Tubeless
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Mavic UST achterband na 7300km :
Was dus tijd om een nieuwe te monteren.
Voorband ook maar vervangen (heeft er 13700km opzitten) aangezien ik altijd 2 achterbanden met 1 voorband doe. (opzich ziet voorband er nog beter uit)
Nog wel even testje gedaan, sateprikker erin en lek dichte prima.
Stanleymesje klein sneetje gemaakt van paar mm, ook die dichte perfect.
Was dus tijd om een nieuwe te monteren.
Voorband ook maar vervangen (heeft er 13700km opzitten) aangezien ik altijd 2 achterbanden met 1 voorband doe. (opzich ziet voorband er nog beter uit)
Nog wel even testje gedaan, sateprikker erin en lek dichte prima.
Stanleymesje klein sneetje gemaakt van paar mm, ook die dichte perfect.
Dat ziet er versleten uit en rijp om te vervangen, zeker na die indrukwekkende aantallen kilometers die je daarmee (Mavic UST 25mm) hebt gemaakt. Zelf kom ik bij lange na niet aan die aantallen kilometers, Meestal vervang ik de banden rondom de 4000km (achterband), één keer bij 5400km (Schwalbe One 25mm tubeless), omdat er teveel beschadigingen in zijn gekomen waardoor er of teveel reparaties (plakkers) of te vaak lek mee wordt gereden waarbij de latex wel zijn werk doet, doch vind dat uiteindelijk niet prettig meer om er verder mee te rijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Inmiddels 1300km op mijn Schwalbe Pro One tubless banden gereden, maar kwam er zojuist, voordat ik een ritje wilde maken, achter dat de achterband heel zacht was. Opgepompt, maar boven de 5 bar opent er een gaatje wat niet gedicht wil worden door de latex. Helemaal leeg laten lopen, nieuwe latex er in, maar helaas. Draaien, duwen, etc, het helpt allemaal niet. Bij hogere druk gaat het gat weer open, ook als ik ga rijden. Als dit onderweg gebeurt is de enige optie dus alsnog een binnenband er in te leggen wat dan een hoop geklooi is ivm de latex.
Wat te doen? Band afschrijven en een nieuwe tubeless er op leggen of toch maar weer terug naar conventionele banden met een binnenband? Ik neig steeds meer naar de laatste optie...
Wat te doen? Band afschrijven en een nieuwe tubeless er op leggen of toch maar weer terug naar conventionele banden met een binnenband? Ik neig steeds meer naar de laatste optie...
Gewoon repareren met een goede (buitenband)plakker aan de binnenzijde.!
Of misschien zo iets wat enkele berichten terug is geoppert:
https://www.evanscycles.com/en-nl/innov ... gIpy_D_BwE
Of misschien zo iets wat enkele berichten terug is geoppert:
https://www.evanscycles.com/en-nl/innov ... gIpy_D_BwE
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt voor de tip, maar ga de band denk ik toch vervangen door een nieuwe Schwalbe Pro One tubless. Ik heb geen zin om binnenkort stil te staan omdat het gat weer open is. Ga er maar van uit dat dit een gevalletje "pech" is en geef tubeless nog maar een kans.
Zou het kunnen dat je sneller lek rijdt op 28mm met wat minder druk (+/-5.5 bar bij 95kg)? De 28mm banden bevallen me prima, maar misschien moet ik toch op wat hogere druk (7 bar) gaan rijden.
Zou het kunnen dat je sneller lek rijdt op 28mm met wat minder druk (+/-5.5 bar bij 95kg)? De 28mm banden bevallen me prima, maar misschien moet ik toch op wat hogere druk (7 bar) gaan rijden.
Ga er maar van uit dat als de tubelessband goed is geplakt het gat niet meer open gaat. Zelf plak ik een normale plakker van Simson, echter voordat ik de plakker erop doe plak ik een rondje van ong. 8 mm tubelesstape op het gaatje en dan de plakker. Dat voorkomt dat de hoge druk de plakker door het gaatje naar buiten drukt.
Ik ben zelf tussen 90 en 95kg en pomp bij 23mm Schwalbe Pro One 6 voor en 6,5 achter, bij 25 mm 5,5 voor en 6 achter dus bij 28mm 5 voor en 5,5 achter.!
Inmiddels al 4 jaar ervaring en bijna 40.000km met tubeless voor de racefiets. Nooit geen binnenbanden meer.
Ik ben zelf tussen 90 en 95kg en pomp bij 23mm Schwalbe Pro One 6 voor en 6,5 achter, bij 25 mm 5,5 voor en 6 achter dus bij 28mm 5 voor en 5,5 achter.!
Inmiddels al 4 jaar ervaring en bijna 40.000km met tubeless voor de racefiets. Nooit geen binnenbanden meer.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 dec 2017 19:28
Ook ik wil graag even mijn ervaring met Tubeless delen. Ik heb sinds begin dit jaar ca. 3000km gereden met Schwalbe Pro one 25mm op alu DT Swiss velgen. Vanaf het begin zeer enthousiast, banden zijn erg comfortabel en rollen merkbaar lichter tegelijkertijd. Niet één keer lekgereden.
Circa een maand geleden nieuwe carbon velgen gekocht, Reynolds Strike. Natuurlijk weer voor Pro One gekozen, 23mm deze keer ivm (hopelijk) aero voordeel. Banden waren er alleen met héél veel geduld op te krijgen! 23mm zijn wel merkbaar iets minder comfortabel dan 25mm.
Na ca. 500km 1e keer lek gereden. Sealant stopt het lek, prima. Na een paar km nog wat lucht bijgepompt en doorgereden Eenmaal thuis, wat sealant erbij gedaan en opgepompt. 1 Minuut later, sissen en een plas sealant in de huiskamer. Nachtje laten staan met het gat (<1mm) onderaan (om de sealant langer de tijd te geven), opgepompt, geen sissen meer. Echter, binnen 3km van huis af wéér hetzelfde. Rondje afgebroken, ik wou er een sticker in plakken, echter wat blijkt: De band zit vastgeplakt aan de velg! Met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Andere band hetzelfde. Dit is waardeloos natuurlijk.
Oké alu velgen er eerst maar terug erin. Sealant (zat er sinds Januari in) ververst, voorband zat direct goed, met de pomp oppompen en klaar. Achterband, hé da's vreemd, lijkt veel ruimer te zitten. Ook met compressor met geen mogelijkheid op te pompen. Hoe ik deze ook aanduw, krijg hem er niet op. Uiteindelijk maar binnenband in gedaan.
Samenvatting:
1. Een klein gaatje dicht de sealant (in mijn geval) tot ca. 5bar af, maar moet kennelijk toch gerepareerd worden als je met 6,5 bar wil rijden, met geklieder met sealant tot gevolg, ik heb er dus meer werk mee dan met binnenband, voordeel is wel dat je reparatie kan uitstellen tot je weer thuis bent.
2. Meermaals de- en monteren leidt blijkbaar tot mogelijk oprekken van de band waardoor deze niet meer als tubeless te gebruiken is
3. Bij sommige velgen (Reynolds) raakt de band vastgeplakt aan de velg waardoor reparatie langs de weg onmogelijk is! (ik verdenk hier de gebruikte tape, niet het carbon an sich)
Zo positief als ik was, ik weet het nu even niet meer... grote kans dat ik terug ga naar binnenbanden.
Als voordeel zie ik dat je kan doorrijden bij een lek, maar de reparatie daarna is m.i. meer werk/geklieder dan een nieuw binnenbandje erop doen. Helemaal als daarna je band niet meer op te pompen is.
