Ervaring met de Vos Zwanenburg
[quote="Amclassic-fan"] Ik ga geen zaken doen met iemand die zulke lage normen en waarde heeft, koop ik liever aan de andere kant van de wereld een frame met iemand waarmee wel fatsoenlijk zaken te doen is.
[/quote]
Hoezo, lage normen en waarden ? Was hij faut in de oorlog ? Heeft hij in de politiek of in de bak gezeten ? Liggen er babylijkjes in zijn tuin ?
Zijn we hier soms Vos aan het demoniseren ?
En......, zijn we moreel gesproken zelf nou echt zoveel betere mensen ? Steekt er niet een Vos in ons allen broeders en zusters?
[/quote]
Hoezo, lage normen en waarden ? Was hij faut in de oorlog ? Heeft hij in de politiek of in de bak gezeten ? Liggen er babylijkjes in zijn tuin ?
Zijn we hier soms Vos aan het demoniseren ?
En......, zijn we moreel gesproken zelf nou echt zoveel betere mensen ? Steekt er niet een Vos in ons allen broeders en zusters?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Amclassic-fan"]Maar jij woont in de buurt, je gaat niet 3 keer het land door rijden voor je een frame gaat kopen. Ik ga geen zaken doen met iemand die zulke lage normen en waarde heeft, koop ik liever aan de andere kant van de wereld een frame met iemand waarmee wel fatsoenlijk zaken te doen is.
De fietsen die je hebt gehad klinken overigens niet echt als studentenfietsen, zeker niet met de snelheid waar je ze ook weer mee inruilt voor nieuwe.[/quote]
Wat jummeltje inderdaad zegt.. ik koop ze zo goedkoop in, dat ik ze altijd weer voor een goede prijs kan verkopen en dan kan ik het jaar erop weer met een kleine investering een nieuwe kopen. Dan blijf je met hetzelfde geld een nieuwe fiets rijden. Voor koersen heb ik een 'koersfiets' die ik in een aantal jaren afschrijf..
wat is een 'studentenfiets'? Ik heb jarenlang mijn vakantie opgeofferd en in die tijd staan beunen als een idioot.. heeft me veel geld opgeleverd voor fietsen, want uitgaan doe ik ook niet bij de vleet. Ik heb een bepaald budget en bij de FM om de hoek kan ik daar een Stevens Aspin ultegra voor kopen en bij Vos koop ik daar dus een BMC pro machine voor met dura ace. Ik bedrieg mezelf als ik dan kies voor de stevens aspin. Tevens moet ik eerlijk zeggen dat met vos prima zaken te doen is, zolang je zelf maar enigszins redelijk blijft.. Hij pakt niet zo heel veel marge op een fiets en kan dus zelf ook geen tientallen euro's korting meer geven.
Ik ben het met je eens dat het een kostbare klus wordt als je aan de andere kant woont. Ik moet er een uur voor treinen of anderhalf uur voor fietsen, maar dat heb ik er uiteindelijk wel voor over
De fietsen die je hebt gehad klinken overigens niet echt als studentenfietsen, zeker niet met de snelheid waar je ze ook weer mee inruilt voor nieuwe.[/quote]
Wat jummeltje inderdaad zegt.. ik koop ze zo goedkoop in, dat ik ze altijd weer voor een goede prijs kan verkopen en dan kan ik het jaar erop weer met een kleine investering een nieuwe kopen. Dan blijf je met hetzelfde geld een nieuwe fiets rijden. Voor koersen heb ik een 'koersfiets' die ik in een aantal jaren afschrijf..
wat is een 'studentenfiets'? Ik heb jarenlang mijn vakantie opgeofferd en in die tijd staan beunen als een idioot.. heeft me veel geld opgeleverd voor fietsen, want uitgaan doe ik ook niet bij de vleet. Ik heb een bepaald budget en bij de FM om de hoek kan ik daar een Stevens Aspin ultegra voor kopen en bij Vos koop ik daar dus een BMC pro machine voor met dura ace. Ik bedrieg mezelf als ik dan kies voor de stevens aspin. Tevens moet ik eerlijk zeggen dat met vos prima zaken te doen is, zolang je zelf maar enigszins redelijk blijft.. Hij pakt niet zo heel veel marge op een fiets en kan dus zelf ook geen tientallen euro's korting meer geven.
