Fulcrum R1 uit 2009 heeft het, maar misschien dat het broertje van Campa mogelijk geen gaatje heeftgringo schreef:Waar zit dat gaatje? 1MM zie ik niet zo goed zonder leesbrilbigfloor schreef:Je hoeft in deze velg geen tape te plakken, ik heb het kleine gaatje (1mm) gewoon met een druppel seconden lijm dichtgemaakt. Werkt prima (1500km al mee gereden)gringo schreef:Kan ik ook gewone Eurussen (2009) gebruiken voor tubeless rijden?
Tubeless
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Vandaag heb ik op de Vittoria stand (Bikemotion) even de Speed TLR bekeken.
Lijkt op het eerste oog erg smal om de velg te vallen (23mm).
Eerste indruk is dat het echt een zomer / mooi weer bandje is, zoals vele Vittoria bandjes. Maar het ziet er wel sjiek uit.
Verder geen informatie verkregen op de stand, want oh wat een ongeïnteresseerde lui hadden ze er neergezet. Een van de 2 was in gesprek met iemand en de ander had het te druk met zijn smart phone....
99% kans dat ik het volgend seizoen gewoon weer met de Schwalbe One Pro rij, die is deze zomer erg goed bevallen.
Lijkt op het eerste oog erg smal om de velg te vallen (23mm).
Eerste indruk is dat het echt een zomer / mooi weer bandje is, zoals vele Vittoria bandjes. Maar het ziet er wel sjiek uit.
Verder geen informatie verkregen op de stand, want oh wat een ongeïnteresseerde lui hadden ze er neergezet. Een van de 2 was in gesprek met iemand en de ander had het te druk met zijn smart phone....
99% kans dat ik het volgend seizoen gewoon weer met de Schwalbe One Pro rij, die is deze zomer erg goed bevallen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13709
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De schwalbe pro one zijn wel tubless easy, en dus zoals ik al dacht alleen met vloeistof te rijden.
Nog gevraagd op de stand gisteren en dat werd bevestigt.
Dan zou het rpoductie model dus anders zijn als de promo setjes.
Nog gevraagd op de stand gisteren en dat werd bevestigt.
Dan zou het rpoductie model dus anders zijn als de promo setjes.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 01 jul 2014 15:42
Hallo,
Heeft iemand enige ervaring met een set continental 4 season tubless maken?
Mvg Geert Smits
Heeft iemand enige ervaring met een set continental 4 season tubless maken?
Mvg Geert Smits
Ik heb weleens verhalen langs zien komen van lui die het geprobeerd hebben: niet aan beginnen.
Mijn ervaringen:
Tubeless velg en tubeless band, ja
Normale velg en tubeless band, ja
Tubeless velg en normale band, nee
Specifieke tubeless en tubeless ready banden hebben meer rubber rond de draad voor luchtdichtheid en betere klemming in de velg.
Ga je voor tubeless, dan adviseer ik je een setje tubeless (ready) banden aan te schaffen.
Mijn ervaringen:
Tubeless velg en tubeless band, ja
Normale velg en tubeless band, ja
Tubeless velg en normale band, nee
Specifieke tubeless en tubeless ready banden hebben meer rubber rond de draad voor luchtdichtheid en betere klemming in de velg.
Ga je voor tubeless, dan adviseer ik je een setje tubeless (ready) banden aan te schaffen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Volgens de Ghetto methode zou het met gewone dus niet tubelessbanden moeten lukken. Wel draadbanden gebruiken en geen vouwbanden.!
Btw; de opengesneden binnenband zorgt voor een betere afdichting van de draadband in de velg.
Btw; de opengesneden binnenband zorgt voor een betere afdichting van de draadband in de velg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Op Bikeradar.com verschijnt deze review van de Schwalbe Pro One http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... ess-49856/.
"Copy-past modus" aan:
Schwalbe Pro One Tubeless
I'll admit I smirked at the 'tubeless easy' logo when I pulled the Schwalbe Pro One tubeless tyres out of the box. In my experience, road tubeless has proven handy in reducing flats, but 'easy' is not a word I would use for describing the installation or changing of road tubeless tyres. The Pro Ones proved me wrong; they are indeed easy to use. Plus, the 240g tyres are light, fast-rolling and – thus far – flat-free.
The new Pro One uses a triple-compound tread with a harder central area for better efficiency, soft shoulders for cornering grip and a very soft base layer beneath both of the others that doesn’t contact the ground but helps lower the rolling resistance. Schwalbe tests rolling resistance on a drum with a 50kg / 110lb load weighting a wheel spinning at 30kph. In that test, the durable Schwalbe Durano 'costs' 29 watts of resistance.The Schwalbe One clincher measured 22w, and the One Tubeless 19w. The new Pro One, Schwalbe says, burns just 17w of your effort to turn it.
The Pro One is available in 23, 25 and 28mm widths. I tested the 23mm, which I weighed at 240g (the same as Hutchinson's 23mm Atom tubeless tyre) but measured it at a plump 26mm when mounted on Bontrager's Aeolus 5 TLR D3 carbon clinchers. This is roughly 20g heavier than an excellent clincher like a Continental Grand Prix 4000S or a Vittoria Corsa CX Open. When you do the rest of the math — adding in 60g for sealant or 80g for an inner tube — the weight becomes a wash. This is a big step forward for road tubeless.
I rode the Pro Ones on a variety of surfaces, from choppy gravel roads to buttery smooth tarmac, and did a few rides in the rain. After about 400 miles, the treads show a fair amount of wear, including small cuts. The tradeoff for the positive grip and supple feel of soft rubber is shorter life.
Yet despite rolling over broken glass, rough rocks and who knows what else, the tyres have not flatted. On one ride I must have hit something that pierced the tyre, but I had no idea until the next day when I was pulling the bike off the hook in my garage and noticed sealant on the seatpost. An event that would have cost five minutes, a tube and an air cartridge mid-ride now only cost about two minutes of clean-up after the fact.
If and when you do get a puncture, clean up the sealant that sprays onto your frame at the end of the ride. The longer you leave it, the harder it is to clean off.
The Pro One isn't ultra-durable – the feel and grip come from fairly soft rubber. This one has about 400 miles on it, much of that dirt
So how do they ride? Let me put it to you like this: pumped up to 90 psi, they feel like they're at 70psi. The Schwalbes conform to the road's imperfections as you ride, reducing the jar and inflating your confidence in corners.
Tubeless tyres companies like to answer the 'why road tubeless?' questions with talk of lowered rolling resistance and the ability to run lower pressures than clinchers. For me, the latter argument doesn't make much sense, as I can run down to 70psi with tubes, and wouldn't want to go lower than that anyway. (I weigh 185lb / 84kg.) But removing the friction an inner tube causes makes sense. Still, the biggest potential positive of road tubeless for me has been the promise of instant flat fixes. Which leads to the big question: Is the hassle of dealing with über-tight tyre beads and messy sealant worth it?
So back to that 'tubeless easy' claim. I have snapped tyre levers and invented creative new curse phrases with some road tubeless tyres, especially when dealing with Bontrager's Aura 5 TLR wheels. (Note that you mount tubeless tyres differently than you do standard clinchers: you begin installing the tyre opposite the valve stem, nestling the bead down in the middle of the rim, then working your way up to the valve stem.) While I can get most clinchers on by hand, I always need a tyre lever for tubeless tyres. Effort for Pro One installation falls between a clincher and any other tubeless tyre I have mounted. That to say, I wouldn't be leery of having to pull it off on the road should a major gash require a boot.
Schwalbe impressed me earlier this year when IAM Cycling riders took the start of Paris-Roubaix on 30mm S-One road tubeless tyres, and the team's Martin Elminger took fifth. After a few hundred miles on the Pro Ones, I'm becoming a convert. If Schwalbe can make a road tubeless tyre with the weight and performance of the Pro One with better durability, it will have a huge winner.
"Copy-past modus" aan:
Schwalbe Pro One Tubeless
I'll admit I smirked at the 'tubeless easy' logo when I pulled the Schwalbe Pro One tubeless tyres out of the box. In my experience, road tubeless has proven handy in reducing flats, but 'easy' is not a word I would use for describing the installation or changing of road tubeless tyres. The Pro Ones proved me wrong; they are indeed easy to use. Plus, the 240g tyres are light, fast-rolling and – thus far – flat-free.
The new Pro One uses a triple-compound tread with a harder central area for better efficiency, soft shoulders for cornering grip and a very soft base layer beneath both of the others that doesn’t contact the ground but helps lower the rolling resistance. Schwalbe tests rolling resistance on a drum with a 50kg / 110lb load weighting a wheel spinning at 30kph. In that test, the durable Schwalbe Durano 'costs' 29 watts of resistance.The Schwalbe One clincher measured 22w, and the One Tubeless 19w. The new Pro One, Schwalbe says, burns just 17w of your effort to turn it.
The Pro One is available in 23, 25 and 28mm widths. I tested the 23mm, which I weighed at 240g (the same as Hutchinson's 23mm Atom tubeless tyre) but measured it at a plump 26mm when mounted on Bontrager's Aeolus 5 TLR D3 carbon clinchers. This is roughly 20g heavier than an excellent clincher like a Continental Grand Prix 4000S or a Vittoria Corsa CX Open. When you do the rest of the math — adding in 60g for sealant or 80g for an inner tube — the weight becomes a wash. This is a big step forward for road tubeless.
I rode the Pro Ones on a variety of surfaces, from choppy gravel roads to buttery smooth tarmac, and did a few rides in the rain. After about 400 miles, the treads show a fair amount of wear, including small cuts. The tradeoff for the positive grip and supple feel of soft rubber is shorter life.
Yet despite rolling over broken glass, rough rocks and who knows what else, the tyres have not flatted. On one ride I must have hit something that pierced the tyre, but I had no idea until the next day when I was pulling the bike off the hook in my garage and noticed sealant on the seatpost. An event that would have cost five minutes, a tube and an air cartridge mid-ride now only cost about two minutes of clean-up after the fact.
If and when you do get a puncture, clean up the sealant that sprays onto your frame at the end of the ride. The longer you leave it, the harder it is to clean off.
The Pro One isn't ultra-durable – the feel and grip come from fairly soft rubber. This one has about 400 miles on it, much of that dirt
So how do they ride? Let me put it to you like this: pumped up to 90 psi, they feel like they're at 70psi. The Schwalbes conform to the road's imperfections as you ride, reducing the jar and inflating your confidence in corners.
Tubeless tyres companies like to answer the 'why road tubeless?' questions with talk of lowered rolling resistance and the ability to run lower pressures than clinchers. For me, the latter argument doesn't make much sense, as I can run down to 70psi with tubes, and wouldn't want to go lower than that anyway. (I weigh 185lb / 84kg.) But removing the friction an inner tube causes makes sense. Still, the biggest potential positive of road tubeless for me has been the promise of instant flat fixes. Which leads to the big question: Is the hassle of dealing with über-tight tyre beads and messy sealant worth it?
So back to that 'tubeless easy' claim. I have snapped tyre levers and invented creative new curse phrases with some road tubeless tyres, especially when dealing with Bontrager's Aura 5 TLR wheels. (Note that you mount tubeless tyres differently than you do standard clinchers: you begin installing the tyre opposite the valve stem, nestling the bead down in the middle of the rim, then working your way up to the valve stem.) While I can get most clinchers on by hand, I always need a tyre lever for tubeless tyres. Effort for Pro One installation falls between a clincher and any other tubeless tyre I have mounted. That to say, I wouldn't be leery of having to pull it off on the road should a major gash require a boot.
Schwalbe impressed me earlier this year when IAM Cycling riders took the start of Paris-Roubaix on 30mm S-One road tubeless tyres, and the team's Martin Elminger took fifth. After a few hundred miles on the Pro Ones, I'm becoming a convert. If Schwalbe can make a road tubeless tyre with the weight and performance of the Pro One with better durability, it will have a huge winner.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Nadat vorige week mijn oude lek toch weer openging na een paar kilometer, toch maar betere maatregelingen getroffen. Overigens gat weer dicht laten gaan en met 5 bar verder gefietst... en toch nog bijna 70km er mee doorgereden. Eigenlijk viel daar best mee te fietsen, ook in bochten voelde mijn voorband niet raar aan. Misschien is de 6,5 bar a 7 bar toch wel teveel van het goede, want met 7 bar scheurde het oude lek steeds open na een paar kilometer...
Ondanks dat heb ik met voorband toch maar even geplakt van binnen met een ouderwetse binnenband plakker en solutie. Hopelijk blijven mijn banden nu wel hard tijdens een ritje. Strak maar even proberen.
Helaas is het mijn voorband die nog wel flink wat kilometers kan maken. Als het mijn achterband was geweest, had ik gelijk een nieuwe aangeschaft. En dan de Pro One tubeless....
Ondanks dat heb ik met voorband toch maar even geplakt van binnen met een ouderwetse binnenband plakker en solutie. Hopelijk blijven mijn banden nu wel hard tijdens een ritje. Strak maar even proberen.
Helaas is het mijn voorband die nog wel flink wat kilometers kan maken. Als het mijn achterband was geweest, had ik gelijk een nieuwe aangeschaft. En dan de Pro One tubeless....
Het is mij opgevallen dat met een 'gewone' plakker deze na verloop van tijd door de hoge druk naar buiten - dus door het gaatje - wordt gedrukt en je dus weer lek rijdt op diezelfde plek.Suntoro schreef:..... heb ik met voorband toch maar even geplakt van binnen met een ouderwetse binnenband plakker en solutie. Hopelijk blijven mijn banden nu wel hard tijdens een ritje. Strak maar even proberen.....
Tip: Inmiddels plak ik dus eerst een stukje rond Yellow tape o.i.d. van ong. 5 à 6mm over het gaatje alvorens met solutie daaroverheen een standaard plakker te plakken. Tot op heden geen lek meer op dezelfde plek van de reparatie.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb is Mantel met 49,95 voor de Pro One TL
http://www.mantel.com/schwalbe-pro-one- ... Gwodnr4BWQ
Iemand anders een goedkoper adresje?
http://www.mantel.com/schwalbe-pro-one- ... Gwodnr4BWQ
Iemand anders een goedkoper adresje?
Net terug van een rondje... Op zich nog geen problemen, maar ben qua druk ook niet hoger gegaan dan 6,5 bar... We zullen het zien. Overigens was het nog echt een ouderwetse plakker, die je nog op maat moest knippen. Die zijn net een fractie dikker dan die snelle voorgevormde plakkers (en ik had ook even niets anders)... Yellow tape was wel een idee geweest en had ik idd ook gewoon nog liggen... Volgende keer dan maar, mocht de plakker toch naar buiten gedrukt worden...Orlok schreef:Het is mij opgevallen dat met een 'gewone' plakker deze na verloop van tijd door de hoge druk naar buiten - dus door het gaatje - wordt gedrukt en je dus weer lek rijdt op diezelfde plek.Suntoro schreef:..... heb ik met voorband toch maar even geplakt van binnen met een ouderwetse binnenband plakker en solutie. Hopelijk blijven mijn banden nu wel hard tijdens een ritje. Strak maar even proberen.....
Tip: Inmiddels plak ik dus eerst een stukje rond Yellow tape o.i.d. van ong. 5 à 6mm over het gaatje alvorens met solutie daaroverheen een standaard plakker te plakken. Tot op heden geen lek meer op dezelfde plek van de reparatie.
Overigens werkt zoiets eigenlijk ook bij een racefietsband? http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ord-43834/
@rschouten... Pro One TL is net op de markt, dus aanbiedingsprijzen laten nog wel even op zich wachten denk ik...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13709
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De pro one is niet tubeless meer he.
1 bamd zowel voor binnebanden als vloeistof.
Maar hij is dus niet zoals de oude one tubeless maar tubeless ready.
Plakken van een racebuitenband zal idd met een buitenbandplakker moeten ivm de druk. Degene die ik vroeger had waren wel heel groot, simson had mooie. Ik plak altijd wel met normale solutie en niet met de blauwe.
1 bamd zowel voor binnebanden als vloeistof.
Maar hij is dus niet zoals de oude one tubeless maar tubeless ready.
Plakken van een racebuitenband zal idd met een buitenbandplakker moeten ivm de druk. Degene die ik vroeger had waren wel heel groot, simson had mooie. Ik plak altijd wel met normale solutie en niet met de blauwe.