Tubeless
Nee hoor geen uitzondering: dit jaar inmiddels 8500km op weg en in veld tubeless en niet gemerkt dat ik lek gereden ben. Vorig jaar heb ik in 11000 km gemerkt dat ik 2 lek reed. In beide gevallen kon latex snee van 3 a 4mm repareren.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
In principe moet dat ook kunnen aangezien mijn banden er nog best goed uit zien verder na 4000km... Slijten amper, maar misschien pakken ze gewoon wat makkelijker vuil op na verloop van tijd. Op zich misschien ook pech dat ik de laatste paar ritjes wat vaker glas heb opgepikt.... Ik heb mijn band inmiddels weer gerepareerd, dus hij doet het voorlopig weer. Mijn voorband moet de 10.000km zeker halen, achter valt nog te bezien.
Maar ik weet al waar ik volgend jaar mee ga rijden... Panaracer komt toch ook met tubeless racebanden. Hopelijk ook weer te koop bij ProBikeShop.com voor schappelijke prijzen... .
http://road.cc/content/tech-news/169436 ... road-tyres Met Race Type Evo 3's dus...
De normale Evo en Evo 2 bevielen ook erg goed, net als de Gravel King eigenlijk (maar daar heb ik maar kort op gereden omdat ik naar tubeless overstapte).
Maar ik weet al waar ik volgend jaar mee ga rijden... Panaracer komt toch ook met tubeless racebanden. Hopelijk ook weer te koop bij ProBikeShop.com voor schappelijke prijzen... .
http://road.cc/content/tech-news/169436 ... road-tyres Met Race Type Evo 3's dus...
De normale Evo en Evo 2 bevielen ook erg goed, net als de Gravel King eigenlijk (maar daar heb ik maar kort op gereden omdat ik naar tubeless overstapte).
Tja, wat doe ik dan verkeerd zou ik zeggen als ik jullie zo hoor . . . . . . . mijn laatste lekke band - waarbij een binnenband moest worden gestoken - was dus een paar weken terug op de dijk tussen Lelystad en Almere, zie strava met nog geen 300km op de teller.!
En dan volgens jullie ook nog eens 10.000km alvorens een andere set banden nodig zou zijn . . . . . . ?? Ik kom met een tubeless bandenset amper boven de 4000km uit en dan rouleer ik ook nog na ong. 2500km.! Ik moet wel zeggen dat voorheen met traditionele banden en biba's - Vittoria Robino Pro - het na 3000km al gezien was, dus . . . nu 4000km met tubeless banden is het voor mij al een vooruitgang, maar 10.000km . . . . . . of men rijdt deze banden tot op het laatste draadje op?
En dan volgens jullie ook nog eens 10.000km alvorens een andere set banden nodig zou zijn . . . . . . ?? Ik kom met een tubeless bandenset amper boven de 4000km uit en dan rouleer ik ook nog na ong. 2500km.! Ik moet wel zeggen dat voorheen met traditionele banden en biba's - Vittoria Robino Pro - het na 3000km al gezien was, dus . . . nu 4000km met tubeless banden is het voor mij al een vooruitgang, maar 10.000km . . . . . . of men rijdt deze banden tot op het laatste draadje op?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13713
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
10K, Dat red ik nog niet eens met een voorband. Je zou het misschien best kunnen halen als je 60kg bent amper remt en hard aanzet, maar wat is het nut????
Ik heb nu 2000km op mijn setje zitten geen lekken en ook bijna geen sneetjes, minder als op de gewone one iig.
Ik schat dat de achterband nog 1000km mee kan, misschien iets langer in ons vlakke landje. Ik heb sowieso in zes jaar racer nog nooit lek gereden, rijd nooit in de regen op de racer overigens, zal best schelen.
Lek rijden kan pech zijn maar 70% ligt toch echt aan de gebruiker.
een 3500 - 4000km is voor een achterband toch wel heel gemiddeld op het forum.
Ik heb nu 2000km op mijn setje zitten geen lekken en ook bijna geen sneetjes, minder als op de gewone one iig.
Ik schat dat de achterband nog 1000km mee kan, misschien iets langer in ons vlakke landje. Ik heb sowieso in zes jaar racer nog nooit lek gereden, rijd nooit in de regen op de racer overigens, zal best schelen.
Lek rijden kan pech zijn maar 70% ligt toch echt aan de gebruiker.
een 3500 - 4000km is voor een achterband toch wel heel gemiddeld op het forum.
Ach ja eigenlijk is het wel prima zo. Ik vervang meestal mijn band ook al voordat hij helemaal op is... Dus 10.000km zal ik er zeker niet op gaan rijden... Misschien mijn voorband, nadat die nog als achterband gaat functioneren... 4k a 5k vind ook wel acceptabel trouwens, dus mag eigenlijk niet klagen over Ones. Behalve dat ik vaker lek heb gehad als met binnenband.
Gewicht van de berijder en de bandendruk dragen natuurlijk ook bij aan de slijtage. Misschien is 6.5 a 7 bar ook wat aan de hoge kant met mijn gewicht van 70kg, maar daardoor zal de slijtage ook wel wat lager liggen. Ik zou op 5 bar kunnen rijden, want dat rijdt op zich ook prima (heb ik al ondervonden). Maar houd nog steeds de 6 a 6.5 bar aan.
Gewicht van de berijder en de bandendruk dragen natuurlijk ook bij aan de slijtage. Misschien is 6.5 a 7 bar ook wat aan de hoge kant met mijn gewicht van 70kg, maar daardoor zal de slijtage ook wel wat lager liggen. Ik zou op 5 bar kunnen rijden, want dat rijdt op zich ook prima (heb ik al ondervonden). Maar houd nog steeds de 6 a 6.5 bar aan.