Ik ben het met je eens dat het een kostbare klus wordt als je aan de andere kant woont. Ik moet er een uur voor treinen of anderhalf uur voor fietsen, maar dat heb ik er uiteindelijk wel voor over
2008 - een wilier izoard 2500 euro
2009 - Orbea Orca 2800 euro
2009 - een Orbea tijdritfiets (prijs onbekend)
2010 - 2 BMC's (prijs onbekend)
[quote="stokie"]Ik studeer en heb geen fiks inkomen[/quote]
[quote="jummeltje"] Als je een beetje slim investeert kun je in ieder geval de fiets weer voor ongeveer hetzelfde bedrag verkopen en zo koop je eigenlijk maar 1x een fiets. Die je door verkoop en aankoop van een nieuwe steeds weer opnieuw kan besteden[/quote]
Lijkt mij dat je zo toch aardig wat euros per jaar moet ophoesten. Ook al laat je dan anderen dingen zogenaamd als student. Je bent dan beslist geen arme student. Ook zeg je dat je niet op vakantie gaat etc maar je bent wel 10 dagen naar Zwitserland geweest en weet ik veel waar je verder allemaal rijdt. De meeste gewone studenten zie ik dat allemaal niet doen en besteden.
Maar goed ik gun het je verder van harte hoor!
En voor de mensen die de site van Vos zien en lukraak naar de winkel afreizen om ff een fiets mee te nemen. Hoe kun je er van uitgaan als je zon website ziet dat je niet voor verassingen komt te staan? :rolleye: Wie houdt nu wie voor de gek? Ik zou het met argwaan bekijken, en op zn minst eerst bellen of de fietsen die ik wil zien ook aanwezig zijn, etc. En dan nog . .
2009 - Orbea Orca 2800 euro
2009 - een Orbea tijdritfiets (prijs onbekend)
2010 - 2 BMC's (prijs onbekend)
[quote="stokie"]Ik studeer en heb geen fiks inkomen[/quote]
[quote="jummeltje"] Als je een beetje slim investeert kun je in ieder geval de fiets weer voor ongeveer hetzelfde bedrag verkopen en zo koop je eigenlijk maar 1x een fiets. Die je door verkoop en aankoop van een nieuwe steeds weer opnieuw kan besteden[/quote]
Lijkt mij dat je zo toch aardig wat euros per jaar moet ophoesten. Ook al laat je dan anderen dingen zogenaamd als student. Je bent dan beslist geen arme student. Ook zeg je dat je niet op vakantie gaat etc maar je bent wel 10 dagen naar Zwitserland geweest en weet ik veel waar je verder allemaal rijdt. De meeste gewone studenten zie ik dat allemaal niet doen en besteden.
Maar goed ik gun het je verder van harte hoor!
En voor de mensen die de site van Vos zien en lukraak naar de winkel afreizen om ff een fiets mee te nemen. Hoe kun je er van uitgaan als je zon website ziet dat je niet voor verassingen komt te staan? :rolleye: Wie houdt nu wie voor de gek? Ik zou het met argwaan bekijken, en op zn minst eerst bellen of de fietsen die ik wil zien ook aanwezig zijn, etc. En dan nog . .
sommige studenten gaan 'braaf' met hun ouders mee op vakantie he... Dat kost niet al te veel en zo ben je toch nog weg.. tja, daarnaast moet ik 'gewoon naar school' en werk ik als ik niet op school zit of op de fiets zit.. Het voordeel van studeren is dat je over het algemeen weinig kosten hebt die ik een heel eind kan dekken met Stufi.
Ik heb daarnaast nooit gezegd dat ik een arme student ben, maar dat ik absoluut geen fiks inkomen heb. Arm zijn (veel) mensen in afrika en dat ben ik absoluut niet. Ik heb keihard moeten werken voor iedere euro die inmiddels in mn fietsen zitten.. Ik vind het dan zonde als ik voor hetzelfde geld een 'mindere' fiets kan kopen... En dus ben ik blij met zaken als Vos, Salden en Hopman, omdat ik zo voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Topkwaliteit materiaal, niet al te veel betalen! Super! door de 'service' kijk ik echt heen..
Daarom is het advies voor vos ook.. lees je goed in, weet wat je hebben wilt en ga eerst een keer kijken voordat je iets koopt. De kwaliteit van de materialen is gewoon top, de service laat echter te wensen over... maar goed, dat verhaal is inmiddels bekend..
Ik heb daarnaast nooit gezegd dat ik een arme student ben, maar dat ik absoluut geen fiks inkomen heb. Arm zijn (veel) mensen in afrika en dat ben ik absoluut niet. Ik heb keihard moeten werken voor iedere euro die inmiddels in mn fietsen zitten.. Ik vind het dan zonde als ik voor hetzelfde geld een 'mindere' fiets kan kopen... En dus ben ik blij met zaken als Vos, Salden en Hopman, omdat ik zo voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Topkwaliteit materiaal, niet al te veel betalen! Super! door de 'service' kijk ik echt heen..
Daarom is het advies voor vos ook.. lees je goed in, weet wat je hebben wilt en ga eerst een keer kijken voordat je iets koopt. De kwaliteit van de materialen is gewoon top, de service laat echter te wensen over... maar goed, dat verhaal is inmiddels bekend..
Vandaag bij VOS geweest. Ja, het klopt de prijzen zijn scherp. Er staan zeker mooie fietsen maar.... de kennis van de "experts" is slecht. Opmeten van wielrenners kent VOS niet. Alleen het nemen van een beenlengte is zeker niet voldoende voor het opmaat maken van een fiets. Is een maatje niet aanwezig dan wordt er gewoon gepushed op een maatje groter: "voor de groei". Zo zie je op één dag een aantal "klanten" met verkeerd afgestelde fietsen de winkel verlaten. Daarnaast is het advies en vooral de houding van "meneer" Vos erg slecht. Samengevat: alleen voor zeer ervaren fietsers die exact alle benodigde fietsmaten (stuurbreedte, zadelhoogte, achteruitstand zadel, stuurhoogte, lengte cranck, lengtebovenbuis,...) kennen is het een manier om wat geld te besparen. Voor minder ervaren wielrenners of mensen die service, advies en kennis zoeken: VOS NIET DOEN.
[quote="Diogenes"]Hij is waarschijnlijk iemand die goed nadenkt voordat hij een mening ventileert. Dat zouden meer mensen moeten doen.[/quote]
goede tip vanuit de ton
goede tip vanuit de ton
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="pipootje"]6 jaar niks gepost en dan als eerste publicatie collega Vos afplassen ?[/quote]
Hij is er zelf geweest, heeft een goed onderbouwd verhaal... Ik snap niet waarover je wilt zeiken. Als je het er niet mee eens bent kun je dat ook gewoon normaal zeggen.
Hij is er zelf geweest, heeft een goed onderbouwd verhaal... Ik snap niet waarover je wilt zeiken. Als je het er niet mee eens bent kun je dat ook gewoon normaal zeggen.
-
- Forum-lid HC
[quote="pipootje"]6 jaar niks gepost en dan als eerste publicatie collega Vos afplassen ?[/quote]
Ik snap dit niet, lijkt me niet dat Vos hier wordt afgez..ken.
Lijkt mij juist een eerlijk en objectief advies, gewoon alleen kopen bij Vos als je weet wat je wil en zelf erg handig bent en niet afhankelijk bent van enige vorm van service!
Ik snap dit niet, lijkt me niet dat Vos hier wordt afgez..ken.
Lijkt mij juist een eerlijk en objectief advies, gewoon alleen kopen bij Vos als je weet wat je wil en zelf erg handig bent en niet afhankelijk bent van enige vorm van service!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Hallo, Ik woon in Amsterdam en kom wel eens bij Vos. Als je weet wat je nodigt hebt, dan kan je gerust daar iets kopen. Voor advies en je eerste fiets zou ik niet meteen naar Vos gaan. Het een beetje shabby. Heb daar een nieuwe wielset, derailleur en banden gekocht. 55,- voor een setje GP4000s is niet veel, Er zit alleen geen verpakking omheen, maar een elastiekje. Maakt mij niet uit, de banden doen het goed. Bij de wielset kwamen ze eerst met een hogere prijs, maar na het melden van de prijs die ik had gezien op hun website, kwam er een sorry en werd de prijs aangepast. (prijzen waren net veranderd volgens hun) Verkooptruc? misschien.. gewoon zelf bij de les blijven Verder heeft een kennis van een Ultegra groep daar gekocht en kreeg alles mee in zakjes ipv de verpakking. Volgens het verhaal kopen ze groepen op bij een fietsmerk (bv giant ofzo) die de groepen overheeft en niet monteert op hun fietsen.. geen idee of dat klopt, wel een prima prijs voor een goede groep. Ik zou er alleen langs gaan al je in de buurt woont of in de buurt bent, maar zeker geen dag aan besteden om kans op teleurstelling te voorkomen.
Do or Do not.. There is no try