Tubeless
Gisteren weer eens lek gereden (One tubeless) de latex spoot er uit en alles zat onder. Ook de wieltjeszuigers achter me... Het gaatje ging maar niet dicht, lek onder gezet, plasje latex er uit. Wiel een slinger gegeven, fontein aan latex. Het is al de zoveelste keer dat ik dit meemaak en ik ben eigenlijk wel klaar met tubeless. Nu mijn tweede setje Schwalbe One en ik heb alleen maar pech. Fietsmaten hebben dit jaar nog geen lek gehad en ik al 6 of zeven keer en er is al eens een hieldraad uitgescheurd.
Zelf heb ik het vermoeden dat ik te zwaar ben, ik fiets met ongeveer 7 bar en weeg 97 kilo. Ik ga binnenkort de Pro's proberen en hoop dat die wat minder vaak lek gaan. Als ze lek gaan hoop ik dat het gaatje dicht gaat anders heeft het geen zin.
Bij Mantel nu in de aanbieding voor 50€ maar helaas niet leverbaar, uitverkocht en niet te zeggen wanneer ze weer binnen zijn. (zo kan ik het ook )
Zelf heb ik het vermoeden dat ik te zwaar ben, ik fiets met ongeveer 7 bar en weeg 97 kilo. Ik ga binnenkort de Pro's proberen en hoop dat die wat minder vaak lek gaan. Als ze lek gaan hoop ik dat het gaatje dicht gaat anders heeft het geen zin.
Bij Mantel nu in de aanbieding voor 50€ maar helaas niet leverbaar, uitverkocht en niet te zeggen wanneer ze weer binnen zijn. (zo kan ik het ook )
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13709
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nog wat tips voor de banden, voor montage goed vetvrij maken dat pakt de latex beter.
Er zit vaak nogal wat siliconen op.
Latex heel goed schudden en meteen schenken geen 10seconde wachten!
Kan me voorstellen dat het gaatje niet dicht gaat bij de MTB zit ik vaak ook redelijk onder, maar het dicht wel, meestal we een 0,5 tot 1 bar eruit.
Gewicht scheelt natuurlijk. De nieuwe pro ones voelde op de beurs wel extreem zacht ben benieuwd of we daar geen problemen mee gaan krijgen.
Er zit vaak nogal wat siliconen op.
Latex heel goed schudden en meteen schenken geen 10seconde wachten!
Kan me voorstellen dat het gaatje niet dicht gaat bij de MTB zit ik vaak ook redelijk onder, maar het dicht wel, meestal we een 0,5 tot 1 bar eruit.
Gewicht scheelt natuurlijk. De nieuwe pro ones voelde op de beurs wel extreem zacht ben benieuwd of we daar geen problemen mee gaan krijgen.
Als je er hier in Nederland - voor een schappelijke prijs - makkelijk aan zou kunnen komen dan zou ik eens latex van Bontreger gebruiken, dat dicht 'grotere' - 3 à 4mm - gaatjes wat beter volgens deze test.jupiler11 schreef:Gisteren weer eens lek gereden (One tubeless) de latex spoot er uit en alles zat onder. Ook de wieltjeszuigers achter me... Het gaatje ging maar niet dicht, lek onder gezet, plasje latex er uit. Wiel een slinger gegeven, fontein aan latex. Het is al de zoveelste keer dat ik dit meemaak en ik ben eigenlijk wel klaar met tubeless. Nu mijn tweede setje Schwalbe One en ik heb alleen maar pech. Fietsmaten hebben dit jaar nog geen lek gehad en ik al 6 of zeven keer en er is al eens een hieldraad uitgescheurd.
Zelf heb ik het vermoeden dat ik te zwaar ben, ik fiets met ongeveer 7 bar en weeg 97 kilo. Ik ga binnenkort de Pro's proberen en hoop dat die wat minder vaak lek gaan. Als ze lek gaan hoop ik dat het gaatje dicht gaat anders heeft het geen zin.
Bij Mantel nu in de aanbieding voor 50€ maar helaas niet leverbaar, uitverkocht en niet te zeggen wanneer ze weer binnen zijn. (zo kan ik het ook )
Zelf maak ik mij over het lekrijden niet zo druk, met een normale band/binnenband kan dat ook gebeuren als je geen geluk hebt, maar ja, de latex moet wel zijn werk doen helaas bij een te groot gaatje lukt dat meestal niet. Had zelf vorige week in de motregen met nieuwe 25mm One tubelessbanden met nog geen 300km op de teller op meerdere plaatsen een gaatje/groef en heb een binnenband moeten monteren. De volgende dag de tubelessband gerepareerd met een plakker.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zelf vandaag, tijdens het rijden en het zelfs denkend aan dit draadje, lekgereden... Ik rij nu sinds midden juni de Pro One's en nu bijna na 3000km rij ik om de haverklap lek achter alhoewel de band zeker nog niet "vlak" is. Wel vandaag eerst door een poel water gereden, daarna door een holle weg met flink wat rotzooi berg omhoog waar de boer heftig gebruikt van maakt stond ik binnen een minuut lek. Dit keer wou het bijna niet dichten, maar in het donker amper 7km van huis maar doorgereden met achteraf geconstateerde minder dan 2 bar in de achterband. Thuis opnieuw latex in gekieperd, oppompen gaat tot 5 bar goed maar erboven spuit de latex er weer uit, de scheur is te groot. Moet wel zeggen tot nu toe al die keren lek nog nooit "gestrand" onderweg.jupiler11 schreef:Gisteren weer eens lek gereden (One tubeless) de latex spoot er uit en alles zat onder. Ook de wieltjeszuigers achter me... Het gaatje ging maar niet dicht, lek onder gezet, plasje latex er uit. Wiel een slinger gegeven, fontein aan latex. Het is al de zoveelste keer dat ik dit meemaak en ik ben eigenlijk wel klaar met tubeless. Nu mijn tweede setje Schwalbe One en ik heb alleen maar pech. Fietsmaten hebben dit jaar nog geen lek gehad en ik al 6 of zeven keer en er is al eens een hieldraad uitgescheurd.
Zelf heb ik het vermoeden dat ik te zwaar ben, ik fiets met ongeveer 7 bar en weeg 97 kilo.
Hoe zwaarder je bent des te minder Tubeless + latex effect heeft. Waar ligt de grens? 5.5..6.5 bar?
De latex test waar naar ik verwijs in mijn vorige reactie is uitgevoerd met een bandenspanning van 105psi (7.24 bar). Zelf rijd ik 6,5 bar voor en 7 bar achter en ik weeg 90kg, zeg het maar . . . . . Er is natuurlijk altijd een maximale grootte van het gaatje wat door de latex kan worden gedicht, 3 à 4mm is klaarblijkelijk al (te) groot voor die van Schwalbe (Stan's).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Het komt me bekend voor met de vloeistof van Schwalbes / Stan's.
Sinds dit jaar rij ik met deze in de Pro One Tubeless, nog geen problemen ondervonden.
Deze vloeistof is een stuk dikker, je moet het wel heel goed schudden en snel in de band kiepen en dan oppompen.
Sinds dit jaar rij ik met deze in de Pro One Tubeless, nog geen problemen ondervonden.
Deze vloeistof is een stuk dikker, je moet het wel heel goed schudden en snel in de band kiepen en dan oppompen.
Bedankt voor de tips. Vandaag even naar de FM gegaan waar ik mijn fiets en banden vandaan heb. Erg schappelijk opgelost aangezien ik er al langer mee tob. Ik heb met een kleine bijdrage een nieuwe band gekregen, we gaan het nu proberen op een Hutchinson Fusion3. Band is gemonteerd en ik heb eigenlijk geen idee welke latex er in zit nu. Op de band staat advies bandendruk: 7 bar dus daar ga ik me maar aan houden.
Achteraf zag ik in Strava dat ik met die achterband toch al 2500 km probleemloos gereden heb. Nu lees ik in dit topic dat bij anderen de banden ook zo rond de 2500km meegaan en al vervangen worden maar persoonlijk vind ik dat niet erg veel.
Achteraf zag ik in Strava dat ik met die achterband toch al 2500 km probleemloos gereden heb. Nu lees ik in dit topic dat bij anderen de banden ook zo rond de 2500km meegaan en al vervangen worden maar persoonlijk vind ik dat niet erg veel.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs
Campa Eurus 2-way-fit / Hutchinson Sector 28mm / makkelijk (met de handjes)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Supra RA Comp / Scwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Supra RA Comp / Scwalbe One 23mm / moeilijk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Zo, mijn Schwalbe Pro One (first ride) achterband is toch total-loss na 2700km... gat wil niet dichten bij meer dan 4..5 bar en erger nog, het vormt zich een soort wratje naar buiten toe.
Niet ontevreden (na 3000km gaat 'n achterband er bij mij sowieso af), maar gevoelsmatig was de normale Pro misschien probleemlozer bij slecht weer en dit gat is toch niet erg groot... ?
Btw wel tof dat een tubeless band/velg combinatie bij minder dan 2 bar niet van de velg liep gisteren . So tubeless it is!
Niet ontevreden (na 3000km gaat 'n achterband er bij mij sowieso af), maar gevoelsmatig was de normale Pro misschien probleemlozer bij slecht weer en dit gat is toch niet erg groot... ?
Btw wel tof dat een tubeless band/velg combinatie bij minder dan 2 bar niet van de velg liep gisteren . So tubeless it is!
Gewoon een plakker aan de binnenkant en de band is weer tubeless ready.kauwvot schreef:Zo, mijn Schwalbe Pro One (first ride) achterband is toch total-loss na 2700km... gat wil niet dichten bij meer dan 4..5 bar en erger nog, het vormt zich een soort wratje naar buiten toe.
Niet ontevreden (na 3000km gaat 'n achterband er bij mij sowieso af), maar gevoelsmatig was de normale Pro misschien probleemlozer bij slecht weer en dit gat is toch niet erg groot... ?
Btw wel tof dat een tubeless band/velg combinatie bij minder dan 2 bar niet van de velg liep gisteren . So tubeless it is!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vittoria - Corsa Speed
http://racefietsblog.nl/vittoria-presen ... l-grafeen/
Alternatief voor de Schwalbe One?
http://racefietsblog.nl/vittoria-presen ... l-grafeen/
Alternatief voor de Schwalbe One?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Al gezien op Bikemotion.
Ik hoop dat ze sterker zijn dan dat ze eruit zien. Gaven een beetje de indruk echt een mooi weer bandje te zijn.
Maar ik ga ze tzt wel eens proberen.
Ik hoop dat ze sterker zijn dan dat ze eruit zien. Gaven een beetje de indruk echt een mooi weer bandje te zijn.
Maar ik ga ze tzt wel eens proberen.