Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Die Hutchinson Fusion 5's zijn inderdaad niet duur! Wel enkel in 23mm verkrijgbaar.
In het kort:
Galactik = wedstrijd
Performance = normaal
All-season = all season
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor mij geen Hutchinson mee. Vond ze niet zo lekker rijden en zijn ook best gevoelig. En deze hebben nog niet het Storm11 compound.
Was wel verrast de Vredestein Fortezza Tubeless daar aan te treffen. Een band die me helemaal was ontgaan, terwijl werd aangekondigd dat Vredestein ook met tubeless road band zou komen. Wellicht toch eens een setje Vredesteins proberen. Was vroeger altijd wel tevreden over de "oude" Fortezza. De Fortezza Senso Superiore dan weer iets minder.
Helaas niet echt in de aanbieding, die Vredestein band. Zie ook dat ze de Panaracer 25mm bandjes niet meer aanbieden. Non-tubeless race banden heb ik daar een aantal keren gekocht, maar zat te wachten totdat ze de tubeless Panaracer band ook een keer in de aanbieding gooiden.
Was wel verrast de Vredestein Fortezza Tubeless daar aan te treffen. Een band die me helemaal was ontgaan, terwijl werd aangekondigd dat Vredestein ook met tubeless road band zou komen. Wellicht toch eens een setje Vredesteins proberen. Was vroeger altijd wel tevreden over de "oude" Fortezza. De Fortezza Senso Superiore dan weer iets minder.
Helaas niet echt in de aanbieding, die Vredestein band. Zie ook dat ze de Panaracer 25mm bandjes niet meer aanbieden. Non-tubeless race banden heb ik daar een aantal keren gekocht, maar zat te wachten totdat ze de tubeless Panaracer band ook een keer in de aanbieding gooiden.
Vorige week zondag bij onverhard rondje Noord-Holland voorband lek geprikt op scherpe steen.
Vloeistof leek z'n werk te doen.
Maar afgelopen woensdagavond had ik een wat zachtere voorband, dus met handpompje bijgepompt.
Maar moest daarna ook iedere ochtend weer 1bar erbij pompen. (rijd met 4bar)
6bar erin en ik zag klijn gaatje/sneetje waar vloeistof uit pruttelde.
Zeker omdat ik nu in Frankrijk in de bergen zit geen vertrouwen meer erin, dus nieuwe voorband gemonteerd.
1500km oud die voorband, maar doorgeschoven naar m'n vader die gewoon met binnenbanden rijd, dus daar kan het weinig kwaad.
Eerste 'tegenvaller' met de mavic bandjes met inmiddels 17 duizend km met wielen/banden combi gefietst.
Vloeistof leek z'n werk te doen.
Maar afgelopen woensdagavond had ik een wat zachtere voorband, dus met handpompje bijgepompt.
Maar moest daarna ook iedere ochtend weer 1bar erbij pompen. (rijd met 4bar)
6bar erin en ik zag klijn gaatje/sneetje waar vloeistof uit pruttelde.
Zeker omdat ik nu in Frankrijk in de bergen zit geen vertrouwen meer erin, dus nieuwe voorband gemonteerd.
1500km oud die voorband, maar doorgeschoven naar m'n vader die gewoon met binnenbanden rijd, dus daar kan het weinig kwaad.
Eerste 'tegenvaller' met de mavic bandjes met inmiddels 17 duizend km met wielen/banden combi gefietst.
Na bovenstaande ervaring er opnieuw een Schwalbe Pro One tubless band op gelegd. Inmiddels 450km mee gereden, maar gisteren kwam ik er achter dat mijn band leeg was. Opgepompt, en een klein gaatje leek zich te dichten met de vloeistof. 30km op gefietst zonder problemen.bram1234 schreef: ↑17 jul 2018 21:17 Inmiddels 1300km op mijn Schwalbe Pro One tubless banden gereden, maar kwam er zojuist, voordat ik een ritje wilde maken, achter dat de achterband heel zacht was. Opgepompt, maar boven de 5 bar opent er een gaatje wat niet gedicht wil worden door de latex. Helemaal leeg laten lopen, nieuwe latex er in, maar helaas. Draaien, duwen, etc, het helpt allemaal niet. Bij hogere druk gaat het gat weer open, ook als ik ga rijden. Als dit onderweg gebeurt is de enige optie dus alsnog een binnenband er in te leggen wat dan een hoop geklooi is ivm de latex.
Wat te doen? Band afschrijven en een nieuwe tubeless er op leggen of toch maar weer terug naar conventionele banden met een binnenband? Ik neig steeds meer naar de laatste optie...
