Ik lees met veel plezier jullie ervaringen want ook ik ben al zeker een half jaar bezig om mij te oriënteren op tubeless rijden. Inmiddels al wel de keuze gemaakt om met Ultremo's ZX 700cx23 te gaan rijden. Nu alleen nog de nieuwe carbon wielen bestellen. Inderdaad zoals jij zegt hebben de Chinezen niet veel kaas gegeten van tubeless velgen, ze weten het (nog) niet. Maar nu mijn vraag, waarom heb je 23(24)mm velgen gekozen en geen 20,5(20)mm, tenslotte zijn veel velgen gewoon 20,5mm breed, zo ook mijn Mavic Aksium nu met Rubino Pro 700cx23.?JoostG schreef:Ben inmiddels 1500km verder op mijn Chinese racer met carbon velgen en tubeless Ultremo's ZX. Een aantal van jullie is benieuwd naar mijn ervaring met carbon en tubeless: het werkt perfect. De banden op de velg krijgen was extreem lastig, maar het resultaat vergoed het helemaal. De velgen zijn stijf, maar de tubeless banden absorberen veel oneffenheden. Afgelopen zaterdag heb ik de Rabo Bergtoer gereden: 180km op een carbon zadel en deze combinatie en ik stapte relatief fris van de fiets af. Verder vind ik dat de tubeless banden mooier 'vallen' dan clincher banden. Zeker in combinatie met mijn 23mm brede velgen ziet het erg goed en helemaal af uit.
Met de Stans Yellow tape is de velg goed luchtdicht te krijgen (2 lagen). Alleen mijn voorwiel verliest een half barretje per week. Aangezien losse ventielen met voldoende lengte niet te vinden zijn, heb ik ventielen uit bestaande binnenbanden gebruikt: werkt perfect.
Al met al: zeer tevreden en zou niet anders meer willen.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoe staat het er mee momenteel?wasbeer2006 schreef:Mail ontvangen van reynolds
In het kort:
Alle race velgen zijn niet getest met tubeless banden en bij gebruik van tubeless banden vervalt de garantie.
Een beetje opendeur wellicht. Ik ben toch benieuwd ga ze er iig eens opleggen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Uiteindelijk gekozen voor 23mm omdat ik, na wat avondjes inlezen op internet, begreep dat breder de nieuwe trend gaat worden. Kort door de bocht: 23 en 25 mm banden zorgen voor meer comfort en grip en zorgen niet voor meer rolweerstand. Verder vallen 23 en 25 mm bandjes beter om een bredere 23 mm velg.Orlok schreef:Ik lees met veel plezier jullie ervaringen want ook ik ben al zeker een half jaar bezig om mij te oriënteren op tubeless rijden. Inmiddels al wel de keuze gemaakt om met Ultremo's ZX 700cx23 te gaan rijden. Nu alleen nog de nieuwe carbon wielen bestellen. Inderdaad zoals jij zegt hebben de Chinezen niet veel kaas gegeten van tubeless velgen, ze weten het (nog) niet. Maar nu mijn vraag, waarom heb je 23(24)mm velgen gekozen en geen 20,5(20)mm, tenslotte zijn veel velgen gewoon 20,5mm breed, zo ook mijn Mavic Aksium nu met Rubino Pro 700cx23.?JoostG schreef:Ben inmiddels 1500km verder op mijn Chinese racer met carbon velgen en tubeless Ultremo's ZX. Een aantal van jullie is benieuwd naar mijn ervaring met carbon en tubeless: het werkt perfect. De banden op de velg krijgen was extreem lastig, maar het resultaat vergoed het helemaal. De velgen zijn stijf, maar de tubeless banden absorberen veel oneffenheden. Afgelopen zaterdag heb ik de Rabo Bergtoer gereden: 180km op een carbon zadel en deze combinatie en ik stapte relatief fris van de fiets af. Verder vind ik dat de tubeless banden mooier 'vallen' dan clincher banden. Zeker in combinatie met mijn 23mm brede velgen ziet het erg goed en helemaal af uit.
Met de Stans Yellow tape is de velg goed luchtdicht te krijgen (2 lagen). Alleen mijn voorwiel verliest een half barretje per week. Aangezien losse ventielen met voldoende lengte niet te vinden zijn, heb ik ventielen uit bestaande binnenbanden gebruikt: werkt perfect.
