Tweede band is nu ook gemonteerd en op druk gebracht. Nu even wachten dat ook deze band op druk blijft en dan de latex er in.
Vanmorgen was de eerste band nog wel op druk maar wel wat minder, hoeveel drukverlies weet ik niet, vind dat ook niet zo interessant zolang het maar niet te veel is. Dus nu het binnenventiel losgeschroefd en de latex er in gespoten met een kunststof injectiespuit, dat gaat beter dan met het flesje van Schwalbe.
Met het tweede wiel dus weer begonnen met 2 lagen 'yellow-tape', daarna het ventiel er in, deze had ik al aangepast aan de nieuwe situatie dus met teflon-tape enigszins het eind taps getapet. Band eromheen leggen ging zoals gisteren, dus zeer moeilijk, dus weer met kunststof bandenlichters en de VAR-bandenknecht, daarna kon ik pas het ventiel goed er in drukken en aandraaien. De zijkanten van de band en de velg insmeren met montagesop en oppompen maar, ook hier lekte weer het ventiel maar nu door het goed aandraaien van het ventielmoertje was het zo verholpen.
Nu maar wachten op een beetje redelijk weer - het komt hier in Almere soms met bakken uit de hemel - om de eerste proefrit te gaan maken. Wordt vervolgd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless