Tubeless
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Easton EA70 XCT 29 / Compass Barlow Pass (38 mm)* / makkelijk (eerst met biba tegen velgrand pompen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
* experimenteel; band niet voor tubeless ontworpen
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Easton EA70 XCT 29 / Compass Barlow Pass (38 mm)* / makkelijk (eerst met biba tegen velgrand pompen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
* experimenteel; band niet voor tubeless ontworpen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Bij deze schrap ik mijn normale-band-tubeless-experiment maar even van het lijstje. Het was door de aanpassingen vast voor langere tijd goed gegaan met die set-up, maar je blijft een risico houden. Over een tijdje ga ik voor het eerst in de bergen fietsen en als me daar iets overkomt door die verkeerde band (hij vliegt eraf in een snelle haarspeldbocht of zo) zou ik mezelf dat nooit vergeven. Ik heb al genoeg botten gebroken, ik word te oud voor risicovolle experimenten. (Pas 27 geworden. ) Dan maar een latex binnenbandje met sealant erin.
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mag er latex sealant in een latex bandje?
Er wordt ook wel eens (latex) sealant in een biba gedaan en juist bij latex schijnt dat goed te werken.
Dus dat gaan we maar eens proberen.
Dus dat gaan we maar eens proberen.
Afgelopen maandag heb ik mijn Hutchinson Fusion 3 Tubeless banden zonder problemen kunnen monteren omdat ik eventjes de beschikking had over een luchtcompressor. Want ondanks verwoede pogingen met de vloerpomp lukte het mij niet om er voldoende lucht in te krijgen zodat ze op hun plaats "ploppen". Dit betekent dus dat ik op zoek moet naar een kleine goedkope of tweedehands luchtcompressor. Overigens, lukte het met de vloerpomp dus wel met de Schwalbe banden.! Dus als je Schwalbe blijft rijden heb je geen luchtcompressor nodig.
Mij is trouwens bij het demonteren van de Schwalbe One's wel opgevallen dat er in de achterband bijna geen latex meer aanwezig was (ong.5ml). Blijkt dus n.l. dat ik met deze nieuwe banden al binnen 300km lek had gereden en niet had opgemerkt omdat de latex zijn werk heeft gedaan. Nu had ik mij al voorgenomen om binnen 500km de banden te controleren op (nog) aanwezigheid van latex om eventueel aan te vullen, maar nu is het dus een feit dat je bij tubeless rijden vaak moet controleren of er nog voldoende latex in zit.
Misschien is dat bij mij dan ook de reden geweest - onvoldoende latex - dat ik de laatste keren (2x) een binnenband moest plaatsen.
Mij is trouwens bij het demonteren van de Schwalbe One's wel opgevallen dat er in de achterband bijna geen latex meer aanwezig was (ong.5ml). Blijkt dus n.l. dat ik met deze nieuwe banden al binnen 300km lek had gereden en niet had opgemerkt omdat de latex zijn werk heeft gedaan. Nu had ik mij al voorgenomen om binnen 500km de banden te controleren op (nog) aanwezigheid van latex om eventueel aan te vullen, maar nu is het dus een feit dat je bij tubeless rijden vaak moet controleren of er nog voldoende latex in zit.
Misschien is dat bij mij dan ook de reden geweest - onvoldoende latex - dat ik de laatste keren (2x) een binnenband moest plaatsen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Heb je het niet met een CO2-patroon geprobeerd? Ik heb namelijk afgelopen zomer een partij(tje) Fusion 3's gekocht en bezit wèl CO2-patronen, maar geen compressor. Het lijkt mij ook vrij ondoenlijk om de komende zomer, als ik met de Fusions wil gaan rijden, zo'n compressor mee te gaan slepen. Vandaar mijn vraag .Orlok schreef:Afgelopen maandag heb ik mijn Hutchinson Fusion 3 Tubeless banden zonder problemen kunnen monteren omdat ik eventjes de beschikking had over een luchtcompressor. Want ondanks verwoede pogingen met de vloerpomp lukte het mij niet om er voldoende lucht in te krijgen zodat ze op hun plaats "ploppen"...
60 x Ventoux
CO2 patroon zal ook werken. Ik kreeg Ultremo's op de Farsports ook niet opgepompt met de vloerpomp. Met het patroon was het een fluitje van een cent. Ik ben ik keer dusdanig lek gereden met deze combo dat ik helemaal leeg langs de kant van de weg kwam te staan. Met een handpompje kon ik alsnog de band helemaal oppompen. Dus die compressor in de achterzak kan je achterweg laten...
Moest gisteravond nog aan Le Grimpeur denken
Heb een camping geboekt in Faucon voor 11 dagen en bedacht me dat ik mooi 5 beklimmingen Ventoux op Le Grimpeur kan inlopen. Uiteraard tubeless (om on topic te blijven )
Moest gisteravond nog aan Le Grimpeur denken
Heb een camping geboekt in Faucon voor 11 dagen en bedacht me dat ik mooi 5 beklimmingen Ventoux op Le Grimpeur kan inlopen. Uiteraard tubeless (om on topic te blijven )
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Tja, dat ik daar niet aan gedacht heb is een beetje dom. Volgende keer maar eens met een CO2-patroon proberen, bedankt voor de tip.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Even off-topic: Don't challenge me...JoostG schreef:...Moest gisteravond nog aan Le Grimpeur denken
Heb een camping geboekt in Faucon voor 11 dagen en bedacht me dat ik mooi 5 beklimmingen Ventoux op Le Grimpeur kan inlopen. Uiteraard tubeless (om on topic te blijven )
60 x Ventoux
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een compressor is sowieso wel ha dig om te hebben om bv je fiets een beetje droog te blazen gebruik ik hem ook. autobanden, bij de meeste pompstations hebben zo,n slecht ding.
Mocht het NU niet lukken kan je de band velg altijd even binnen zetten met de koud lukt het soms niet.
Mocht het NU niet lukken kan je de band velg altijd even binnen zetten met de koud lukt het soms niet.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Met een nieuwe tubeless band lukt het met heel snel pompen wel met de vloerpomp om de band in de velgrand te laten springen, is de band ouder en wordt ie voor een tweede / derde keer gemonteerd dan heb ik zeker een CO2 patroon nodig. En daar lukt het altijd wel mee.
Dus ook hier minimaal 2 patronen mee onderweg. Wanneer je ze groot inkoopt kosten ze minder dan een Euro.
Voor hele lange ritten overweeg ik zelfs een reserve tubeless band met een riempje onder m'n zadel te hangen. Voor als het plaatsen van een binnenband niet volstaat.
Je zal maar komen te staan langs de dijk van Lelystad naar Enkhuizen....
En nu niet allemaal roepen dat Tubeless rijden zoveel gedoe geeft
Dus ook hier minimaal 2 patronen mee onderweg. Wanneer je ze groot inkoopt kosten ze minder dan een Euro.
Voor hele lange ritten overweeg ik zelfs een reserve tubeless band met een riempje onder m'n zadel te hangen. Voor als het plaatsen van een binnenband niet volstaat.
Je zal maar komen te staan langs de dijk van Lelystad naar Enkhuizen....
En nu niet allemaal roepen dat Tubeless rijden zoveel gedoe geeft