Mijn 10.000km+ was alleen om aan te geven dat ik al zolang geen lekke band met tubeless heb gehad. Maar dan wel verdeelt over 4 wielsets. En ook bij mij gaat de voorband meer dan 6.000km mee, een achterband daarentegen zit meestal maar max 4.000km erop.
Komt voornamelijk omdat ik veel bergop fiets, dus snellere slijtage.
En meestal schuif ik mijn bandjes aan het einde van het zomerseizoen door naar de winterfiets.
En dat terwijl er naar mijn idee in het winterseizoen meer troep op de weg ligt, dus je zou zeggen, meer risico op lek.
Rijd wel relatief lage druk, 6 en 7 bar (tov voorheen 7 en 8 bar), bij 84kg.
Komt voornamelijk omdat ik veel bergop fiets, dus snellere slijtage.
En meestal schuif ik mijn bandjes aan het einde van het zomerseizoen door naar de winterfiets.
En dat terwijl er naar mijn idee in het winterseizoen meer troep op de weg ligt, dus je zou zeggen, meer risico op lek.
Rijd wel relatief lage druk, 6 en 7 bar (tov voorheen 7 en 8 bar), bij 84kg.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13713
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das gewoon een mooie druk voor jouw gewicht. Ik rijd 6 en 6,5 met 80kg 23mm tubeless en hetzelfde op 25mm met biba. Met die druk heb ik nooit het gevoel dat het harder of zachter moet. 8 bar is toch wel een beetje achterhaald
Naar mijn mening is tussen de 6 en 6,5 voor dit gewicht de ideale spanning, mooie balans tussen weerstand, comfort en rijgedrag. Kan per fiets en rijder natuurlijk best iets verschillen.
Naar mijn mening is tussen de 6 en 6,5 voor dit gewicht de ideale spanning, mooie balans tussen weerstand, comfort en rijgedrag. Kan per fiets en rijder natuurlijk best iets verschillen.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Een 25mm vraag.
Wie rijdt er 24mm/25mm brede velgen met de Schwalbe One tubeless of de nieuwe Pro One 25mm ?
Bijvoorbeeld op de 24,5mm Pacenti SL23 velg of de Reynolds Assault SLG welke zelfs 25mm breed is ?
Hoe breed en vooral hoe hoog zijn deze gemonteerd op de velg ?
Ik heb nu een paar bandjes met biba in 25mm op de SL23 (Vittoria) maar wordt toch wel te hoog op het achterwiel. Gaat zeker ellende en schade aan het frame opleveren.
Wie rijdt er 24mm/25mm brede velgen met de Schwalbe One tubeless of de nieuwe Pro One 25mm ?
Bijvoorbeeld op de 24,5mm Pacenti SL23 velg of de Reynolds Assault SLG welke zelfs 25mm breed is ?
Hoe breed en vooral hoe hoog zijn deze gemonteerd op de velg ?
Ik heb nu een paar bandjes met biba in 25mm op de SL23 (Vittoria) maar wordt toch wel te hoog op het achterwiel. Gaat zeker ellende en schade aan het frame opleveren.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Wegens aankomende verkoop van de Notubes / Chris King R45 wielset heb ik vrijdagavond de 23mm Pro One's gemonteerd op de SL23 wielset. Het scheelt 1mm hoogte tov de 25mm Vittoria's.
Ik had al gelezen dat het monteren van een tubeless band op de Pacenti SL23 wat moeite kost, dat klopt, maar met een slim trucje lukte het toch. De eerste zat er na 45 minuten om, de tweede kostte me 15 minuten.
Met deze velg/band combinatie hoef je onderweg geen reserve biba mee te nemen, want op straat wordt dat een kansloze actie....
Ik had al gelezen dat het monteren van een tubeless band op de Pacenti SL23 wat moeite kost, dat klopt, maar met een slim trucje lukte het toch. De eerste zat er na 45 minuten om, de tweede kostte me 15 minuten.
Met deze velg/band combinatie hoef je onderweg geen reserve biba mee te nemen, want op straat wordt dat een kansloze actie....
Maar nu zijn wij natuurlijk benieuwd naar dat slimme trucje!
Ik heb inmiddels 2 VAR tyre levers, en werk bij lastige banden van 2 kanten tegelijk. Daarmee lukt het mij nu binnen een paar minuutjes.
Ik heb inmiddels 2 VAR tyre levers, en werk bij lastige banden van 2 kanten tegelijk. Daarmee lukt het mij nu binnen een paar minuutjes.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Iemand dit al geprobeerd :
http://www.effettomariposa.eu/en/produc ... latex-zot/
Heb het van de zomer in Italie gezien tijdens de GF La Campionissimo te Aprica.
Indrukwekkende demo, Latex binnen 5 seconden uitgehard.
Weet alleen niet of het met alle Latex varianten werkt of alleen CaffeLatex (dus van hunzelf).
Als je lek hebt dan spuit je de 'harder' via het naaldje aan het kleine flesje in het gat van de band, dan ff naar beneden zodat de latex uit je band er doorheen wil en klaar.
http://www.effettomariposa.eu/en/produc ... latex-zot/
Heb het van de zomer in Italie gezien tijdens de GF La Campionissimo te Aprica.
Indrukwekkende demo, Latex binnen 5 seconden uitgehard.
Weet alleen niet of het met alle Latex varianten werkt of alleen CaffeLatex (dus van hunzelf).
Als je lek hebt dan spuit je de 'harder' via het naaldje aan het kleine flesje in het gat van de band, dan ff naar beneden zodat de latex uit je band er doorheen wil en klaar.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24