Van de week hetzelfde probleem gehad, maar met Vittoria's (25mm) op DTSwiss PR1400 disc wielen (binnnen breedte velg 19mm). Ook zo'n 15-25 cm die zich niet wilde zetten, SKS renncompressor tot 3 BAR met veel geweld, liep de lucht er gewoon weer uit. Ben 'helaas' op vakantie in Zuid Frankrijk, had alleen de Schwalbe Booster bij, maar ook die redde het niet, zelfs niet met ventielkern eruit. Bij de Intersport een setje verloop ventielen gekochtOrlok schreef: ↑29 dec 2024 11:05 Gisteren in al die jaren dat ik met dezelfde carbon wielset met Schwalbe Pro One banden rijd geen mogelijkheid om nieuwe banden deze keer 'geplopt' te krijgen. Over bijna de volle omtrek en aan beide kanten kwam de band in het 'gootje', echter op ongeveer 20 cm na, daar bleef de band op druk 'hangen'. Boven de 5 bar blies de perslucht (compressor 24 ltr.) er aan beide velgzijde de zeepsop bellen tussendoor. Met geen mogelijkheid wilde de band in het 'gootje'. Het leek wel alsof de nieuwe banden een fractie kleiner waren gemaakt, ongelofelijk. Uiteindelijk met de vloerpomp en met ingedraaid binnen ventiel het na meerdere keren hard pompen (luchtstoot geven) voor mekaar gekregen dat de band 'plopte'. Dit gebeurde met beide wielen.!
, oa voor schrader (auto)-naar-presta (race), en bij de benzinepomp beide wielen op proberen te pompen. De eerste wilde wel, maar de tweede helaas niet. Dus laatste CO2 patroon opgeofferd, toen ging het dus wel.
Leeg laten lopen, vloeistof erin (50ml ipv30ml), een dagje/nachtje op een emmer horizontaal gelegd (regelmatig ff omgedraaid).
En nu perfect om de Gravel fiets toch iets meer racy te maken (die 42mm banden op de Gravel wielen zijn leuk op Gravel, maar niet op asfalt beklimmingen).
Conclusie: CO2 patroon is soms echt de enige optie om het voor elkaar te krijgen