Daar heb ik bij mijn Schwalbe Ultremo ZX banden helemaal geen last van. Ik heb er hier in Frankrijk inmiddels een dikke 440 km mee gereden en controleer na elke rit minutieus het loopvlak. Gelukkig nog geen 'kerfje' te bekennen, terwijl ik toch ook over 'minder goede' weggetjes heb gereden. De banden hebben er nu, inclusief de 'testkilometers' in Nederland, in totaal bijna 800 km op zitten. Wellicht is de samenstelling van het rubber van de Schwalbe One anders dan die van de Ultremo ZX. Het 'lekke band gevoel' waar skimons het over heeft ervaar ik ook. 't Rijdt dus inderdaad comfortabel .Wiliertoerist schreef:...Ik merk wel dat de Schwalbe One erg makkelijk steentjes op pakt en er daardoor aardig wat scheurtjes in het oppervlak ontstaan. Ik rijd relatief veel stukjes met slecht tot erg slecht asfalt. De lagere bandspanning zal hier ook wel aan mee werken...
Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Op de vraag wanneer de 25 mm in nederland te krijgen zijn.
Geachte heer Verbraak,
Door de zeer grote vraag naar de tubeless race banden hebben wij ons dit jaar volledig op de Schwalbe One tubeless in de maat 23-622 gericht. De Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 verwachten wij naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van dit jaar.
Wel kunt u deze bij uw fietsvakdetaillist in bestelling zetten. Zodra wij de banden uit gaan leveren bent u de eerste die op de Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 rijdt.
Vertrouwende uw mail met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,
Met sportieve groet,
Geachte heer Verbraak,
Door de zeer grote vraag naar de tubeless race banden hebben wij ons dit jaar volledig op de Schwalbe One tubeless in de maat 23-622 gericht. De Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 verwachten wij naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van dit jaar.
Wel kunt u deze bij uw fietsvakdetaillist in bestelling zetten. Zodra wij de banden uit gaan leveren bent u de eerste die op de Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 rijdt.
Vertrouwende uw mail met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,
Met sportieve groet,
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Bij Bike-Components hebben ze volgens hun website een levertijd van 2-7 dagen.
60 x Ventoux
Toch een vreemde uitspraak van Schwalbe Nederland want bij bike-components.de (Duitsland) is de 25 en 28 mm uitvoering (volgens hun informatie) binnen 2 tot 7 dagen leverbaar:verbraakje schreef:Op de vraag wanneer de 25 mm in nederland te krijgen zijn.
Geachte heer Verbraak,
Door de zeer grote vraag naar de tubeless race banden hebben wij ons dit jaar volledig op de Schwalbe One tubeless in de maat 23-622 gericht. De Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 verwachten wij naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van dit jaar.
Wel kunt u deze bij uw fietsvakdetaillist in bestelling zetten. Zodra wij de banden uit gaan leveren bent u de eerste die op de Schwalbe One tubeless in de maat 25-622 rijdt.
Vertrouwende uw mail met uiterste zorgvuldigheid beantwoord te hebben, verblijven wij,
Met sportieve groet,
http://www.bike-components.de/products/ ... e+tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je bij bikecomponents dan ook nog eens aangeeft dat ze bij futurumshop of wat dan ook goedkoper zijn krijg je ze voor dezelfde prijs.
Heb dit zonet bij GP4000S2 gedaan, kosten daar 36,90, bij Rose 30,50
Nu krijg ik ze voor 30,20
Dat rose een levertijd heeft van 3 weken, en ze bij hun wel direct op voorraad zijn, maakt ze blijkbaar niet uit
Dus gewoon proberen zou ik zeggen!
Heb dit zonet bij GP4000S2 gedaan, kosten daar 36,90, bij Rose 30,50
Nu krijg ik ze voor 30,20
Dat rose een levertijd heeft van 3 weken, en ze bij hun wel direct op voorraad zijn, maakt ze blijkbaar niet uit
Dus gewoon proberen zou ik zeggen!
Nou, de eerste week tubeless rijden zit erop. Toppie!
