Waar baseer jij dat op, vloeistof zal door de centrifugaalkracht zich juist egaal rondom gaan verspreiden net als bij de werking van een centrifugaalpomp.!JDW schreef:Ik vrees namelijk dat bij snelle afdalingen de sealant door de middenpuntvliedende kracht op één plaats zou blijven hangen in de band, . . .
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Haha, Je was in de wasmachine gaat toch ook niet op een plek zitten
Nou, dat is niet helemaal waar want als je te weinig wasgoed in de trommel hebt zitten raakt de trommel in onbalans en stopt de wasmachine met centrifugeren indien het daarin is voorzien anders hobbelt de wasmachine van zijn plaats.wasbeer2006 schreef:Haha, Je was in de wasmachine gaat toch ook niet op een plek zitten
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik sluit me aan bij Legrimpeur, afgelopen jaar echt overal gefietst met tubeless Ultremo ZX (Limburg, Ardennen,Dolomieten, Corsica en Sardinie), van koud (-5) tot heet (+38). Mijn topsnelheid vorig jaar was boven de 85km/u, geen enkele keer instabiliteit gehad. En ik rijd dus ook met 30ml Schwalbe/Stans latex in voor en achterband
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ok, ik ben gerustgesteld. Zal wel aan het wegdek gelegen hebben. Waren betonplaten en de ritmische onstabiliteit zal wel met de naden tussen de verschillende platen te maken hebben...
Andere vraag: zijn er nog forumleden die een set hebben besteld bij superstar waarvan de spaken niet op spanning blijven? Ik had al vanaf rit één niet de indruk dat de wielen stijf waren en heb ze inmiddels al twee keer moeten (laten) richten. Ik overweeg om ze te laten herspaken, eventueel met een nieuwe naaf...
Andere vraag: zijn er nog forumleden die een set hebben besteld bij superstar waarvan de spaken niet op spanning blijven? Ik had al vanaf rit één niet de indruk dat de wielen stijf waren en heb ze inmiddels al twee keer moeten (laten) richten. Ik overweeg om ze te laten herspaken, eventueel met een nieuwe naaf...
Met 60 km/u over betonplaten rijden is vragen om 'ellende'.JDW schreef:Ok, ik ben gerustgesteld. Zal wel aan het wegdek gelegen hebben. Waren betonplaten en de ritmische onstabiliteit zal wel met de naden tussen de verschillende platen te maken hebben...
Deze vraag zal je toch beter in dit of dit of ander topic moeten stellen.JDW schreef:Andere vraag: zijn er nog forumleden die een set hebben besteld bij superstar waarvan de spaken niet op spanning blijven? Ik had al vanaf rit één niet de indruk dat de wielen stijf waren en heb ze inmiddels al twee keer moeten (laten) richten. Ik overweeg om ze te laten herspaken, eventueel met een nieuwe naaf...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nu heb ik toevallig 2 van die Pacenti sets van Superstar liggen
Op bikeradar.com kan je een pagina's lange discussie volgen tussen de bouwer Superstarcomponents en een aantal forumleden over de kwaliteit van montage (niet kwaliteit van de onderdelen, want iedereen lijkt van mening te zijn dat dat helemaal OK is), en of een machine wel of niet in staat is een goed wiel te bouwen.
Beetje vreemde discussie aangezien geen wielbouwer een setje Pacenti SL23 vegen, met gemodificeerde Novatec naven en Sapim spaken voor € 225,00 gaat bouwen.
Vanwege deze discussie ben ik zelf ook te twijfelen aan de sets, maar mijn ervaringen zijn tot op heden erg positief. Ze zijn en blijven kaarsrecht, en voor het gevoel voelen de spaken niet slapper dan in mijn Farsports set.
Verder denk ik dat veel mensen snel denken aan een slag in de wielen, terwijl snelspanners los maken, wiel opnieuw plaatsen en weer vastzetten het euvel al oplost.
Op bikeradar.com kan je een pagina's lange discussie volgen tussen de bouwer Superstarcomponents en een aantal forumleden over de kwaliteit van montage (niet kwaliteit van de onderdelen, want iedereen lijkt van mening te zijn dat dat helemaal OK is), en of een machine wel of niet in staat is een goed wiel te bouwen.
