Ik zou me geen zorgen maken over de typeaanduiding. Sensa heeft een hele serie namen/types voor de Giulia. De LTD 2022 zal wel een tijdelijke kleur geweest zijn. Je ziet bij Sensa volop jaartallen in de modelbenaming staan.Dion93 schreef: ↑21 feb 2023 10:47 Bedankt voor de reactie's, positiever dan ik had gedacht.
Waar ik mij nog zorgen om maak is dat de fiets waar ik interesse in heb, de 'Sensa Giulia Evo LTD 2022', niet via google te vinden is. Hebben hun zelf deze fiets samengesteld en deze maar zo genoemd ofzo?
Ook vraag ik mij af of ik de fiets bij andere dealer kan later onderhouden aangezien ik het oosten woon.
Vos zegt dat ik hem elders kan laten onderhouden omdat garantie shimano wereldwijd is en garantie sensa bij elke sensa dealer geld. Klopt dit? Zou voor mij erg gunstig zijn.
Het verhaal van Vos over garantie geeft precies weer waarom er al zoveel over die zaak is geschreven. Misleidend.
Zoals al is gezegd moet garantie wordt de verkopende partij worden verleend voor zolang de wet dat bepaalt. Daarbij is een remblok een slijtage-onderdeel dat beperktere garantie zal kennen dan het frame. Dat Shimano wereldwijde ondersteuning biedt zegt helemaal niets. Ze proberen je gewoon met fiets en zonder euro's de deur uit te krijgen.
Iedere fietsenmaker kan de Sensa onderhouden. Je betaalt dan gewoon dat wat die fietsenmaker rekent voor de werkzaamheden. Voor dat soort zaken hoef je echt niet bij de verkoper te zijn. (En de verkoper zal ook niet echt voordeliger zijn met onderhoud, hooguit afgezien van een eerste check na 3 maanden, maar of die nodig is valt te betwijfelen.)
Alleen wanneer er een probleem met de fiets zou zijn waarop de garantie kan worden aangesproken, dan heb je nog iets met Vos te maken. In dat geval moet je naar hen terug. Laat het geen verrassing zijn dat wanneer dat voorkomt er gezeur met hen kan ontstaan. Je moet maar inschatten of het je dat waard is.
Als je je zorgen maakt over wat Vos aanbiedt of hoe hij zich opstelt dan is het echt te overwegen bij een andere verkoper te gaan winkelen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot het prijsverschil is, maar gemoedsrust is ook wel fijn.