Circa een maand geleden nieuwe carbon velgen gekocht, Reynolds Strike. Natuurlijk weer voor Pro One gekozen, 23mm deze keer ivm (hopelijk) aero voordeel. Banden waren er alleen met héél veel geduld op te krijgen! 23mm zijn wel merkbaar iets minder comfortabel dan 25mm.
Na ca. 500km 1e keer lek gereden. Sealant stopt het lek, prima. Na een paar km nog wat lucht bijgepompt en doorgereden Eenmaal thuis, wat sealant erbij gedaan en opgepompt. 1 Minuut later, sissen en een plas sealant in de huiskamer. Nachtje laten staan met het gat (<1mm) onderaan (om de sealant langer de tijd te geven), opgepompt, geen sissen meer. Echter, binnen 3km van huis af wéér hetzelfde. Rondje afgebroken, ik wou er een sticker in plakken, echter wat blijkt: De band zit vastgeplakt aan de velg! Met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Andere band hetzelfde. Dit is waardeloos natuurlijk.
Oké alu velgen er eerst maar terug erin. Sealant (zat er sinds Januari in) ververst, voorband zat direct goed, met de pomp oppompen en klaar. Achterband, hé da's vreemd, lijkt veel ruimer te zitten. Ook met compressor met geen mogelijkheid op te pompen. Hoe ik deze ook aanduw, krijg hem er niet op. Uiteindelijk maar binnenband in gedaan.
Samenvatting:
1. Een klein gaatje dicht de sealant (in mijn geval) tot ca. 5bar af, maar moet kennelijk toch gerepareerd worden als je met 6,5 bar wil rijden, met geklieder met sealant tot gevolg, ik heb er dus meer werk mee dan met binnenband, voordeel is wel dat je reparatie kan uitstellen tot je weer thuis bent.
2. Meermaals de- en monteren leidt blijkbaar tot mogelijk oprekken van de band waardoor deze niet meer als tubeless te gebruiken is
3. Bij sommige velgen (Reynolds) raakt de band vastgeplakt aan de velg waardoor reparatie langs de weg onmogelijk is! (ik verdenk hier de gebruikte tape, niet het carbon an sich)
Zo positief als ik was, ik weet het nu even niet meer... grote kans dat ik terug ga naar binnenbanden.
Als voordeel zie ik dat je kan doorrijden bij een lek, maar de reparatie daarna is m.i. meer werk/geklieder dan een nieuw binnenbandje erop doen. Helemaal als daarna je band niet meer op te pompen is.
Dat "vastplakken" is blijkbaar een Reynolds ding. Bij mijn assaults zit de band ook muurvast onder de velgrand. Dat was dus mijn eerste en gelijk ook laatste ervaring met tubeless op de racer. Al rijdend merk je er namelijk geen zak van, en bij serieus lek kan ik alsnog naar huis lopen, want de band komt er met geen mogelijkheid af.
Dat is niet eens een oplossing voor een niet bestand probleem, het creëert juist een probleem zonder oplossing.
(op de MTB een heel ander verhaal, daar is tubeless vrij briljant)
Dat is niet eens een oplossing voor een niet bestand probleem, het creëert juist een probleem zonder oplossing.
(op de MTB een heel ander verhaal, daar is tubeless vrij briljant)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik herken het bovenstaande zeker! Na verschillende pogingen met diverse typen banden en een hoop ergernis en geklier met die witte smurrie die werkelijk overal op de achterkant van mijn fiets zat bij diverse lekke banden en het constant eruit schieten van het latexpropje bij ook maar een beetje druk in de band heb ik de zooi rigoureus van mijn wielen getrokken en rijd ik weer tot volle tevredenheid met gewone butyl binnenbanden, waarmee ik hoogst zelden nog lek rijd.
En wat 53x11 zegt: ik merkte echt geen zak van het geclaimde verschil met binnenbanden.....
En wat 53x11 zegt: ik merkte echt geen zak van het geclaimde verschil met binnenbanden.....