Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
28 jan 2015 22:15
wasbeer2006 schreef:precies, een compressor is gewoon voor veel dingen heel handig. ik heb de mijne al 10 jaar.
Overigens krijg ik de racebanden met de vloerpomp makkelijk opgepompt. De MTB banden niet.
Nog een paar dingen waar het handig voor is, als je dat tenminste hebt/doet:
-Afbalzen stof na kozijnen buiten schuren, scheelt een hoop schoonmaak werk
-nalopen autobanden zoals het hoort als ze koud zijn
-droog blazen fiets
-opblazen kinderbad(jes)
Vandaar mijn Schwalbe NN Snakeskin verkocht welke oorspronkelijk bedoeld waren om
tubeless te gaan rijden.
Met Schwalbe RR geprobeerd (TL Ready) en met Joe Blow geen druk op te krijgen, COS2 werkte evenmin. Ik ga geen compressor kopen puur voor mijn
tubeless banden aangezien alle andere door Wasbeer 2006 opgesomde doeleinden niet van toepassing zijn (geen auto, stalen kozijnen (buitenkant kan ik uberhaupt niet bij), geen kinderbadje op te blazen).
Fiets gaat na een afblus beurt na even buiten gedroogd te hebben de berging in waar het ook lekker warm is.
Mocht iemand nog interesse hebben in 500ml DocBlue ongeopend dan hoor ik het wel. Anders kieper ik wat in mijn biba's.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
28 jan 2015 22:29
Voor een euro heb je een verloopnippel van Frans naar autoventiel, dan kun je bij de benzinepomp je banden de eerste keer op druk zetten.
Campagnolo Ultra Dork
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
28 jan 2015 22:37
En de dichtsbijzijnde is ook iet van 1.5 km weg en ik ga niet lopen klooien bij een tankstation. Mocht het thuis gekomen, en na er weer lucht uit hebben gelaten om de latex via het ventiel erin te gieten, dan moet ik weer terug etc. Dan maar geen tubeless. Ik ga me niet in bochten wringen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
gringo
- Forum-lid
gringo
28 jan 2015 22:38
Ik heb het afgelopen jaar ongeveer 7500 a 8000 km met mijn Stans Notubes wielsetje gereden met de One tubeless banden. Ben er erg over tevreden. Achterband na ong 4000km vervangen, tot op canvas opgereden en na 3000km nog een keer, dit keer door een groot gat als gevolg van een stuk glas. In beide gevallen was de band leeggelopen, maar kwam ik gewoon fietsend thuis. De voorband ligt er nog steeds op.
De One krijg ik met de gewone fietspomp gewoon opgepompt, wel even snel pompen. De Ultremo's tubeless in 2013 geprobeerd maar die kreeg ik niet met de gewone pomp opgepompt, wel met een CO2 patroon.
Al met al erg tevreden over de One tubeless. Echt een hele fijne band. En ik fiets meestal met 6 bar in de banden, en hoef niet elke week de banden op te pompen. En ik reed hiervoor alleen maar met de Conti 4000S. Heb wel het gevoel dat de Conti iets meer grip hebben bij regen/gladde wegen.
-
Wiliertoerist
- Forum-lid
Wiliertoerist
28 jan 2015 23:10
Orlok schreef:Vraag mij alleen af of ik mijn geld (€119,99
) terug krijg als het ook met die pomp niet lukt.
Prijs is idd fors.
€119,99 = 141 Co2 patronen en bij het monteren gebruik ik 1 patroon per 2 wielen.
Wanneer je hem dan zou willen kopen, ter plekke in de winkel vragen of je het mag proberen op een meegebracht wiel en gebruikte
tubeless band.
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
29 jan 2015 06:37
Orlok, misschien toch een compressor aanschaffen......
Is goedkoper dan die 119,95 voor zo'n pomp.en maar iets duurder dan je ANWB pomp.
-
RaceFietserke
- Forum-lid
RaceFietserke
29 jan 2015 08:11
Gisterenavond eens een keer geprobeerd de One's over m'n Campa wielen te trekken, ben er maar gauw mee opgehouden want dat ging niet zonder slag of stoot lukken
Als m'n tape binnen is, moeten deze dus over de carbon wielen.
Aan hetgeen wat ik heb gelezen kan ik mij daarbij aan hetzelfde verwachten
Dat gaat nog stress geven
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
29 jan 2015 09:12
RaceFietserke schreef:Gisterenavond eens een keer geprobeerd de One's over m'n Campa wielen te trekken, ben er maar gauw mee opgehouden want dat ging niet zonder slag of stoot lukken
Hmm, mijn ervaring is dat het juist met campa velgen makkelijk gaat en carbon an pain in the ass is..... Ik gebruik mijn campa velgen zelfs om banden op te rekken voordat ze op de ander velg gaan (carbon en Pacenti's).
Heb je een bandenknecht gebruikt?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
29 jan 2015 09:57
scottpch schreef:Orlok, misschien toch een compressor aanschaffen......
Is goedkoper dan die 119,95 voor zo'n pomp.en maar iets duurder dan je ANWB pomp.
Ja zeker, de fietsenmaker bij mij op de hoek schijnt nog een kleine compressor te hebben staan die hij niet zo vaak meer gebruikt, misschien wil hij deze voor een schappelijk bedrag aan mij slijten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
29 jan 2015 10:04
RaceFietserke schreef:Gisterenavond eens een keer geprobeerd de One's over m'n Campa wielen te trekken, ben er maar gauw mee opgehouden want dat ging niet zonder slag of stoot lukken
Ik vrees het ergste voor jouw. Want ook bij mij zoals @JoostG al heeft aangegeven monteren
nieuwe tubelessbanden zeer moeilijk op carbonvelgen. Tenzij je carbonwielen hebt gekocht met een verdiept velgbed.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
gringo
- Forum-lid
gringo
29 jan 2015 14:30
Orlok schreef:RaceFietserke schreef:Gisterenavond eens een keer geprobeerd de One's over m'n Campa wielen te trekken, ben er maar gauw mee opgehouden want dat ging niet zonder slag of stoot lukken
Ik vrees het ergste voor jouw. Want ook bij mij zoals @JoostG al heeft aangegeven monteren
nieuwe tubelessbanden zeer moeilijk op carbonvelgen. Tenzij je carbonwielen hebt gekocht met een verdiept velgbed.
Heb het topic snel doorgelezen, maar kon zo snel niet vinden welke carbon velgen geschikt zijn voor
Tubeless banden.
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
29 jan 2015 14:44
Er worden inmiddels redelijk wat carbonvelgen geproduceerd die geschikt zijn om er tubeless mee te rijden. Daar ligt het probleem niet. Carbon komt kwetsbaarder over en is stroever. Dit zorgt er voor dat het heel lastig kan zijn een tubeless band om de velg te krijgen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0