Tubeless
In de schuur? Ben je gek geworden? Das mishandeling van je edele ros
Maar, dat bedoel ik wel. Bij de One hoef ik niet vaak bij te pompen, bij de Pro One na een dag of 2 al wel (bar tot 1.5 bar verlies).
Maar, dat bedoel ik wel. Bij de One hoef ik niet vaak bij te pompen, bij de Pro One na een dag of 2 al wel (bar tot 1.5 bar verlies).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Vind dat niet abnormaal. Ik pomp elke rit de banden weer op de juiste spanning door max. twee keer te pompen, pak weg 1 à 1,5 bar. Neemt niet weg dat door het aansluiten van de vloerpomp iedere keer drukverlies optreedt door ventiel aansluiten en drukopbouw in pomphuis.JoostG schreef:In de schuur? Ben je gek geworden? Das mishandeling van je edele ros
Maar, dat bedoel ik wel. Bij de One hoef ik niet vaak bij te pompen, bij de Pro One na een dag of 2 al wel (bar tot 1.5 bar verlies).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Voordat ze een beetje leverbaar zijn zou het wel eens 2016 kunnen worden.
Ze worden op Eurobike 2015 (26-29 aug) gepresenteerd:
http://www.schwalbe.com/nl/newsreader/d ... o-one.html
Ze worden op Eurobike 2015 (26-29 aug) gepresenteerd:
http://www.schwalbe.com/nl/newsreader/d ... o-one.html
Aan de conclusie van JoostG is werkelijk geen speld tussen of een woord aan toe te voegen...JoostG schreef:Dan maar meteen ook mijn conclusie hier na 1500km op deze banden: terechte opvolger voor de One. De band is makkelijker te monteren (en lichter), ik lijk er niet lek mee gereden te zijn (en heb slechte wegen in de Ardennen gehad, gravelpaden en stukjes off road in Frankrijk), grip en comfort zijn helemaal in orde, de achterband is na 1500km nog helemaal rond en zie geen beschadigingen op het loopvlak van de banden.
Het enige wat minder is: meer drukverlies. Voor mij geen probleem, aangezien ik 3 slagen met de pomp extra niet erg vind.
Nu ook na ontvangst midden juni en nu 1500km verder: comfort lichtjes beter? Rolweerstand beter? Beide objectief niet waarneembaar beter maar zeker niet minder. Montage lichtjes beter, wel gepaard met duidelijke "knallen". Slijtage nog moeilijk te zeggen, maar ik zou zeggen qua oprapen steentjes of scheurtjes zelfs nog ietjes minder gevoelig ondanks regen/split; de banden zien er praktisch nog als nieuw uit. Zeker een prestatie t.o.v. de normale One Tubeless die 25% zwaarder is.
Volgens http://roadbikeaction.com/features/rba- ... road-tires komt de normale Tubeless One komend jaar te vervallen (normale clincher en tube blijven). Ik hou mijn hart vast tegen welke straatprijs de Tubeless Pro One op de markt komt... Maar zelfs indien (te) "duur", goedkoper en makkelijker kun je je fiets niet 140 gram lichter krijgen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13709
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
70 euro adviesprijs maargoed dat waren de one tubeless ook.
Schwalbe is zeker in duitsland behoorlijk duur aan het worden, nederland is goedkoper, zeler als je een beetje oplet.
Het enige minpunt van de one tubeless is het gewicht en dat is nu niet meer met de pro,s. Er is nu voor alle conservatieve racers ook geen enkel argument meer om met normale banden te rijden als je velgen het toelaten.
Wat ik vreemd blijf vinden is het luchtverlies van de one,s 1 bar per dag zelfs met vloeistof. Mijn tlr mtb banden die de eertse week gewoon leeglopen lopen na een maand gewoon amper af. Ik pakte pas een setje van LM waar ik met 2.0 acht er had gereden, daar zat eind juli nog 1.9 in. Zal ook te maken hebben met de druk en een biba doet het niet beter conti en schwalbe light lopen ook een 0,5 bar per dag af.
Schwalbe is zeker in duitsland behoorlijk duur aan het worden, nederland is goedkoper, zeler als je een beetje oplet.
Het enige minpunt van de one tubeless is het gewicht en dat is nu niet meer met de pro,s. Er is nu voor alle conservatieve racers ook geen enkel argument meer om met normale banden te rijden als je velgen het toelaten.
Wat ik vreemd blijf vinden is het luchtverlies van de one,s 1 bar per dag zelfs met vloeistof. Mijn tlr mtb banden die de eertse week gewoon leeglopen lopen na een maand gewoon amper af. Ik pakte pas een setje van LM waar ik met 2.0 acht er had gereden, daar zat eind juli nog 1.9 in. Zal ook te maken hebben met de druk en een biba doet het niet beter conti en schwalbe light lopen ook een 0,5 bar per dag af.
Wasbeer, bedoel je 1 bar drukverlies per dag voor de normale Tubeless One's of de nieuwe Pro's?