Al met al: zeer tevreden en zou niet anders meer willen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Meer comfort kan ik begrijpen omdat een 25mm met een iets - 0,5bar - lagere bandenspanning wordt gereden (wat in bandenspanning tabellen nauwelijks terugkomt), echter omdat je tubeless gaat rijden kan je met een veel - 1 à 1,5bar - lagere bandenspanning voldoen, m.i. dus zelf nog meer dan alleen met een bredere band. Dus met tubeless alleen ga je er met comfort al op vooruit. Dan maakt m.i. de keuze voor een 23mm velg niet veel meer uit. Vwb de rolweerstand maakt het niet zoveel uit, m.i. heft die zich op tegen een betere aerodinamica van de dunnere band en het loopvlak. Ben me bewust dat dit natuurlijk reacties op roept, dus ik kan het mis hebben.JoostG schreef:Uiteindelijk gekozen voor 23mm omdat ik, na wat avondjes inlezen op internet, begreep dat breder de nieuwe trend gaat worden. Kort door de bocht: 23 en 25 mm banden zorgen voor meer comfort en grip en zorgen niet voor meer rolweerstand. Verder vallen 23 en 25 mm bandjes beter om een bredere 23 mm velg.Orlok schreef:Ik lees met veel plezier jullie ervaringen want ook ik ben al zeker een half jaar bezig om mij te oriënteren op tubeless rijden. Inmiddels al wel de keuze gemaakt om met Ultremo's ZX 700cx23 te gaan rijden. Nu alleen nog de nieuwe carbon wielen bestellen. Inderdaad zoals jij zegt hebben de Chinezen niet veel kaas gegeten van tubeless velgen, ze weten het (nog) niet. Maar nu mijn vraag, waarom heb je 23(24)mm velgen gekozen en geen 20,5(20)mm, tenslotte zijn veel velgen gewoon 20,5mm breed, zo ook mijn Mavic Aksium nu met Rubino Pro 700cx23.?JoostG schreef:Ben inmiddels 1500km verder op mijn Chinese racer met carbon velgen en tubeless Ultremo's ZX. Een aantal van jullie is benieuwd naar mijn ervaring met carbon en tubeless: het werkt perfect. De banden op de velg krijgen was extreem lastig, maar het resultaat vergoed het helemaal. De velgen zijn stijf, maar de tubeless banden absorberen veel oneffenheden. Afgelopen zaterdag heb ik de Rabo Bergtoer gereden: 180km op een carbon zadel en deze combinatie en ik stapte relatief fris van de fiets af. Verder vind ik dat de tubeless banden mooier 'vallen' dan clincher banden. Zeker in combinatie met mijn 23mm brede velgen ziet het erg goed en helemaal af uit.
Met de Stans Yellow tape is de velg goed luchtdicht te krijgen (2 lagen). Alleen mijn voorwiel verliest een half barretje per week. Aangezien losse ventielen met voldoende lengte niet te vinden zijn, heb ik ventielen uit bestaande binnenbanden gebruikt: werkt perfect.
Al met al: zeer tevreden en zou niet anders meer willen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Orlok, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, maar ik heb die 23 mm brede velgen al ….
Vandaag wel getuige geweest van een lek in mijn tubeless band. Ik reed een stukje met de wind in de rug waardoor ik ineens sissend/spuitend geluid kon horen. Ik stopte en zag snel een snee van 4 mm in de band waar de latex uitkwam. Snel nam de hoeveel latex en geluid af en ben ik verder gaan fietsen. Thuis bleek dat ik 1 bar aan lucht verloren was. Gezien het gat vind ik dit meevallen. Thumbs up voor tubeless!
Vandaag wel getuige geweest van een lek in mijn tubeless band. Ik reed een stukje met de wind in de rug waardoor ik ineens sissend/spuitend geluid kon horen. Ik stopte en zag snel een snee van 4 mm in de band waar de latex uitkwam. Snel nam de hoeveel latex en geluid af en ben ik verder gaan fietsen. Thuis bleek dat ik 1 bar aan lucht verloren was. Gezien het gat vind ik dit meevallen. Thumbs up voor tubeless!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Volgens mij heb je mazzel gehad want een snee van 4 mm is niet niks, toch goed dat de latex dat heeft gedicht. Wat voor latex heb je erin gedaan?JoostG schreef:Orlok, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, maar ik heb die 23 mm brede velgen al ….
Vandaag wel getuige geweest van een lek in mijn tubeless band. Ik reed een stukje met de wind in de rug waardoor ik ineens sissend/spuitend geluid kon horen. Ik stopte en zag snel een snee van 4 mm in de band waar de latex uitkwam. Snel nam de hoeveel latex en geluid af en ben ik verder gaan fietsen. Thuis bleek dat ik 1 bar aan lucht verloren was. Gezien het gat vind ik dit meevallen. Thumbs up voor tubeless!
Btw, ben benieuwd of je diezelfde 4mm ook aan de binnenkant van de band kan zien, want dan moet je dit repareren met een plakker omdat indien je een binnenband zou hebben geplaatst deze op dat punt door gaat sluiten door de wrijving. Voor het uitscheuren van die 4mm snee ben ik niet zo bezorgd.
