die hebben Sinterklaas en de kerstman ook, daar trapt men ook nog steeds in..Arno357 schreef:Heeft dat "maten " verhaal ondertussen geen baard ?
Ervaring met de Vos Zwanenburg
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Om dat bedrijf met Sinterklaas en de Kerstman te vergelijken gaat ook weer wat ver.supergrover1 schreef:die hebben Sinterklaas en de kerstman ook, daar trapt men ook nog steeds in..Arno357 schreef:Heeft dat "maten " verhaal ondertussen geen baard ?
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
En de baard blijft maar groeien...... (zie hierboven...)Arno357 schreef:Heeft dat "maten " verhaal ondertussen geen baard ?
Uitknobbelen wat de oorzaak van je rugklachten is, het staat namelijk lang niet vast dat het aan de geometrie van de fiets ligt.serinavh schreef:Ook hier helaas een negatieve ervaring. Ik heb
Vorig jaar mei een fiets maat 53 gekocht en na
na lange tijd rug klachten is er vandaag bij toeval uitgekomen dat ik maat 56 heb. Heeft iemand ervaring wat ik hier mee aan moet.
Laat eens een deskundig persoon kritisch naar de zit kijken. mogelijk is er een duidelijke oorzaak en mogelijk ook niet.
Is er een idee dan kan je eens wat expirimenteren met wijzigingen.
Dus NIET naar de Vos.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
serinavh: Wat had je gekocht, wat is je lengte,bb lengte? Was het je eerste fiets of had je al wat ervaring?
Met alleen je melding dat je daar een fiets gekocht hebt die te klein blijkt, daar kunnen we weinig peperkoek van maken!
Met alleen je melding dat je daar een fiets gekocht hebt die te klein blijkt, daar kunnen we weinig peperkoek van maken!
53 verkopen, 56 kopen.serinavh schreef:Ook hier helaas een negatieve ervaring. Ik heb
Vorig jaar mei een fiets maat 53 gekocht en na
na lange tijd rug klachten is er vandaag bij toeval uitgekomen dat ik maat 56 heb. Heeft iemand ervaring wat ik hier mee aan moet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wat bedoel je met dat ik maat 56 heb. Is je frame maaat 56 ipv 53. Of heb je een 56 nodig?
Buiten dat kan je nooit zeggen ik heb een 56 nodig. Er zijn zoveel meer dingen die meespelen.
Buiten dat kan je nooit zeggen ik heb een 56 nodig. Er zijn zoveel meer dingen die meespelen.
mwah, ideaal is het niet maar met een langere stuurpen en je zadel iets naar achteren is die paar centimeter wel wat weg te werken. Tenzij je daarmee al op het uiterste zit. Ik zeg niet dat Vos kan meten (zeker niet), maar als er iemand is, die roept dat je een 56 nodig hebt ben ik wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk is gegaan.
Plaats anders eens een foto van je fiets, (met jou erop?)?
Plaats anders eens een foto van je fiets, (met jou erop?)?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Lees ik de opmerking van serinavh nu zo anders? Ik lees dat hij een 53 nodig heeft en die gekocht zou hebben en naar nu blijkt is het helemaal geen 53 maar een 56.
Misschien kan TS even reageren op de verwarring?
Misschien kan TS even reageren op de verwarring?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Je kunt het stukje van serinavh op 2 manieren lezen. Je ziet het zeker niet fout, noch rickert leest het fout. Taalkundig is de zin gewoon wat verwarrend.
Japiecarbon had 'm ook al door, volgens mij.
Japiecarbon had 'm ook al door, volgens mij.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Zelf inmiddels ook de nodige ervaring met de Vos en laat ik hiermee beginnen: ik vind het grotendeels overdreven hoe hij in dit topic wordt afgeschilderd.
