Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vuelta Superlite

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 01:33

bontempi56 schreef:Vrij pittig kwa gewicht iets meer dan de 1900 gram zoals opgegeven maar het oog wil ook wat zullen we maar zeggen,de snelspanners die erbij zitten vind ik 3 keer niks veel te lomp dus die ga ik maar vervangen door andere slankere en met een kleurtje.:D


Yep, gewoon niet remmen, hoef je ook niet aan te zetten, en dan hebben we er wel voordeel aan :D en als je crasht, waren ze iig goedkoop, haha!

Ik heb die snelspanners even opgezocht, zijn erg mooi, zal goed staan.

Ik ben trouwens toch voor 16mm Continental Easy Tape Hp en heb ook maar meteen een set 16mm Velox rim tape mee besteld. Ik had toevallig nog 1 velox plastic rim strip liggen van 16mm, die had ik erin gedaan en paste perfect. Dus ik douw voorlopig de continental easy tape hp's erin en gebruik die velox 16mm voor een toekomstig wielsetje. Anyway ik kan wel begrijpen dat 22mm ook geen probleem is aangezien je ze mooi tegen de randjes op kan plakken zoals jij waarschijnlijk gedaan heb.

Nu nog ff wachten tot de spulletjes bezorgd worden.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 21:19

Hier is de mijne dan.. Moest wel even het ventielgaatje een klein beetje uitvijlen anders paste de topeak ventiel verlenger er niet in. Even door de kamer een klein rondje gemaakt en alle spaken kraken als een gek, moet zich nog zetten waarschijnlijk. Iemand al rondje meegedaan hier?

[img=http://lh5.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/S0YyJ ... G_0739.JPG]
[img=http://lh6.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/S0YyP ... G_0742.JPG]
[img=http://lh3.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/S0YyW ... G_0746.JPG]
[img=http://lh3.ggpht.com/_sBu0a1KSyho/S0YyY ... G_0747.JPG]
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 07 jan 2010 22:29

Mooie cannondale TJB en mooie wieltjes hihihihi,ook mijn spaken maakten een hels kabaal kwestie van de wielen kraken.Waarom geen binnenbandjes met lang ventiel???:D:p:D
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 22:37

bontempi56 schreef:Mooie cannondale TJB en mooie wieltjes hihihihi,ook mijn spaken maakten een hels kabaal kwestie van de wielen kraken.Waarom geen binnenbandjes met lang ventiel???:D:p:D


Dank u :D

Ik heb nog een hele lading continental binnenbandjes liggen met kort ventiel. Dus dacht dat voorlopig een ventiel verlenger de beste en goedkopere optie is.

Ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 07 jan 2010 22:43

TJB schreef:
bontempi56 schreef:Mooie cannondale TJB en mooie wieltjes hihihihi,ook mijn spaken maakten een hels kabaal kwestie van de wielen kraken.Waarom geen binnenbandjes met lang ventiel???:D:p:D


Dank u :D

Ik heb nog een hele lading continental binnenbandjes liggen met kort ventiel. Dus dacht dat voorlopig een ventiel verlenger de beste en goedkopere optie is.

Ben erg benieuwd hoe dit gaat rijden.


Ok op die manier zelfde hiero maar die ga ik wel gebruiken op mijn standaard wielen heb in de kerstshow maar een aantal met lang ventiel gekocht.

Vrees dat wel wat kabaal aan te pas gaat komen de eerste rit en zeker met flink aanzetten maar dat gaat wel over,ben ook benieuwd hoe ze zullen lopen vrees dat dat nog ff gaat duren met dit weer

:(;):D
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 jan 2010 22:45

Hebben jullie er al aan gedacht om even te photoshoppen oid en de vuelta stickers te wissen? (of in ieder geval die italiaanse vegen)
Zeker bij de Caad9 is dat volgens mij top! (bij de Six is het volgens mij ook heel erg mooi!)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 22:48

bontempi56 schreef: Ok op die manier zelfde hiero maar die ga ik wel gebruiken op mijn standaard wielen heb in de kerstshow maar een aantal met lang ventiel gekocht.

