Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

oldskoolbiker
Forum-lid

oldskoolbiker 01 aug 2010 20:50

Goedkope partijen handel fietsen kan je beter bij de Vossen kopen dan bij een bouwmarkt. Echte troep zullen ze niet inkopen itt bouwmarkten.

Maar dat iemand een peperdure fiets gaat kopen bij deze dozenschuivers kan ik niet begreipe, als je toch al meer dan 2500 euro gaat uitgeven voor een fiets dan maken die paar honderd ook niet meer uit volgens mij.

Mensen willen genaaid worden met mooie spullen en Leipnitz&Co weten dat :D

Gouwe handel die *blingbling* fietsjes..

Maar de koffie, cake en broodjes in de lunchroom waren toch wel gratisz terwijl je wachtte op de montage van je 20% korting *blingbling* fietsje :)

Is het munten aftikken voor of na de proefrit?
Giant Peleton Superlite (Shimano 105) - Tri Colore
Specialized Hard Rock op snelle bandjes (Continental Race Contact)
Stevens X6 - allrounder

proeske
Forum-lid

proeske 09 aug 2010 11:06

Zoals een aantal van jullie misschien al gezien hebben, ben ik ook op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien Vos niet zo gek ver weg is, ga ik daar binnenkort toch maar eens langs. Puur ter orientatie.

Ik ben benieuwd wat ik er allemaal ga meemaken. Met mijn Studenten-OV is het eigenlijk een gratis dagje naar het pretpark :P.

We gaan het zien.

Grt. Pim

rammie
Forum-lid

rammie 10 aug 2010 20:55

Succes PRoeske, maar zorg dat je vooraf precies weet wat je wilt en neem je vertaalwoordenboekje Pools mee!
Als je een rondje gaat fietsen, heb je altijd voor driekwart wind tegen...

diogenes
Forum-lid

diogenes 10 aug 2010 21:24

En oordopjes, want de Vos typt alleen in HOOFDLETTERS! (dus wie weet kan hij ook alleen maar schreeuwen) ;-)
Velgenfluisteraar

Florezido

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 10 aug 2010 21:40

[quote="PRoeske"]Zoals een aantal van jullie misschien al gezien hebben, ben ik ook op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien Vos niet zo gek ver weg is, ga ik daar binnenkort toch maar eens langs. Puur ter orientatie.

Ik ben benieuwd wat ik er allemaal ga meemaken. Met mijn Studenten-OV is het eigenlijk een gratis dagje naar het pretpark :P.

We gaan het zien.

Grt. Pim[/quote]

en gratis entertainment, poolse monteurs die in een oogwenk van een 56 frame een 58 maken...

gratis koffie...

gratis cake...

wat wil je nog meer???

NS dagtocht 25, dagje Vos en zn
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 10 aug 2010 21:54

[quote="Diogenes"]En oordopjes, want de Vos typt alleen in HOOFDLETTERS! (dus wie weet kan hij ook alleen maar schreeuwen) ;-)[/quote]

eN HoOfD + kLeiNe lEttErS doOR eLkAaR

en het lijkt wel of de website door een Pool in elkaar geflanst is....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

giallorossi
Forum-lid

giallorossi 11 aug 2010 18:50

Handelaars pur sang natuurlijk hier, vorig jaar wel mn bmc roadracer hier gekocht, student, prijs, de bekende zaken, maar laat Vos ook echt geen service doen. Kabel voor shiften was bij levering al compleet brak en moest meteen vervangen worden.

Paar weken terug easton wielen ook nog gekocht, betaald met muntgeld, waren de handelaren een stuk minder blij mee!

Puur handel dus inderdaad zoals iedereen hier wel zegt, maar blijft aantrekkelijk qua prijs als je er zonder verwachtingen naartoe gaat dat alles op voorraad is.

skimons
Forum-lid

skimons 12 aug 2010 00:45

[quote="Diogenes"]En oordopjes, want de Vos typt alleen in HOOFDLETTERS! (dus wie weet kan hij ook alleen maar schreeuwen) ;-)[/quote]

LOL! :D spellen is ook een probleem. maar even goed, een groep oid zou ik er wel durven kopen. vind het alleen te leuk om zelf te sleutelen..

goeie insteek Pim, laat je even weten hoe het was?

madhill
Forum-lid

madhill 12 aug 2010 00:55

Koop mijn Pinarello's liever in Zierikzee tegen bijna dezelfde prijs als Vos en kornuiten maar dan afgesteld door iemand die er echt verstand van heeft.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 12 aug 2010 12:27

Kampers en polen? Oldskool biker snapt er zelf ook bar weinig blijkt....

Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

proeske
Forum-lid

proeske 12 aug 2010 15:50

Zoals beloofd gisteren naaar het pretpark in Zwanenburg geweest. Ik wist waar ik voor kwam, wat mn budget was, wat daar voor mogelijk is, en waar op te letten.

Ik moet zeggen dat ik er met een wat negatief voorgevoel heen ging, maar het is me alles meegevallen. In eerste instantie zelf wat rond-gekeken en -gelopen, en na een 10 minuutjes kwam er een (NL sprekende!) medewerker vragen of hij mij van dienst kon zijn.

Ik mn verhaal verteld, en op zoek gegaan naar een fiets. Hij kwam eerst met een Gazelle aan uit jaar 0, waar wel een kortinkje vanaf kon (Dus idd handelaren), deze fiets was wel SRAM Rival afgemonteerd (Met Force achterderrie), wat ik graag wilde. Ik was toch niet helemaal overtuigd van de fiets en dus verder gezocht.

Uiteindelijk kwam ik bij de befaamde/beruchte/beroemde Sensa/Garnelli fietsen uit. Ik was me ervan bewust dat dit niet heel denderende fietsen zijn, maar daar is de prijs dan ook naar (student he...).

Als met al de Rival groep van de Gazelle over laten zetten op die Garnelli (was oorspronkelijk 105 afgemonteerd, dus zeker geen slechte ruil), en er Fulcrum 5 wielen + Ultegra 11-28 cassette op laten zetten; zonder meerprijs.

Al met al met een (naar mijn idee) degelijke fiets naar huis gegaan voor een goede prijs. Onderhoud kan ik praktisch allemaal zelf, en anders toch naar een FM. Het idee is dat ik nu dit (goedkope) frame op rijd (kapot, of tot ik het zat ben), en dan enkel een nieuw (beter! frame aan zal moeten schaffen, aangezien de wielen en groep dan waarschijnlijk nog prima zijn.

To Be continued.

Grt. Pim

ps. hier een fotootje van de fiets:
[img=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DY6WEWA.jpg]
(Pedalen zitten er nog niet op, moest ik nog monteren, evenals een fietscomputer; ook moet het zadel nog een beetje lager, bleek nadat ik de geometrie had nagemeten nav een eerdere, complete meting)

pipootje
Forum-lid

pipootje 12 aug 2010 19:28

[quote="PRoeske"]Zoals beloofd gisteren naaar het pretpark in Zwanenburg geweest. Ik wist waar ik voor kwam, wat mn budget was, wat daar voor mogelijk is, en waar op te letten.

Ik moet zeggen dat ik er met een wat negatief voorgevoel heen ging, maar het is me alles meegevallen. In eerste instantie zelf wat rond-gekeken en -gelopen, en na een 10 minuutjes kwam er een (NL sprekende!) medewerker vragen of hij mij van dienst kon zijn.

Ik mn verhaal verteld, en op zoek gegaan naar een fiets. Hij kwam eerst met een Gazelle aan uit jaar 0, waar wel een kortinkje vanaf kon (Dus idd handelaren), deze fiets was wel SRAM Rival afgemonteerd (Met Force achterderrie), wat ik graag wilde. Ik was toch niet helemaal overtuigd van de fiets en dus verder gezocht.

Uiteindelijk kwam ik bij de befaamde/beruchte/beroemde Sensa/Garnelli fietsen uit. Ik was me ervan bewust dat dit niet heel denderende fietsen zijn, maar daar is de prijs dan ook naar (student he...).

Als met al de Rival groep van de Gazelle over laten zetten op die Garnelli (was oorspronkelijk 105 afgemonteerd, dus zeker geen slechte ruil), en er Fulcrum 5 wielen + Ultegra 11-28 cassette op laten zetten; zonder meerprijs.

Al met al met een (naar mijn idee) degelijke fiets naar huis gegaan voor een goede prijs. Onderhoud kan ik praktisch allemaal zelf, en anders toch naar een FM. Het idee is dat ik nu dit (goedkope) frame op rijd (kapot, of tot ik het zat ben), en dan enkel een nieuw (beter! frame aan zal moeten schaffen, aangezien de wielen en groep dan waarschijnlijk nog prima zijn.

To Be continued.

Grt. Pim

ps. hier een fotootje van de fiets:
[img=http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DY6WEWA.jpg]
(Pedalen zitten er nog niet op, moest ik nog monteren, evenals een fietscomputer; ook moet het zadel nog een beetje lager, bleek nadat ik de geometrie had nagemeten nav een eerdere, complete meting)[/quote]

Dit lijkt me een objectief en geloofwaardig verhaal. Ik ben benieuwd om te horen wat VOS nu weer faut gedaan zou kunnen hebben. Of had hij soms Joden, sorry Polen, in dienst die de schroefjes anders vast draaien dan Germanen ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Plaats reactie