Mijn ervaring na nu 1 jaar One Tubeless waarvan de laatste 2 maanden de Pro's: de Pro's lopen beduidelijker sneller leeg ca. 1,5 bar op 4, 5 dagen. Uiterlijk elke 2e dag pomp ik ze dan ook op, in tegenstelling tot de normale One's 1, misschien 1x per week... Ligt het aan misschien aan je (geconverteerde) velgen of ventiel?
Wat de boer niet kent dat eet hij niet, wat de fietser niet kent dat rijdt hij niet. Tubeless zal maar langzaam inburgeren when ueberhaupt.. De laatste 6 jaar reed ik minimaal 1, 2x per jaar lek op bi&bu band, sinds tubeless niet meer rara... Wat ik wel denk de lichtere renner zoals ik (66kg) is in zijn voordeel, bij pakweg meer als 7..7,5 bar bandendruk zal de vloeibare latex de meeste gaten niet meer gedicht krijgen...
Mijn ervaring na nu 1 jaar One Tubeless waarvan de laatste 2 maanden de Pro's: de Pro's lopen beduidelijker sneller leeg ca. 1,5 bar op 4, 5 dagen. Uiterlijk elke 2e dag pomp ik ze dan ook op, in tegenstelling tot de normale One's 1, misschien 1x per week... Ligt het aan misschien aan je (geconverteerde) velgen of ventiel?
Wat de boer niet kent dat eet hij niet, wat de fietser niet kent dat rijdt hij niet. Tubeless zal maar langzaam inburgeren when ueberhaupt.. De laatste 6 jaar reed ik minimaal 1, 2x per jaar lek op bi&bu band, sinds tubeless niet meer rara... Wat ik wel denk de lichtere renner zoals ik (66kg) is in zijn voordeel, bij pakweg meer als 7..7,5 bar bandendruk zal de vloeibare latex de meeste gaten niet meer gedicht krijgen...
https://twitter.com/martinschuttert/sta ... 9673174016
Mooi bericht over de Schwalbe One Pro Tubeless vanuit de zwaarste koers voor racebandjes in NL. Een andere renner heeft 7x een Continental Competition lek gereden. Een significant verschil zou ik zeggen.
Mooi bericht over de Schwalbe One Pro Tubeless vanuit de zwaarste koers voor racebandjes in NL. Een andere renner heeft 7x een Continental Competition lek gereden. Een significant verschil zou ik zeggen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Niet helemaal eerlijk imho, de één rijd daar heel anders over het parcours dan de ander, wel of niet over die grote steen, andere druk etc.jappiex schreef:https://twitter.com/martinschuttert/sta ... 9673174016
Mooi bericht over de Schwalbe One Pro Tubeless vanuit de zwaarste koers voor racebandjes in NL. Een andere renner heeft 7x een Continental Competition lek gereden. Een significant verschil zou ik zeggen.
Reed daar zelf met Continental Grand Prix, tubeless gemaakt en ook geen één keer lek.
Heé, interessant een niet tubeless band tubeless gemaakt, vertel . . . .Storm-biker schreef:Niet helemaal eerlijk imho, de één rijd daar heel anders over het parcours dan de ander, wel of niet over die grote steen, andere druk etc.jappiex schreef:https://twitter.com/martinschuttert/sta ... 9673174016
Mooi bericht over de Schwalbe One Pro Tubeless vanuit de zwaarste koers voor racebandjes in NL. Een andere renner heeft 7x een Continental Competition lek gereden. Een significant verschil zou ik zeggen.
Reed daar zelf met Continental Grand Prix, tubeless gemaakt en ook geen één keer lek.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Volgens mij is elke band tubeless te maken, gewoon beetje latex erbij en klaar.
Tenminste dat is hoe ik het vanuit mijn ervaring met mountainbikebanden tubeless maken bekeken heb en het werkte dus prima. Paar oude Mavic Ksyrium wielen gebruikt, die hebben geen spaakgaten, ventiel erin en ze waren zo dicht.
Om precies te zijn waren het de Continental Grand Prix 28mm draadbanden. (de niet 4000 dus)
Tenminste dat is hoe ik het vanuit mijn ervaring met mountainbikebanden tubeless maken bekeken heb en het werkte dus prima. Paar oude Mavic Ksyrium wielen gebruikt, die hebben geen spaakgaten, ventiel erin en ze waren zo dicht.
Om precies te zijn waren het de Continental Grand Prix 28mm draadbanden. (de niet 4000 dus)
Dat is precies wat ik voor die gravelstroken bedacht had. Bijvoorbeeld Vittoria Rubino Pro 28 mm en dan tubeless rijden. Op hoeveel bar heb je ze gereden? En wilde dat een beetje eerste uur, want begreep dat het heel hard ging richting de eerste stroken.
Jongen die 25mm tubes reed en zo vaak lek moet goed bekend zijn met de stroken, dus ik denk echt dat het wel wat zegt over kwaliteiten tubeless.
Jongen die 25mm tubes reed en zo vaak lek moet goed bekend zijn met de stroken, dus ik denk echt dat het wel wat zegt over kwaliteiten tubeless.