De bandendruk had ik vroeger op 8 (voor) en 8,5 bar (achter) staan; ik ben met de tubeless bandjes eerst naar 7 bar, en toen naar 6 bar gegaan en dat rijdt voor mijn 71 kg perfect. Geen enkel merkbaar of meetbaar snelheidsverlies. Achter heb ik nu een wat bredere band (28 mm) gemonteerd zitten en zelfs toen ik daarmee per ongeluk een keer rondreed op ca. 5 bar, reed het pico bello.
De ingebouwde lekbescherming is ook een fijn idee...
Al met al ben ik, ondanks de installatie die wat stroef ging, zeker tevreden. Voor mij geen binnenbandjes meer. (behalve als back-up in het fietstasje)
De bandendruk had ik vroeger op 8 (voor) en 8,5 bar (achter) staan; ik ben met de tubeless bandjes eerst naar 7 bar, en toen naar 6 bar gegaan en dat rijdt voor mijn 71 kg perfect. Geen enkel merkbaar of meetbaar snelheidsverlies. Achter heb ik nu een wat bredere band (28 mm) gemonteerd zitten en zelfs toen ik daarmee per ongeluk een keer rondreed op ca. 5 bar, reed het pico bello.
De ingebouwde lekbescherming is ook een fijn idee...
Al met al ben ik, ondanks de installatie die wat stroef ging, zeker tevreden. Voor mij geen binnenbandjes meer. (behalve als back-up in het fietstasje)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13698
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Welke band van 28mm heb jij tubeless? Een one is volgens mij nog niet eens voor massa geproduceerd in 28mm.gineau schreef:Nou, de eerste week tubeless rijden zit erop. Toppie!
De bandendruk had ik vroeger op 8 (voor) en 8,5 bar (achter) staan; ik ben met de tubeless bandjes eerst naar 7 bar, en toen naar 6 bar gegaan en dat rijdt voor mijn 71 kg perfect. Geen enkel merkbaar of meetbaar snelheidsverlies. Achter heb ik nu een wat bredere band (28 mm) gemonteerd zitten en zelfs toen ik daarmee per ongeluk een keer rondreed op ca. 5 bar, reed het pico bello.
De ingebouwde lekbescherming is ook een fijn idee...
Al met al ben ik, ondanks de installatie die wat stroef ging, zeker tevreden. Voor mij geen binnenbandjes meer. (behalve als back-up in het fietstasje)
Je hebt helemaal gelijk. Ik wist destijds (vorig jaar) niet beter dan dat een harde band een snelle band is! Vandaar misschien de vierkante kont ook.amclassic-fan schreef:8.5 bar is ook veel te veel als je maar 71 kg weegt, als je met binnenbanden de boel eens op 7 bar had gezet dan had dat ook al een stuk beter gereden.
Hutchinson sector 28. Weet jij wanneer die one's beschikbaar komen in 28 mm eigenlijk?wasbeer2006 schreef:Welke band van 28mm heb jij tubeless? Een one is volgens mij nog niet eens voor massa geproduceerd in 28mm.
Hier in Nederland voorlopig niet, zie hiervoor het aparte topic over de Schwalbe One Tubeless.gineau schreef:Weet jij wanneer die one's beschikbaar komen in 28 mm eigenlijk?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een 28 mm band op 5 bar is volgens mij vergelijkbaar met een 25 mm op 6 bar. Dat even terzijde.gineau schreef:Nou, de eerste week tubeless rijden zit erop. Toppie!
De bandendruk had ik vroeger op 8 (voor) en 8,5 bar (achter) staan; ik ben met de tubeless bandjes eerst naar 7 bar, en toen naar 6 bar gegaan en dat rijdt voor mijn 71 kg perfect. Geen enkel merkbaar of meetbaar snelheidsverlies. Achter heb ik nu een wat bredere band (28 mm) gemonteerd zitten en zelfs toen ik daarmee per ongeluk een keer rondreed op ca. 5 bar, reed het pico bello.
Pain is just a state of mind