Ik kwam er vorig jaar voor het eerst. Ik had een Opera op het oog, en heb hem daar "bewonderd". Vond het een mooie fiets, maar het was een model uit 2011, de kabels liepen buitenom en ik had toch teveel het gevoel dat het "yesterdays tech" was. Uiteindelijk bij Ventoux in Tilburg een Scott Foil gekocht. De zaak vond ik echter 1 grote snoepwinkel, waar ik me rustig uren kon vermaken. Ik werd er ook met rust gelaten, en niet besprongen door verkopers. Ook wel zo fijn. De koffie achterin de zaak is niet te zuipen, en volgens mij is de cake afgeschaft, maar dat zou me ook worst wezen.
Twee maanden geleden voor een vriendin van mijn zusje daar een fiets gekocht. Zij was ook bekend met dat het dozenschuivers zijn, dus ik als "specialist" moest helpen. Zij heeft daar een Garnelli gekocht met 105 groep, wat naar mijn weten een gerebrande Sensa is. De Vos presenteert Garnelli als "echt Italiaans". Jaja...
Het punt is echter: je koopt uiteindelijk WEL een degelijk alu frame met dito 105 groep voor een bodemprijs. Dat de fiets dan uiteindelijk niet het Italiaanse raspaardje is dat de Vos pretendeert doet dan voor mij niet zozeer ter zake, en voor het meisje in kwestie al helemaal niet.
De monteur die de fiets afstelt mag dan slecht Nederlands spreken, het is wel een onwijs aardige vent met een enorme arbeidsethos. Als je ziet hoe die kerel staat te buffelen, ik doe hem dat niet na. Zelf ben ik een ontzettende pietje precies vwb de afstelling van een fiets. Ik heb gezorgd dat dat meisje ook het stuur kreeg dat paste bij haar schouderbreedte, dat de stuurpen werd veranderd etc. De monteur past het allemaal aan, en liet ook zijn visie weten op wat het beste zou passen bij haar. Hij had vrijwel altijd gelijk. Als je zelf echter niet zoveel interesse toont in de afstelling, dan maakt hij er zich denk ik ook makkelijker vanaf. Ik begrijp dat tot op zekere hoogte ook wel: de meeste mensen die daar een fiets halen zijn van de categorie "casual": als jouw stuur net een tandje te breed is krijg je daar niet zo'n last van als je 40km per week max fietst. Rij je 500 per week, dan wordt het een ander verhaal.
Iets anders dat ik ook belangrijk vind te vermelden: alles komt daar uit voorraad en wordt direct op je afgesteld. Je hoeft dus maar 1x te komen, in tegenstelling tot bij andere zaken. Zo kocht mijn moeder laatst een Synapse bij Ventoux (mijn favoriete winkel), maar moest wel helemaal terug komen om een afspraak voor het afstellen te maken. Die pool bij de Vos zet ter plekke je fiets in elkaar, als je die kerel een stuurlintje ziet vervangen zakt je broek echt af hoe snel en professioneel dat gaat.
Na deze ervaring heb ik er voor mijn eigen vriendin ook een goedkope Sensa gehaald met Tiagra afmontage voor iets van 650 euro. Echt geen geld, netjes op haar afgesteld en bevalt geweldig.
Paar zaken:
- Koop er geen accessoires. Het businessmodel is helder: de fietsen gaan tegen bodemprijzen, het echte geld wordt gemaakt op de rest. Helm, pomp, schoenen etc etc het is allemaal veel duurder dan bij de gemiddelde webshop.
- Doe je huiswerk! Advies daar is niets waard. De Vos is een handelaar, en stuurt je simpelweg naar de fiets waar hij de meeste marge op pakt.
- Mensen in dit topic lijken het beste van beide werelden te verwachten: EN een superlageprijs, EN topservice. The two simply don't match: je krijgt die lage prijs doordat hij een dozenduwer is. Accept it, en neem iemand mee die verstand van racefietsen heeft als je dat zelf niet hebt.
Ik vind de Vos persoonlijke echt prima. Voor service -> Ventoux Tilburg, voor een topprijs -> De Vos. Ik zal er in ieder geval zeker vaker kopen.
Ik kwam er vorig jaar voor het eerst. Ik had een Opera op het oog, en heb hem daar "bewonderd". Vond het een mooie fiets, maar het was een model uit 2011, de kabels liepen buitenom en ik had toch teveel het gevoel dat het "yesterdays tech" was. Uiteindelijk bij Ventoux in Tilburg een Scott Foil gekocht. De zaak vond ik echter 1 grote snoepwinkel, waar ik me rustig uren kon vermaken. Ik werd er ook met rust gelaten, en niet besprongen door verkopers. Ook wel zo fijn. De koffie achterin de zaak is niet te zuipen, en volgens mij is de cake afgeschaft, maar dat zou me ook worst wezen.
Twee maanden geleden voor een vriendin van mijn zusje daar een fiets gekocht. Zij was ook bekend met dat het dozenschuivers zijn, dus ik als "specialist" moest helpen. Zij heeft daar een Garnelli gekocht met 105 groep, wat naar mijn weten een gerebrande Sensa is. De Vos presenteert Garnelli als "echt Italiaans". Jaja...
Het punt is echter: je koopt uiteindelijk WEL een degelijk alu frame met dito 105 groep voor een bodemprijs. Dat de fiets dan uiteindelijk niet het Italiaanse raspaardje is dat de Vos pretendeert doet dan voor mij niet zozeer ter zake, en voor het meisje in kwestie al helemaal niet.
De monteur die de fiets afstelt mag dan slecht Nederlands spreken, het is wel een onwijs aardige vent met een enorme arbeidsethos. Als je ziet hoe die kerel staat te buffelen, ik doe hem dat niet na. Zelf ben ik een ontzettende pietje precies vwb de afstelling van een fiets. Ik heb gezorgd dat dat meisje ook het stuur kreeg dat paste bij haar schouderbreedte, dat de stuurpen werd veranderd etc. De monteur past het allemaal aan, en liet ook zijn visie weten op wat het beste zou passen bij haar. Hij had vrijwel altijd gelijk. Als je zelf echter niet zoveel interesse toont in de afstelling, dan maakt hij er zich denk ik ook makkelijker vanaf. Ik begrijp dat tot op zekere hoogte ook wel: de meeste mensen die daar een fiets halen zijn van de categorie "casual": als jouw stuur net een tandje te breed is krijg je daar niet zo'n last van als je 40km per week max fietst. Rij je 500 per week, dan wordt het een ander verhaal.
Iets anders dat ik ook belangrijk vind te vermelden: alles komt daar uit voorraad en wordt direct op je afgesteld. Je hoeft dus maar 1x te komen, in tegenstelling tot bij andere zaken. Zo kocht mijn moeder laatst een Synapse bij Ventoux (mijn favoriete winkel), maar moest wel helemaal terug komen om een afspraak voor het afstellen te maken. Die pool bij de Vos zet ter plekke je fiets in elkaar, als je die kerel een stuurlintje ziet vervangen zakt je broek echt af hoe snel en professioneel dat gaat.
Na deze ervaring heb ik er voor mijn eigen vriendin ook een goedkope Sensa gehaald met Tiagra afmontage voor iets van 650 euro. Echt geen geld, netjes op haar afgesteld en bevalt geweldig.
Paar zaken:
- Koop er geen accessoires. Het businessmodel is helder: de fietsen gaan tegen bodemprijzen, het echte geld wordt gemaakt op de rest. Helm, pomp, schoenen etc etc het is allemaal veel duurder dan bij de gemiddelde webshop.
- Doe je huiswerk! Advies daar is niets waard. De Vos is een handelaar, en stuurt je simpelweg naar de fiets waar hij de meeste marge op pakt.
- Mensen in dit topic lijken het beste van beide werelden te verwachten: EN een superlageprijs, EN topservice. The two simply don't match: je krijgt die lage prijs doordat hij een dozenduwer is. Accept it, en neem iemand mee die verstand van racefietsen heeft als je dat zelf niet hebt.
Ik vind de Vos persoonlijke echt prima. Voor service -> Ventoux Tilburg, voor een topprijs -> De Vos. Ik zal er in ieder geval zeker vaker kopen.
Laatst gewijzigd door Stoffa op 31 jul 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.