Vanochtend, weer leeg... Zelfde gaatje. Wat gaat hier mis? Bovenstaande band na 1300km niet meer tubeless te gebruiken en deze naar 450km. Gaatjes zaten beiden op het loopvlak van de band, dus lijkt niet aan de velg of het velglint te liggen. Zijn deze banden zo slecht, heb ik gewoon pech of is het de vloeistof (ook Schawlbe) die niet goed werkt?
Ik overweeg opnieuw om weer gewoon met een binnenband te gaan rijden...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij grotere gaten de band plakken met een normale plakker. Dat kan wel eens nodig zijn.
Ik heb geen problemen met de pro ones, behalve dat de banden gewoon snel op zijn een 3k red ik net achter en voor is het beste er na 5K ook wel vanaf en doe ik hem vaak weg.
De Michelins en Pirelli,s (niet tubeless) blijven veel beter.
Ik heb geen problemen met de pro ones, behalve dat de banden gewoon snel op zijn een 3k red ik net achter en voor is het beste er na 5K ook wel vanaf en doe ik hem vaak weg.
De Michelins en Pirelli,s (niet tubeless) blijven veel beter.
Het is een super klein gaatje, dit zou gewoon gedicht moeten worden met de latex. Dit is wel gebeurt tijdens de rit, maar daarna liep hij thuis gewoon nog leeg.wasbeer2006 schreef: ↑01 aug 2018 13:20 Bij grotere gaten de band plakken met een normale plakker. Dat kan wel eens nodig zijn.
Ik heb geen problemen met de pro ones, behalve dat de banden gewoon snel op zijn een 3k red ik net achter en voor is het beste er na 5K ook wel vanaf en doe ik hem vaak weg.
De Michelins en Pirelli,s (niet tubeless) blijven veel beter.
Een plakker aan de binnenkant van de band neem ik aan?
Tja, je zal toch bij elke lekke band een andere binnenband moeten steken zeg, wat een shit zeg.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik was ook licht aan het twijfelen om het eens te proberen. Afgelopen weekend ineens terug van dat idee afgestapt.
Fietsmakker met nieuwe Giant bandjes (nieuwe Giant fiets), rijdt ergens over en de band loopt heel zachtjes leeg, toch maar doorrijden want de vloeistof zal wel dichten zeker. Op een gegeven moment toch gestopt om wat bij te pompen, beetje druk en alles hing vol met vloeistof. Heel gedoe om het ventiel eruit te krijgen maar dan toch een bandje erin en we konden verder.
Het gaatje zelf was van een (heel) klein stukje metaal (nagel of zo), had dus echt gedicht moeten worden.
Tubeless is gewoon niet geschikt als er wat meer druk in je band moet (en dat moet als je meer dan 80kg weegt)
Fietsmakker met nieuwe Giant bandjes (nieuwe Giant fiets), rijdt ergens over en de band loopt heel zachtjes leeg, toch maar doorrijden want de vloeistof zal wel dichten zeker. Op een gegeven moment toch gestopt om wat bij te pompen, beetje druk en alles hing vol met vloeistof. Heel gedoe om het ventiel eruit te krijgen maar dan toch een bandje erin en we konden verder.
Het gaatje zelf was van een (heel) klein stukje metaal (nagel of zo), had dus echt gedicht moeten worden.
Tubeless is gewoon niet geschikt als er wat meer druk in je band moet (en dat moet als je meer dan 80kg weegt)
Ik weeg tussen de 90 en 95 kg en rij al meer dan 5 jaar met 23mm op 6bar/6,5bar, met 25mm op 5,5bar/6bar, dus als je geen ervaring ermee hebt niets zeggen.!TL@ schreef: ↑01 aug 2018 18:45 Ik was ook licht aan het twijfelen om het eens te proberen. Afgelopen weekend ineens terug van dat idee afgestapt.
Fietsmakker met nieuwe Giant bandjes (nieuwe Giant fiets), rijdt ergens over en de band loopt heel zachtjes leeg, toch maar doorrijden want de vloeistof zal wel dichten zeker. Op een gegeven moment toch gestopt om wat bij te pompen, beetje druk en alles hing vol met vloeistof. Heel gedoe om het ventiel eruit te krijgen maar dan toch een bandje erin en we konden verder.
Het gaatje zelf was van een (heel) klein stukje metaal (nagel of zo), had dus echt gedicht moeten worden.
Tubeless is gewoon niet geschikt als er wat meer druk in je band moet (en dat moet als je meer dan 80kg weegt)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless