Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Vetta

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 23 nov 2014 13:16

Mooi staaltje vakwerk dat je helaas steeds minder ziet, Top!
YFood !!!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 nov 2014 13:42

Dat ben ik met je eens. Het oogt allemaal wat ouderwets, maar persoonlijk stel ik meer vertrouwen in een framebouwer die al sinds 1947 ervaring heeft met het bouwen van degelijke betrouwbare no-nonsense frames dan in een enthousiaste amateur die na een korte cursus en een paar probeersels commercieel gaat met een hippe naam en coole kleurtjes.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 nov 2014 18:32

Zo hip is die naam Wind toch niet?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 nov 2014 18:44

Je vergeet het leesteken: wind! (in Nederlands onontbeerlijk als je hip wil zijn, een naam met slechts één lettergreep en een leesteken of een alternatieve spelling). Maar dat is slechts één voorbeeld, er zijn er internationaal inmiddels tientallen. Niet alleen in staal trouwens, goedkope Aziatische carbonframes die na een hippe verfbeurt en met een trendy naam opeens driemaal zoveel kosten zijn ook een voorbeeld (ik denk bijvoorbeeld aan een Ritte).

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 24 nov 2014 19:11

Dat ouderwetse is net leuk, niet dat ik vies ben van het moderne spul. Bij Vetta's werkplaats adem je nog passie en ambacht dat wij hier niet meer kennen. Het is overal zo klinisch, ga maar eens na de garage met je auto lijkt wel een ok waar je binnen treedt..... :-)
YFood !!!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2014 20:39

Mwa ik vind dat je er nu wel veel op een grote hoop bij elkaar veegt, Timo. Ik lees (nauw ja, vaak plaatjes kijken) zowel dit topic graag als dat andere topic, beide zijn totaal niet main stream en wel vakwerk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 25 nov 2014 18:32

timo2.0 schreef:Dat ben ik met je eens. Het oogt allemaal wat ouderwets, maar persoonlijk stel ik meer vertrouwen in een framebouwer die al sinds 1947 ervaring heeft met het bouwen van degelijke betrouwbare no-nonsense frames dan in een enthousiaste amateur die na een korte cursus en een paar probeersels commercieel gaat met een hippe naam en coole kleurtjes.
Eh, Timo, 't kan natuurlijk ook dat die framebouwer van sinds 1947 wat sleets geworden is en die enthousiaste amateur nog supergemotiveerd is om alles extra aandacht te geven en zo tot een beter resultaat komt.
Laatst was ik bij een bekende Amsterdamse framebouwer op bezoek en de heer des huizes toonde mij een voorvork van een bekende Italiaanse framebouwer die zo slordig inelkaar gesoldeerd was dat de binnenbalhoofdbuis uit de kroon gebroken was... Als geen ander weet ik dat 'Shit Happens' maar dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als er met aandacht (zo je wilt liefde voor 't vak) gewerkt was en als ik de foto's van 't werk van die enthousiaste amateur bekijk zit dàt wel baffo

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 25 nov 2014 18:57

Ik heb geen belangen bij Vetta, what so ever.

Ik heb de man persoonlijk ontmoet en in zijn werkplaats heeft hij me alles gepassioneerd als ie is uitgelegd. Wat Timo hier aangeeft is zeker zo, fillet brazen is niet zomaar iets wat je leert....

Wilt niet zeggen dat hij de enige die de 'kunst' beheerst!

Wat ik wel leuk vond is dat ie TIG gelaste frame"s niet graag zag, maar Alu daarintegen weer wel!
YFood !!!

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 25 nov 2014 20:09

Ik vind het tamelijk overbodig om in je verantwoording voor een merkkeuze een sneer uit te delen aan een forumlid dat een leuk inkijkje in zijn hobby (en later werk) biedt. En een beetje snobistisch ook, dat geneuzel over "bewezen kwaliteit" versus "hippe monosyllables".

Maar dit allemaal geheel terzijde natuurlijk.
t.a.f.k.a.e.h.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 nov 2014 20:12

Je vergeet dat ik geen namen heb genoemd en toen toch een naam werd genoemd ik nog benadrukt heb dat er veel meer voorbeelden zijn. Blijkbaar toch reden voor een aantal forumleden om nog even door te gaan. Daar pas ik voor, dit topic gaat namelijk over Vetta en niet over die anderen.

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 25 nov 2014 20:19

Ik had het ook niet alleen tegen jou. Jij de toespeling, Havanna de naam.

En verder heb je gelijk: dit topic zou over Vetta moeten gaan. Dus laat die foto's van de bouw maar (blijven) komen!
t.a.f.k.a.e.h.

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 25 nov 2014 21:49

timo2.0 schreef:Je vergeet dat ik geen namen heb genoemd en toen toch een naam werd genoemd ik nog benadrukt heb dat er veel meer voorbeelden zijn. Blijkbaar toch reden voor een aantal forumleden om nog even door te gaan. Daar pas ik voor, dit topic gaat namelijk over Vetta en niet over die anderen.
En daarom noem ik ook geen naam. De dingen die ik van Vetta heb gezien bevallen mij ook alleszins, net als die van Tommasini, Richard Sachs, DUELL en wel meer framebouwers maar ik wilde even een lans breken voor nieuw, wellicht aanstormend talent

Plaats reactie