Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je krijgt hem wel dicht, dat is het punt niet. Maar door de iets minder strakke passing zou ik het op de racer met de hogere druk niet aandurven. Op de MTB gebeurt en wel met gewone banden en dat gaat prima.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
In aanvulling op bovenstaand bijgewerkt overzicht: Gisteren werden mijn Zonda 2-way fit wielen bezorgd en vandaag ben ik met Hutchinson Fusion 3 tubeless banden (23 mm) 'in gevecht' gegaan. Het monteren ging lastig. De banden gingen er aan een kant wel vrij makkelijk op, maar voor de andere kant moest er toch wel zo'n kunststof bandenlichter aan te pas komen. Misschien toch maar de een of andere 'bandenknecht' aanschaffen?
Toen de banden eenmaal om de velg lagen, heb ik met een kwastje de hielen met een zeepoplossing ingesmeerd, om de banden vlot in de velg te kunnen laten 'ploppen'.
Het oppompen m.b.v. van mijn SKS Rennkompressor was een fluitje van een cent! Dat viel dus enorm mee . De band om het voorwiel moest ik wel voor een tweede keer oppompen om hem echt goed te laten 'zetten', maar bij het achterwiel zat de band met een paar enorme knallen direct goed (nog wel even gecontroleerd natuurlijk ). Ik heb er 7 bar in gejaagd en zal morgen eens kijken of dat er dan nog in zit, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Toen de banden eenmaal om de velg lagen, heb ik met een kwastje de hielen met een zeepoplossing ingesmeerd, om de banden vlot in de velg te kunnen laten 'ploppen'.
Het oppompen m.b.v. van mijn SKS Rennkompressor was een fluitje van een cent! Dat viel dus enorm mee . De band om het voorwiel moest ik wel voor een tweede keer oppompen om hem echt goed te laten 'zetten', maar bij het achterwiel zat de band met een paar enorme knallen direct goed (nog wel even gecontroleerd natuurlijk ). Ik heb er 7 bar in gejaagd en zal morgen eens kijken of dat er dan nog in zit, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 10 feb 2015 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
Tja, zo zie je maar wat het kan verschillen, bij de een gaat het niet en bij de ander geen probleem.
Vwb de Fusion3, die bevallen mij vooralsnog prima. Rijden goed (beter dan de Schwalbe One ). Inmiddels al bijna 800km op de teller en weinig slijtage. Heb het idee dat de compount harder is.
Vwb de Fusion3, die bevallen mij vooralsnog prima. Rijden goed (beter dan de Schwalbe One ). Inmiddels al bijna 800km op de teller en weinig slijtage. Heb het idee dat de compount harder is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Dat idee had ik vanmiddag bij het monteren ook al, ze lijken mij wat steviger, maar ook stugger, dus ik ben benieuwd hoe het 'comfort' zal zijn... Ik heb afgelopen zomer 6 stuks gekocht, dus zal het er voorlopig mee (moeten) doen. En ik heb ook nog één set Schwalbe Ultremo ZX liggen, zodat ik voorlopig met twee sets tubeless wielen en een hele voorraad banden nog wel vooruit kan .Orlok schreef:...Heb het idee dat de compount harder is.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 10 feb 2015 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
Volgens de vertegenwoordiger op de laatste Bikemotion pas in 2015.edwin01 schreef:Iemand enig idee wanneer de aangekondigde tubeless versie van de Vredestein Senso in de handel komt? Ik wil graag eens tubeless proberen, maar ik hang nogal aan mijn vaste bandkeuze...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Als ik op de website van Vredestein kijk, krijg ik nul op rekest, dus....?
60 x Ventoux
Ik heb vandaag een Vredenstein vouwfolder ontvangen en daarin staat de Fortezza Senso TLR als tubeless ready uitvoering in een 25mm uitvoering. Met andere woorden . . . . . er is verder niets te vinden hierover op internet?
Edit 13-feb-2015: Volgens Vredenstein is de aflevering van de banden vertraagd en zijn deze voorlopig nog niet beschikbaar voor consumenten. Ook komt er in 2016, zodra de testen hiermee zijn afgerond, nog een 23mm uitvoering op de markt.
Edit 13-feb-2015: Volgens Vredenstein is de aflevering van de banden vertraagd en zijn deze voorlopig nog niet beschikbaar voor consumenten. Ook komt er in 2016, zodra de testen hiermee zijn afgerond, nog een 23mm uitvoering op de markt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je die SKS Rennkompressor aansluit op het Franse ventiel heb je dan meteen de druk aanwijzing in de band in beeld? Ik heb n.l. deze losse kop gekregen maar die laat geen druk uitlezing zien als ik hem op het ventiel plaats. Iets wat die 'ANWB' pomp wel doet. Ik heb deze vraag trouwens ook uitgezet in dit topic.Le Grimpeur schreef:En dan moet ik zeker geloven dat die ANWB-pomp net zo degelijk en duurzaam is als bijv. de befaamde SKS Rennkompressor? Deze laatste gebruik ik al meer dan 30 jaar en daar heb ik alleen één keer het rubbertje in de kop van behoeven te vervangen.Orlok schreef:...want een goede vloerpomp heb je al voor een ledenprijs van €19,95 anders €24,95 bij de ANWB...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb er geen last van laat gewoo druk zien. erop drukken, he del dicht en dan werkt het gewoon.
Doe je wel de hendel de goede kant op, sorry voor de vraag, maar ik heb het eerder gezien.......
Doe je wel de hendel de goede kant op, sorry voor de vraag, maar ik heb het eerder gezien.......
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0