Beetje vreemde discussie aangezien geen wielbouwer een setje Pacenti SL23 vegen, met gemodificeerde Novatec naven en Sapim spaken voor € 225,00 gaat bouwen.
Vanwege deze discussie ben ik zelf ook te twijfelen aan de sets, maar mijn ervaringen zijn tot op heden erg positief. Ze zijn en blijven kaarsrecht, en voor het gevoel voelen de spaken niet slapper dan in mijn Farsports set.
Verder denk ik dat veel mensen snel denken aan een slag in de wielen, terwijl snelspanners los maken, wiel opnieuw plaatsen en weer vastzetten het euvel al oplost.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Aangezien het niet gaat om chinese sets, maar om een set tubeless wielen die hier al eerder aan bod kwamen snap ik niet waarom deze vraag hier niet zou thuishoren.
Ik veronderstel dat ik dan pech heb met mijn setje, want de spaken in het achterwiel liepen helemaal los.
Beetje zonde want ik zie de voordelen van tubeless wel.
Gezien de onderdelen blijkbaar wel degelijk zijn, zal laten nalopen door een goede wielbouwer de set wel redden...
Ik veronderstel dat ik dan pech heb met mijn setje, want de spaken in het achterwiel liepen helemaal los.
Beetje zonde want ik zie de voordelen van tubeless wel.
Gezien de onderdelen blijkbaar wel degelijk zijn, zal laten nalopen door een goede wielbouwer de set wel redden...
Mijn aanvulling: Supra RA Comp Schwalbe One 23mm moeilijk, maar te doen. Geen ruimte voor tubeless ventiel (blokje bijgesneden). Inmiddels al weer 3500 km verder naar tevredenheid!JoostG schreef:Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Ik heb alleen maar mijn goedbedoelde advies gegeven omdat uit jouw vraag mij niet is gebleken dat het om tubeless velgen ging. Enfin neemt niet weg dat vragen over losse spaken etc m.i. niets te maken hebben met "tubeless" in zijn algemeenheid. Dat jij mijn antwoord/advies een beetje zonde zou vinden vind ik triest omdat mijn advies zeker niet bedoeld was om jouw van tubeless rijden weg te houden, ergo mijn motto is tubeless voor iedereen.JDW schreef:Aangezien het niet gaat om chinese sets, maar om een set tubeless wielen die hier al eerder aan bod kwamen snap ik niet waarom deze vraag hier niet zou thuishoren.
Ik veronderstel dat ik dan pech heb met mijn setje, want de spaken in het achterwiel liepen helemaal los.
Beetje zonde want ik zie de voordelen van tubeless wel.
Gezien de onderdelen blijkbaar wel degelijk zijn, zal laten nalopen door een goede wielbouwer de set wel redden...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Geen probleem. Ik dacht dat uit mijn vorige post duidelijk was dat ik dezelfde wielset had als JoostG.
Maar je bent alleszins goed bezig, want dankzij dit topic heb ik me aan tubeless rijden gewaagd. (Voorlopig enkel met tubeless-ready velgen, maar mss waag ik me wel nog eens aan het ombouwen van een set fulcrums...)
Maar je bent alleszins goed bezig, want dankzij dit topic heb ik me aan tubeless rijden gewaagd. (Voorlopig enkel met tubeless-ready velgen, maar mss waag ik me wel nog eens aan het ombouwen van een set fulcrums...)
Oké.JDW schreef:Geen probleem. Ik dacht dat uit mijn vorige post duidelijk was dat ik dezelfde wielset had als JoostG.
Maar je bent alleszins goed bezig, want dankzij dit topic heb ik me aan tubeless rijden gewaagd. (Voorlopig enkel met tubeless-ready velgen, maar mss waag ik me wel nog eens aan het ombouwen van een set fulcrums...)
Vwb die Fulcrums, alleen een rolletje tape en een los ventiel is voldoende voor het ombouwen naar tubeless. Menigeen is je voorgegaan. .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless