Tubeless
-
- Forum-lid HC
Zo JoostG das een aardig stukje huisvlijt.
Notubes ventielverlengers werken perfect!
Voor notubes velgen is 19mm perfect de 21 is net ff te breed.
Vopr Mtb velgen de 25mm pakken als je deze goed plakt kan je met een stanleymesje zo het overtollige lint vegsnijden.
Notubes ventielverlengers werken perfect!
Voor notubes velgen is 19mm perfect de 21 is net ff te breed.
Vopr Mtb velgen de 25mm pakken als je deze goed plakt kan je met een stanleymesje zo het overtollige lint vegsnijden.
Vandaag bij inspectie van de nieuwe Hutchinson Fusion 3 tubelessbanden gezien dat in het achterwiel na amper 230km al een klein sneetje zat. Dat gaf mij het vermoeden dat ik misschien lek had gereden en daar niets van had gemerkt. Omdat ik gezegd had nieuwe tubelessbanden voor de eerste 500km te controleren op aanwezigheid van voldoende latex heb ik vandaag dus de proef op de som genomen en de achterband aan één zijde even open gewipt om de latex weg te zuigen. Inderdaad nog maar 15ml aanwezig. De rest van de latex was of tegen de binnenkant geplakt als residu of had dus zijn werk gedaan, dus heb ik 15ml bijgevuld om weer voldoende 'zeker' te zijn van lekbestendigheid. Dat laatste is dus toch lastig omdat je daarvoor om de zoveel tijd de hoeveelheid latex moet controleren.
Daarna weer geprobeerd de band met de vloerpomp op te pompen, maar toch niet, de band wilde niet "ploppen", ik kon pompen wat ik wilde maar het lukte gewoon niet.!
Maar niet getreurd, met vol goede moed mijn CO2 pompje gepakt en de proef op de som genomen. Eén 16gr. patroon verkwanseld want ook met de CO2 pomp is het mij niet gelukt. De luchtstoot van de CO2 patroon is niet krachtig genoeg en te kort van duur om de band te laten "ploppen". Maar het zal natuurlijk wel aan mij of aan mijn CO2-pompje liggen.
Dus maar weer naar de fietsenmaker bij mij op de hoek, et voila, met een 'poep en een scheet' was het met een compressor zo gebeurd.
Daarna weer geprobeerd de band met de vloerpomp op te pompen, maar toch niet, de band wilde niet "ploppen", ik kon pompen wat ik wilde maar het lukte gewoon niet.!
Maar niet getreurd, met vol goede moed mijn CO2 pompje gepakt en de proef op de som genomen. Eén 16gr. patroon verkwanseld want ook met de CO2 pomp is het mij niet gelukt. De luchtstoot van de CO2 patroon is niet krachtig genoeg en te kort van duur om de band te laten "ploppen". Maar het zal natuurlijk wel aan mij of aan mijn CO2-pompje liggen.
Dus maar weer naar de fietsenmaker bij mij op de hoek, et voila, met een 'poep en een scheet' was het met een compressor zo gebeurd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Daar sta ik dan met mijn voorraadje Fusion 3's . Maar voorlopig heb ik (gelukkig) nog andere dingen aan mijn hoofd .Orlok schreef:...Daarna weer geprobeerd de band met de vloerpomp op te pompen, maar toch niet, de band wilde niet "ploppen", ik kon pompen wat ik wilde maar het lukte gewoon niet.! Maar niet getreurd, met vol goede moed mijn CO2 pompje gepakt en de proef op de som genomen. Eén 16gr. patroon verkwanseld want ook met de CO2 pomp is het mij niet gelukt. De luchtstoot van de CO2 patroon is niet krachtig genoeg en te kort van duur om de band te laten "ploppen". Maar het zal natuurlijk wel aan mij of aan mijn CO2-pompje liggen.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Ik heb ondertussen mijn Schwalbe One's Tubeless 25mm binnen.
Nu nog even wachten op de tape die ik nog moet binnen krijgen en ik kan starten...
(Frame komt ook binnen morgen)
Nu nog even wachten op de tape die ik nog moet binnen krijgen en ik kan starten...
(Frame komt ook binnen morgen)
In ieder geval van te voren even proberen of het jouw wel lukt met een CO2 patroon, want je weet het maar nooit. Persoonlijk denk ik dat als het met een vloerpomp lukt het ook met een CO2 patroon zal lukken. Maar dan heb ik geen CO2 patroon meer nodig.Le Grimpeur schreef:Daar sta ik dan met mijn voorraadje Fusion 3's . Maar voorlopig heb ik (gelukkig) nog andere dingen aan mijn hoofd .
Enfin, de volgende keer ga ik dat zeker nog eenmaal proberen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
@racefietserke : Waar heb je uw 25mm gevonden?
@ Oorlok misschien lukt het met de nieuwe Tubeless pomp.
http://www.12gobiking.nl/p/bontrager-tl ... -vloerpomp
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Tja, het heeft wel wat dat idee van een luchtkamer die je eenmaal op druk hebt gepompt en dan opent, ze schrijven dat die is er voor gemaakt is. Vraag mij alleen af of ik mijn geld (€119,99 ) terug krijg als het ook met die pomp niet lukt. Anders toch maar een kleine compressor.Jac schreef:@ Oorlok misschien lukt het met de nieuwe Tubeless pomp.
-
- Forum-lid HC
precies, een compressor is gewoon voor veel dingen heel handig. ik heb de mijne al 10 jaar.
Overigens krijg ik de racebanden met de vloerpomp makkelijk opgepompt. De MTB banden niet.
Nog een paar dingen waar het handig voor is, als je dat tenminste hebt/doet:
-Afbalzen stof na kozijnen buiten schuren, scheelt een hoop schoonmaak werk
-nalopen autobanden zoals het hoort als ze koud zijn
-droog blazen fiets
-opblazen kinderbad(jes)
zo is het misschien ook verkoopbaar aan je vrouw......
Overigens krijg ik de racebanden met de vloerpomp makkelijk opgepompt. De MTB banden niet.
Nog een paar dingen waar het handig voor is, als je dat tenminste hebt/doet:
-Afbalzen stof na kozijnen buiten schuren, scheelt een hoop schoonmaak werk
-nalopen autobanden zoals het hoort als ze koud zijn
-droog blazen fiets
-opblazen kinderbad(jes)
zo is het misschien ook verkoopbaar aan je vrouw......