Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Van wat ik gelezen heb is het wel goed wanneer de tape een beetje langs de opstaande randen staat en zo aansluit op de band. Dan hoeft de latex maar één seal te maken, in plaats van dat je met band-velg en velg-tape twee seals hebt.
Voorbeeld:
Wat in de praktijk nou echt het verschil is, al sla je me dood. Zal wel een iets sterkere seal zijn en iets minder latex nodig. Mogelijk wanneer je een snakebite zou hebben dat de band iets beter z'n seal houdt?
Er zijn er echter ook genoeg die er voor kiezen om alleen de spaakgaten te bedekken, met name bij fat bike rims waar 80mm tape zich minder strak monteren laat en het gewicht ook een rol gaat spelen.
Voorbeeld:
Wat in de praktijk nou echt het verschil is, al sla je me dood. Zal wel een iets sterkere seal zijn en iets minder latex nodig. Mogelijk wanneer je een snakebite zou hebben dat de band iets beter z'n seal houdt?
Er zijn er echter ook genoeg die er voor kiezen om alleen de spaakgaten te bedekken, met name bij fat bike rims waar 80mm tape zich minder strak monteren laat en het gewicht ook een rol gaat spelen.
Is Vittoria Pitstop onbeperkt houdbaar of moet je af en toe een nieuw spuitbusje bestellen? En is Vittoria Pitstop eigenlijk het beste voor pech onderweg of zijn er betere middelen?
Victoria wordt voornamelijk gebruikt in tubes en dat is wat anders dan tubeless, maar verder is er n.l. al een topic over: viewtopic.php?t=10386&start=12
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Wat nemen jullie dan mee voor tubeless banden? Gewoon binnenbandje en tooltje om ventiel te verwijderen en latex reeds in de banden?
Precies wat je zegt, n.l. voor het geval de latex (reeds aanwezig in de band) zijn werk niet doet een binnenbandje.
Een tooltje om het ventiel te verwijderen heb je niet nodig, tenzij het zo vast zit dat je alleen met een (combinatie)tang het ventielmoertje kan losdraaien, iets wat je in de winter vanwege de kou nog al eens moeilijk kan los draaien.
Een tooltje om het ventiel te verwijderen heb je niet nodig, tenzij het zo vast zit dat je alleen met een (combinatie)tang het ventielmoertje kan losdraaien, iets wat je in de winter vanwege de kou nog al eens moeilijk kan los draaien.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met zoiets:
https://www.fruugo.nl/genuine-innovatio ... gKpnvD_BwE
als de vloeibare latex het niet dicht. Oppompen met een klein pompje. Dit werkt sneller en gemakkelijker dan een binnenband erin.
Omdat ik vaak verder weg ga en regelmatig op slechte wegen rijd, heb ik ook nog een binnenband en lichters bij voor het geval ik de buitenband te erg beschadig.
Heb je dat dan wel eens gedaan, een leeg gelopen tubelessband met een klein pompje oppompen.?raiju schreef: ↑02 okt 2018 15:11Met zoiets:
https://www.fruugo.nl/genuine-innovatio ... gKpnvD_BwE
als de vloeibare latex het niet dicht. Oppompen met een klein pompje. Dit werkt sneller en gemakkelijker dan een binnenband erin.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je tussen de velg en het ventielmoertje een kunststof afstandbusje monteert gaat het demonteren van het ventielmoertje veel makkelijker.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nee..... want dit is wat er bij mij gebeurt:Orlok schreef: ↑02 okt 2018 16:01Heb je dat dan wel eens gedaan, een leeg gelopen tubelessband met een klein pompje oppompen.?raiju schreef: ↑02 okt 2018 15:11Met zoiets:
https://www.fruugo.nl/genuine-innovatio ... gKpnvD_BwE
als de vloeibare latex het niet dicht. Oppompen met een klein pompje. Dit werkt sneller en gemakkelijker dan een binnenband erin.
1: Als je er op tijd bij bent en de band nog gewoon goed op de velg zit is het geen probleem.
-zonder de band er af te halen of wiel uit de fiets .
-vinger op het gat, gat op de grond zodat de lucht in de band blijft.
-Tool + worm klaar maken en goed diep aanbrengen.
-Bij pompen tot gewenste druk.
Als je rustig doorwerkt 3 minuten. Met de dure dyna plug of sahmurai zou je nog sneller kunnen zijn.
2: Als de band er compleet af loopt of naar binnen in het velgbed schiet dan moet je toch dat binnen bandje pakken.
Als je bovenstaande geval 1 met je co2 patroon probeert op te lossen dan is het op pompen van 1 tot ongeveer 5 bar met een patroon. Die kun je daarna half weggooien. Vandaar de pomp.
Geval 2 het gat is te groot/band ligt eraf, met je co2 patronen krijg je hem er na reparatie misschien ook niet goed op, dat risico neem k niet. Dan sta je daar met 1 lege band en 2 lege patronen. Heb je toch weer dat pompje nodig.
Misschien had mijn uitleg in eerste instantie wat langer gemogen. Fijn dat je me er zo subtiel op wijst.