Tubeless
Geven geen max rijders gewicht bij 20V en 24A,80-85 kg moet kunnen lijkt mij.JoostG schreef:Dat klopt. Het zal wel een naaf zijn van een Aziaat (bijvoorbeeld Novatec of Bitex) met een eigen "stickertje". Industrielagers, dus dat is handig. Mocht de naaf minder zijn, dan heb ik er al een tijdje gebruik van kunnen maken en kan ik altijd kiezen voor een ander naaf.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Klopt, niet bij nagedacht.FranX78 schreef:Discount code vergeten???Orlok schreef:... en kost 199,99 pond excl. verzenden.
CWSL23
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De naven die ze gebruiken worden gebouwd door Novatec. Het zijn standaard Novatecs met een paar kleine modificatie (betere lagers).nijkie schreef:Geven geen max rijders gewicht bij 20V en 24A,80-85 kg moet kunnen lijkt mij.JoostG schreef:Dat klopt. Het zal wel een naaf zijn van een Aziaat (bijvoorbeeld Novatec of Bitex) met een eigen "stickertje". Industrielagers, dus dat is handig. Mocht de naaf minder zijn, dan heb ik er al een tijdje gebruik van kunnen maken en kan ik altijd kiezen voor een ander naaf.
Ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Post als je tijd hebt een paar gedetailleerde foto's.JoostG schreef:De naven die ze gebruiken worden gebouwd door Novatec. Het zijn standaard Novatecs met een paar kleine modificatie (betere lagers).nijkie schreef:Geven geen max rijders gewicht bij 20V en 24A,80-85 kg moet kunnen lijkt mij.JoostG schreef:Dat klopt. Het zal wel een naaf zijn van een Aziaat (bijvoorbeeld Novatec of Bitex) met een eigen "stickertje". Industrielagers, dus dat is handig. Mocht de naaf minder zijn, dan heb ik er al een tijdje gebruik van kunnen maken en kan ik altijd kiezen voor een ander naaf.
Ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg.
De kleur gun ben ik ook wel benieuwd naar.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hmmm. Ik heb er vorige week ook een gekocht. Hij was inderdaad nog wat goedkoper te krijgen.kauwvot schreef:Die bandenluchtdrukmeter mag voor mij de kliko in. BTW je krijgt 'm voor de helft goedkoper. Voor 1, 2 maanden gekocht, geeft ie vandaag 6,22 bar aan terwijl ik de Schwalbe One's nooit meer harder oppomp met de Rennkompressor dan 5,5 bar. Andere pomp met manometer erbij gehaald... ja hoor, het Schwalbedrukmetertje zit er al 3/4 bar ernaast.... weg er mee...
Daarnaast heb ik net als jij een rennkompressor. Heel duidelijk kan ik het niet zien (ik heb een hekel aan dat kleine metertje erop, verder een prima pomp) maar het lijkt erop dat de rennkompressor steeds een paar tienden van een bar boven de meting zit van het schwalbe-metertje. Welke meter er gelijk heeft? Je zou denken die van de rennkompressor.
Blijkbaar is het erg moeilijk om zulke apparaten nauwkeurig te krijgen.
Het druk meten met een vloerpomp is niet altijd nauwkeurig omdat je ook de druk in het pomphuis mee meet. Dus als je de druk gaat meten met een vloerpomp loopt de band eerst een beetje leeg om de druk in het pomphuis op te bouwen totdat beide even veel druk hebben. Ook met het meten met de Schwalbe drukmeter loopt de band een beetje leeg, echter bij lange na niet zoveel als bij een vloerpomp. Met andere woorden; als je eerst met de ene en vervolgens met de andere gaat druk meten zal je altijd een andere waarde meten.
Btw, dit staat los van de nauwkeurigheid van de drukmeters zelf.
Btw, dit staat los van de nauwkeurigheid van de drukmeters zelf.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag mijn eerste echte ervaring met tubeless rijden ,
via de Holleweg ,Italiaanseweg en het van de Bosch Laantje
in Leersum ook een stuiterweggetje met oude klinkers ,
de banden goed kunnen testen en , de eerste indrukken wat betreft comfort zijn goed . Een heel verschil met mijn 4cm hoge full carbon ffwd wielen .
via de Holleweg ,Italiaanseweg en het van de Bosch Laantje
in Leersum ook een stuiterweggetje met oude klinkers ,
de banden goed kunnen testen en , de eerste indrukken wat betreft comfort zijn goed . Een heel verschil met mijn 4cm hoge full carbon ffwd wielen .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Okee! Klinkt wel logisch eigenlijk! Dan ga ik er maar van uit dat de slechte verhalen die je soms leest over bepaalde metertjes van bepaalde merken (ook in dit topic), de uitzondering op de regel zullen zijn. Soms daadwerkelijk door een defect apparaat, soms door meet- en/of interpretatiefouten.Orlok schreef:Het druk meten met een vloerpomp is niet altijd nauwkeurig (...) Met andere woorden; als je eerst met de ene en vervolgens met de andere gaat druk meten zal je altijd een andere waarde meten.
Btw, dit staat los van de nauwkeurigheid van de drukmeters zelf.
Toch wel goed dat ik dat schwalbe-metertje heb gekocht dan.
@Jac: welkom! Ik hoop dat het je goed blijft bevallen.
Binnenkort ga ik eens proberen een setje niet-tubeless banden zonder binnenband op tubeless velgen te monteren. Ben ik tot nu toe wat huiverig voor geweest want verhalen van luchtverlies en zelfs van de velg klappende banden zijn er volop. Maar ik zal de voor mijn frame breedst mogelijke banden gebruiken (30 mm +-), dan kan de druk nog verder omlaag t.o.v. het gemiddeld maximum voor zulke banden en zou het risico beperkt moeten zijn.....
Interesting: niet tubeless band op tubeless velg. Dat had ik nog niet geprobeerd, dus ik volg je verrichten met interesse.
Ik heb overigens net mijn nieuwe Pacenti wieltjes van de UPS man in ontvangst mogen nemen. Mooi! Een elastiekje om een metalen spacer op de body te houden, trok mijn aandacht. Bij shimano normaal, maar Campa kent dat soort fratsen niet. De groeven herkende ik niet en zijn ook veel minder diep. Uiteraard een reserve cassette van Campa uit de kast getrokken: dat gaat niet lukken. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de magazijn medewerker het enige wat hij diende te condoleren, campa of shimano, vergeten was
Nu maar eens afwachten hoe ze dit kunnen oplossen.
Ik heb overigens net mijn nieuwe Pacenti wieltjes van de UPS man in ontvangst mogen nemen. Mooi! Een elastiekje om een metalen spacer op de body te houden, trok mijn aandacht. Bij shimano normaal, maar Campa kent dat soort fratsen niet. De groeven herkende ik niet en zijn ook veel minder diep. Uiteraard een reserve cassette van Campa uit de kast getrokken: dat gaat niet lukken. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de magazijn medewerker het enige wat hij diende te condoleren, campa of shimano, vergeten was
Nu maar eens afwachten hoe ze dit kunnen oplossen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0