Vrees dat wel wat kabaal aan te pas gaat komen de eerste rit en zeker met flink aanzetten maar dat gaat wel over,ben ook benieuwd hoe ze zullen lopen vrees dat dat nog ff gaat duren met dit weer

:(;):D


Nice, mooie deal.

Die eerste rit gaat ons zeker wat aandacht opleveren haha, wat een tering herrie.. Vooral in de bochten zal het zich nog wel even zetten. Maar goed zolang er maar geen spaak breekt :D De wielen zelf zien er goed stevig uit, ben benieuwd hoe robust ze zullen zijn na flink wat ritten gereden te hebben. Ze zien er in ieder geval super uit op onze fietsjes!

Klopt helemaal, dit weer is vreselijk, en v/h weekend komt er een lading sneeuw aan hoorde ik net. :D Nog maar even van genieten zolang het schoon is (de fiets)?
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 07 jan 2010 22:51

danny1407 schreef:Hebben jullie er al aan gedacht om even te photoshoppen oid en de vuelta stickers te wissen? (of in ieder geval die italiaanse vegen)
Zeker bij de Caad9 is dat volgens mij top! (bij de Six is het volgens mij ook heel erg mooi!)



Ja wel aan gedacht maar dan zou ik in ieder geval iets anders erop willen hebben hou wel van een beetje druk en aangezien ik dat niet zelf kan zou ik iets moeten laten maken,en persoonlijk vindt ik het zo ook niet verkeerd staat het rood komt immers terug in de cranks en straks ook in de zadelpen en stuurnok word hetzelfde type als de cranks dus dan laat ik het zo, evt haal ik het stukje groen nog uit de stickers.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 22:53

danny1407 schreef:Hebben jullie er al aan gedacht om even te photoshoppen oid en de vuelta stickers te wissen? (of in ieder geval die italiaanse vegen)
Zeker bij de Caad9 is dat volgens mij top! (bij de Six is het volgens mij ook heel erg mooi!)


Idd al aan gedacht, wou eigenlijk custom stickers erop plakken van wieldesign.nl tot ik de prijzen zag :D

Ik ben zelf een stickerfan, iets op de wielen vind ik altijd mooi, ook als het ronddraait.

Ik heb wel een picture gezien tijdens googlen zonder stickers van iemand:

http://www.photosgraphein.net/001.jpg

Zelfde fiets met vuelta stickers:
http://photosgraphein.net/new_02.jpg

Vind je zonder mooier Danny/Bontempi op die fiets?
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 07 jan 2010 22:56

bontempi56 schreef:hou wel van een beetje druk


Je hebt helemaal gelijk!
Het plaatje klopt gewoon, is niks mis mee.
Als jij van een beetje druk houdt moet je er niks aan doen.
Het is helemaal niet TE druk of iets in die richting, het is chocola! (zoals ik altijd zeg als iets goed bij elkaar past)

Ik ben zelf van de rustige, liefst transferloze wielen.
Vandaar de suggestie.

Top wieltjes!!

Ps, na mijn eerste ritje met flink wat straatklinkers was het gekraak naar de eeuwige jachtvelden verbannen.
FacebookS3RSSite

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 07 jan 2010 22:58

Zonder de stickers ziet het er maar saai uit vind ik,had ook bij wieldesign gekeken idd aan de prijzige kant.
Mss heeft Danny wat tijd over om een mooi setje stickerss te ontwerpen en maken voor ons hihihihi kun je aan Danny wel toevertrouwen en wedden dat dat niet zo duur is als bij wieldesign :) :) :)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 jan 2010 22:58

Mooi Danny, dank je

Ik ga onze pics even photoshoppen, tot zo
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Plaats reactie