieuwe binnenband in en waarschijnlijk moet ik het gat verstevigen want anders komt de binnenband erdoor naar buiten zoals wasbeer al zegt.
Daar hoef je bij een gaatje van minder dan een mm niet bang voor te zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13719
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
23 apr 2018 21:42
nee 1mm gaat wel goed
2 en 3 en 4 ook nog wel
-
DDX
- Forum-lid HC
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30
DDX
25 apr 2018 16:55
Vandaag nieuw setje mavic ust banden binnen gekregen. (maar huidige zien er met 5000km nogsteeds prima uit)
Info van verpakking, minimum 4 bar, recommend 5 bar, max 6 bar.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
25 apr 2018 19:11
DDX schreef: ↑25 apr 2018 16:55
Vandaag nieuw setje mavic ust banden binnen gekregen. (maar huidige zien er met 5000km nogsteeds prima uit)
Info van verpakking, minimum 4 bar, recommend 5 bar, max 6 bar.
Toch raar dat Mavic op hun site over de
Yksion Pro UST band iets anders meldt n.l.:
Pressure Max
25mm: 7 bars - 101 PSI, 28mm: 6 bars - 87 PSI (on a 17mm wide rim)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
26 apr 2018 16:40
Duidelijk, maar hier praten wij over de maximale druk op de velg van de Cosmic Pro Carbon SL UST bij gebruik van tubelessbanden (elke willekeurige) en dat is wat anders dan de maximale druk van de tubelessband Yksion Pro UST die ook op andere
tubeless ready velgen kan worden gemonteerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
ippe
- Forum-lid
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36
ippe
26 apr 2018 18:47
Iemand ervaring met de Hutchinson Fusion 5 met ElevenSTORM compound, wel de tubeless versie. Ik kan hiervan geen rijervaringen vinden alhoewel ze blijkbaar vorig jaar op de markt gekomen zijn . De vorige versies zijn wel te vinden maar deze...
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.