Aan de andere kant was ik wel benieuwd of je langs de kant van de weg makkelijk een binnenband in je Ultremo tubeless had kunnen plaatsen gezien de problemen die je in het begin hebt gehad om die Ultremo tubeless op de carbonvelg te krijgen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Thuiskomen met een snee van 4 mm in je band geeft moed, hoewel je uiteindelijk toch een bandje afschrijft, ik zou er niet mee blijven rijden.
Ben ook benieuwd naar het merk vloeistof en de hoeveelheid die je erin hebt (gewoon 30ml ?).
Heb nu 5 weken tubeless gereden en tot nu 700 km tot volle tevredenheid.
Ben ook benieuwd naar het merk vloeistof en de hoeveelheid die je erin hebt (gewoon 30ml ?).
Heb nu 5 weken tubeless gereden en tot nu 700 km tot volle tevredenheid.
@ Orlok
Met het oog op code geel heb ik gereden met de slecht weer fiets (Campa eurus wielen). Binnenbandje zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb er vloeistof van Stans inzitten, 1 cupje van circa 30ml. Ik ga de band nog niet vervangen. Ik heb na het lek nog zo'n 60km gereden, en ik heb het vermoeden dat latex in combinatie met stof het gat goed gedicht heeft. In geval van een clincher zou ik deze wel vervangen hebben.
Met het oog op code geel heb ik gereden met de slecht weer fiets (Campa eurus wielen). Binnenbandje zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb er vloeistof van Stans inzitten, 1 cupje van circa 30ml. Ik ga de band nog niet vervangen. Ik heb na het lek nog zo'n 60km gereden, en ik heb het vermoeden dat latex in combinatie met stof het gat goed gedicht heeft. In geval van een clincher zou ik deze wel vervangen hebben.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13948
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De tubelless ventielverlengers zijn niet leverbaar en uitgesteld naar eind mei. Dus nog geen assaults tubeless.
Wel de afgelopen weken de tubelessbanden goed getest.
loopt echt heel mooi. Ik zou haast zeggen voelbaar lichter dan een gp4000s op mijn andere wielen.
De band valt heel rond en stuurt erg fijn. De 23mm op notubes velgen.
ik rijd zonder vloeistof, dan moet je de banden net als biba, elke rit even bijpompen.
begonnen op 7.5 bar achter en 7 voor, dan is het comfort niet veel beter als met biba. Uiteindelijk mijn ideale spanning op 6 voor en 6.5 achter uitgekomen, de banden rijden dan erg comfortabel en licht. Ik weeg zelf 78 a80kg
Als je de mogelijkheid hebt met je wielen of je moet nieuw kopen zeker voor tubeless gaan.
Ik vind het verschil groter dan ik had verwacht en ik had al sinds 2003 tubeless op de mtb.
Wel de afgelopen weken de tubelessbanden goed getest.
loopt echt heel mooi. Ik zou haast zeggen voelbaar lichter dan een gp4000s op mijn andere wielen.
De band valt heel rond en stuurt erg fijn. De 23mm op notubes velgen.
ik rijd zonder vloeistof, dan moet je de banden net als biba, elke rit even bijpompen.
begonnen op 7.5 bar achter en 7 voor, dan is het comfort niet veel beter als met biba. Uiteindelijk mijn ideale spanning op 6 voor en 6.5 achter uitgekomen, de banden rijden dan erg comfortabel en licht. Ik weeg zelf 78 a80kg
Als je de mogelijkheid hebt met je wielen of je moet nieuw kopen zeker voor tubeless gaan.
Ik vind het verschil groter dan ik had verwacht en ik had al sinds 2003 tubeless op de mtb.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Ik met vloeistof en dan moet je ook bijpompen, maar geen probleem, deed ik met biba ook al voor elke rit.wasbeer2006 schreef: ik rijd zonder vloeistof, dan moet je de banden net als biba, elke rit even bijpompen.
Drukverlies na 1-2 dagen ervaar ik ongeveer gelijk als met biba.
Ik rijd op 6,5 bar voor en achter, gewicht 91 kg.
Heb 7 bar een paar keer geprobeerd, maar 6,5 voelt beter.
(Notubes ZTR Alpha + 23mm Schwalbe One Tubeless)
Heeft een van jullie dit wel eens gezien?
Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=WRM7gq1fcoQ
Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=PwON2VxZL0g
Ben benieuwd omdat ik toevallig dezelfde gedachten had - al een tijdje om gewone banden op normale velgen tubeless te gebruiken - en ben gaan zoeken totdat ik dit op Youtube heb gevonden.
Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=WRM7gq1fcoQ
Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=PwON2VxZL0g
Ben benieuwd omdat ik toevallig dezelfde gedachten had - al een tijdje om gewone banden op normale velgen tubeless te gebruiken - en ben gaan zoeken totdat ik dit op Youtube heb gevonden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless