Tubeless
Als je door de linken heen klikt en de 'test' met de spijkerplank ziet geeft het wel een idee dat een gaatje van 3 à 4mm voor de Corsa tubeless ready band geen probleem schijnt te geven, dus . . . . . veelbelovend.
Nu alleen nog afwachten wanneer en voor welke consumentenprijs - € 77 adviesprijs - deze 23mm tubelessbanden op de markt verschijnen.
Nu alleen nog afwachten wanneer en voor welke consumentenprijs - € 77 adviesprijs - deze 23mm tubelessbanden op de markt verschijnen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Idd. Ben ook erg benieuwd....Over een paar jaar nauweljiks meer lekke banden als je dit moet geloven.
Ik denk dat dat wel gaat meevallen omdat je natuurlijk een overschot aan binnenbanden gaat krijgen.Soap schreef:Dan zullen de prijzen van het rubber ook wel behoorlijk gaan stijgen?gaisdergerman schreef:Idd. Ben ook erg benieuwd....Over een paar jaar nauweljiks meer lekke banden als je dit moet geloven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Leuk dat tubeless op de racefiets... Hopelijk gaat Vittoria ook een breder 25mm bandje op de markt brengen. Maar hoop nog steeds dat er meer merken tubeless banden op de markt gaan brengen voor een schappelijke prijs. Die Schwalbes word ik toch wel een beetje zat na vandaag. Vandaag weer lek, met een te grote scheur in mijn band (nadat ik het stukje glas verwijderd had). Had ik mijn voorband al gerepareerd met een plakker aan de binnenzijde. Mijn One achterband is nu ook toe aan een reparatie... Maar eigenlijk zit er gewoon ook weer een lelijke diepe snee in de band, wat ik met non-tubeless banden van Panaracer of Vredestein nooit heb ondervonden door stukjes glas.
Weg kunnen vervolgen met een binnenband gelukkig... Nu is er wel speciale dikkere sealant voor racefietsbanden, maar Schwalbe biedt dat zelf niet aan... Dus mn LBS had dat helaas niet in de winkel staan.
Maar is dat van Joe's echt beter? Of moet je die van Bontrager hebben? Denk dat ik het maar even online bestel.
Weg kunnen vervolgen met een binnenband gelukkig... Nu is er wel speciale dikkere sealant voor racefietsbanden, maar Schwalbe biedt dat zelf niet aan... Dus mn LBS had dat helaas niet in de winkel staan.
Maar is dat van Joe's echt beter? Of moet je die van Bontrager hebben? Denk dat ik het maar even online bestel.
Ik rij nu al meer dan een 1000km met de Hutchinson Sector 28.Suntoro schreef: Die Schwalbes word ik toch wel een beetje zat na vandaag.
Met de Schwalbe One reed ik regelmatig lek, en met de Hutchinson zelfs nog geen sneetjes in het loopvlak.
Wel moet ik de Hutchinsons meer oppompen (achteraan om de 2 dagen 2 bar bij)
en is deze minder baanvast bij nat weer dan de One's.
Maar voor de rest zeer tevreden van de Sector 28, Schwalbe's koop ik niet meer.
Maar eigenlijk wacht ik tot Continental een tubeless bandje op de markt brengt.
Ik ben altijd al zeer tevreden geweest van Continental, vandaar.......
Wachten op Continental, dan kan je lang wachten, lees maar.
Verder heb ik bijna 4000km op Hutchinson Fusion 3 23mm tubeless gereden zonder één probleem, ja toch wel, deze waren bij mij alleen met een compressor op te pompen. Het compound van de banden is wel harder dan die van Schwalbe, misschien dat het ook daardoor komt.
Het regelmatig lekrijden met de Schwalbe One tubeless komt mij niet bekend voor, waarschijnlijk 'bad luck' of de latex heeft zijn werk niet gedaan (geen of onvoldoende). Trouwens grotere gaatjes van 3 à 4mm geeft zowiezo problemen om te dichten.
Vittoria Corsa TLR en Vredenstein Fortezza Senso TLR zijn aankomende alternatieven maar Continental niet.!
Verder heb ik bijna 4000km op Hutchinson Fusion 3 23mm tubeless gereden zonder één probleem, ja toch wel, deze waren bij mij alleen met een compressor op te pompen. Het compound van de banden is wel harder dan die van Schwalbe, misschien dat het ook daardoor komt.
Het regelmatig lekrijden met de Schwalbe One tubeless komt mij niet bekend voor, waarschijnlijk 'bad luck' of de latex heeft zijn werk niet gedaan (geen of onvoldoende). Trouwens grotere gaatjes van 3 à 4mm geeft zowiezo problemen om te dichten.
Vittoria Corsa TLR en Vredenstein Fortezza Senso TLR zijn aankomende alternatieven maar Continental niet.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
1 a 2 x lekrijden is "bad luck", met schwalbe reed ik gewoon regelmatig lek.Orlok schreef:
Het regelmatig lekrijden met de Schwalbe One tubeless komt mij niet bekend voor, waarschijnlijk 'bad luck' of de latex heeft zijn werk niet gedaan (geen of onvoldoende). Trouwens grotere gaatjes van 3 à 4mm geeft zowiezo problemen om te dichten.
En dit zowel (veel) vroeger met gewone bandjes als met de tubeless versie.
En de latex, die spoot er gewoon telkens uit, en dichte niets.
Behalve bij het laatste lek, daarmee heb ik dus wel nog een 10km tot thuis kunnen rijden.
Misschien is mijn setje Ones toch een beetje op aan het raken... Dat kan ook, hoewel de banden niet echt hard meer slijten. Met name mijn voorband ziet er na ruim 4000km toch nog erg goed uit, behalve op de plek waar ik hem heb moeten plakken. Achterband slijt ook amper in Nederland met al mijn vlakke ritjes. Grootste slijtage van mijn achterband is eigenlijk gekomen van mijn weekje vakantie bij de Mont Ventoux in juni afgelopen jaar...
Van snel lek met Schwalbe had ik in het verleden met Ultremo ZX's ook, vandaar dat ik denk dat het Schwalbe rubber gewoon wat gevoeliger is. In het begin van mijn setje Ones tubeless had ik daar niet zo'n last van eigenlijk, maar nu na 4000km lijken ze een stuk gevoeliger.
Maar zijn de Vredesteins TLR of tubeless? Ik denk dat ik daar wel wat voor voel eigenlijk. Alleen zijn ze nog niet echt te koop helaas...
Van snel lek met Schwalbe had ik in het verleden met Ultremo ZX's ook, vandaar dat ik denk dat het Schwalbe rubber gewoon wat gevoeliger is. In het begin van mijn setje Ones tubeless had ik daar niet zo'n last van eigenlijk, maar nu na 4000km lijken ze een stuk gevoeliger.
Maar zijn de Vredesteins TLR of tubeless? Ik denk dat ik daar wel wat voor voel eigenlijk. Alleen zijn ze nog niet echt te koop helaas...
4000km met een tubeless band is opzich niet verkeerd. Heb zelf éénmaal met de Ultremo's 4400km gehaald, een andere set Ultremo's eindigde op 3800km, een set One's daarna eindigde door een klapband - fabricagefout - op 2500km, de Fusion 3 zijn vervangen op 4200km en rij momenteel weer met de One's meer dan 1000km.
Behalve met de Fusion 3 tubeless banden heb ik met alle andere banden minstens éénmaal zodanig lek gereden dat ik een binnenband moest steken om verder te rijden cq. thuis te komen. Ik kan mij uit het verleden nog herinneren dat mij dat met gewone banden vele malen meer is overkomen. Dus alleen daarom is tubeless voor mij al een vooruitgang. Het voorkomt alleen niet dat je lek rijdt, wel dat je meestal een lekke band niet merkt en dus kan doorrijden.
Behalve met de Fusion 3 tubeless banden heb ik met alle andere banden minstens éénmaal zodanig lek gereden dat ik een binnenband moest steken om verder te rijden cq. thuis te komen. Ik kan mij uit het verleden nog herinneren dat mij dat met gewone banden vele malen meer is overkomen. Dus alleen daarom is tubeless voor mij al een vooruitgang. Het voorkomt alleen niet dat je lek rijdt, wel dat je meestal een lekke band niet merkt en dus kan doorrijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik zal de uitzondering wel zijn, meer dan 10.000 km (waarvan dit jaar 7100km), zonder echte lekke band.
Alleen 2x drukverlies ochtend na een lange rit gehad. Ik rijd met Ultremo ZX Tubeless (op Fulcrum R1, Fulcrum R1 2wayfit en DtSwiss R23 Spline) en de One Tubeless (op Giant P-SLR1).
Allemaal in 23mm
Alleen 2x drukverlies ochtend na een lange rit gehad. Ik rijd met Ultremo ZX Tubeless (op Fulcrum R1, Fulcrum R1 2wayfit en DtSwiss R23 Spline) en de One Tubeless (op Giant P-SLR1).
Allemaal in 23mm
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24