Dit lijkt mij leuk om te proberen met een MTB gezien 'hun' testresultaten bij 2 bar maar als je de testresultaten van de latex-test eerder in dit forum bekijkt zou ik dan toch voor de racer deze van Bontrager kiezen.!Wiliertoerist schreef:Nieuwe vloeistof van Tune gespot:
http://www.tune.de/en/produkt/zubehoer/one-shot-sealant
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Campa Eurus 2-way-fit / Hutchinson Sector 28mm / makkelijk (met de handjes)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mij benieuwen wanneer het op de markt is... En of het echt beter is. Waarschijnlijk zal het wel iets beter werken bij racefietsbanden...
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ign=buffer
Overigens heb ik met de race sealant van Joe's ook geen lekke banden meer gehad. Weet alleen niet of dat aan de sealant ligt of dat ik gewoon geluk heb met lekke banden...
In mijn mtb heb ik sinds 3 weken overigens de Revo Sealant van Continental gestopt in een nieuw setje Onza Canis banden. Denk alleen niet dat die geschikt is voor de racer...
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... ign=buffer
Overigens heb ik met de race sealant van Joe's ook geen lekke banden meer gehad. Weet alleen niet of dat aan de sealant ligt of dat ik gewoon geluk heb met lekke banden...
In mijn mtb heb ik sinds 3 weken overigens de Revo Sealant van Continental gestopt in een nieuw setje Onza Canis banden. Denk alleen niet dat die geschikt is voor de racer...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Hier wordt al sinds begin 2015 Joe's Elite Racer's Sealant gebruikt en met name de laatste 3 maanden regelmatig lek gereden, maar elke keer werd het gat gedicht. Of de gaten waren klein of het spul werkt beter dan de standaard Stan's / Schwalbe vloeistof.Suntoro schreef: Overigens heb ik met de race sealant van Joe's ook geen lekke banden meer gehad. Weet alleen niet of dat aan de sealant ligt of dat ik gewoon geluk heb met lekke banden...
Voor het rijden op natte wegen maakt het gebruik van de nieuwe Schwalbe Pro One of de oude One Tubeless dus geen verschil, ze pakken allebei net zoveel troep op met een lek als gevolg. Ik had gehoopt dat dat verbeterd zou zijn.
Het is bizar want op de webpagina van Joe's no flat worden de door jullie genoemde sealants alleen voor de mtb te gebruiken genoemd. De "Joe's Road Racing Sealant" voor de racer dicht vlgns hun maar tot 3mm gaatjes wat vlgns mij geen verbetering is tot die van Stan's of Schwalbe's..!Wiliertoerist schreef:Hier wordt al sinds begin 2015 Joe's Elite Racer's Sealant gebruikt en met name de laatste 3 maanden regelmatig lek gereden, maar elke keer werd het gat gedicht. Of de gaten waren klein of het spul werkt beter dan de standaard Stan's / Schwalbe vloeistof.Suntoro schreef: Overigens heb ik met de race sealant van Joe's ook geen lekke banden meer gehad. Weet alleen niet of dat aan de sealant ligt of dat ik gewoon geluk heb met lekke banden...
Voor het rijden op natte wegen maakt het gebruik van de nieuwe Schwalbe Pro One of de oude One Tubeless dus geen verschil, ze pakken allebei net zoveel troep op met een lek als gevolg. Ik had gehoopt dat dat verbeterd zou zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13713
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De standaard Joe,s is alleen voor MTB bedoeld en gaat lang mee.
De Elite racers,s choice is ook alleen voor MTB!!! Deze heeft grotere kristallen en dicht grotere gaten en dicht sneller. Deze vloeistof is veel sneller ingedroogd in de zomer binnen een week of vier/vijf.
Dan heb je iid nog de Road racing variant en die is voor hoge druk .
De Elite racers,s choice is ook alleen voor MTB!!! Deze heeft grotere kristallen en dicht grotere gaten en dicht sneller. Deze vloeistof is veel sneller ingedroogd in de zomer binnen een week of vier/vijf.
Dan heb je iid nog de Road racing variant en die is voor hoge druk .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13713
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
JM_H schreef:Vraagje, werkte bovenstaande combinatie naar tevredenheid? Maatje van mij rijdt regelmatig lek op de Tacx en wilt - omdat ik tubelessfan ben - nu zijn tacx wiel tubeless maken.JoostG schreef: Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Het moet niet gekker worden lekrijden op een taxc, heeft je vrouw met punaises gestrooid.
Het zou wel intressant zijn om te weten waar de band lek gaat wat dit is natuurlijk niet normaal. Teveel of te weinig druk misschien?
Werkte OK, maar ik heb het even gedaan als tussenoplossing. Al langere tijd ligt de Tacx band met latex binnenband op een Campa eurus velg.JM_H schreef:Vraagje, werkte bovenstaande combinatie naar tevredenheid? Maatje van mij rijdt regelmatig lek op de Tacx en wilt - omdat ik tubelessfan ben - nu zijn tacx wiel tubeless maken.JoostG schreef: Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Campa Eurus 2-way-fit / Hutchinson Sector 28mm / makkelijk (met de handjes)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (kon alleen geen druk opbouwen met vloerpomp)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Eindelijk heeft de sealant een keer gewerkt zoals ik voor ogen had... Ritje van 125km gereden vandaag (ondanks die harde wind... ) Viel ook niet echt mee, zeker door de stukken op de Haringvlietbrug en de Philipsdam stond toch wel een stram windje.
Pas bij thuiskomst zag ik dat ik een lek had. Bij het schoonmaken van mijn fiets zag ik een vieze plakkaat op mijn band zitten. Schijnbaar was dat sealant, want bij het eraf trekken begon de band gelijk te sputteren en het lek ging weer dicht... Tijdens mijn rit heeft de sealant dus ongemerkt zijn werk gedaan...
Met Stans had ik dat nog niet meegemaakt. Volgens mij is de Joe's Road Racing sealant toch wel net iets anders dan de normale Joe's Race Sealant en dus ook de Stans sealant. Zit alleen wel een minder fijn luchtje aan tijdens het dichten.
Pas bij thuiskomst zag ik dat ik een lek had. Bij het schoonmaken van mijn fiets zag ik een vieze plakkaat op mijn band zitten. Schijnbaar was dat sealant, want bij het eraf trekken begon de band gelijk te sputteren en het lek ging weer dicht... Tijdens mijn rit heeft de sealant dus ongemerkt zijn werk gedaan...
Met Stans had ik dat nog niet meegemaakt. Volgens mij is de Joe's Road Racing sealant toch wel net iets anders dan de normale Joe's Race Sealant en dus ook de Stans sealant. Zit alleen wel een minder fijn luchtje aan tijdens het dichten.