Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fietsen vs. Wielrennen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2012 09:58

[quote="WdvB"Daarentegen zie ik weinig mensen met wielen rennen.....[/quote]

Mijn zoontje van 2 zegt dan ook altijd: "fietsrenner", ook tegen mij als ik mijn wielerkleding aan heb.
Campagnolo Ultra Dork

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 18 nov 2012 11:37

en je moet natuurlijk de renner gelezen hebben!

dan weet je ook meteen dat peleton geschreven wordt als peloton en dat merks eindigt met ckx

checkerpigrules
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jan 2007 21:48

checkerpigrules 20 nov 2012 20:40

amclassic-fan schreef:Ironman is toch echt geen stayer triathlon, daarbij valt die Olympische afstand volledig in het niet. Het is wel hilarisch om het fietsen tijdens die stayer triathlons te bekijken. Om de haverklap rijdt er weer iemand tegen het achterwiel van z'n voorganger aan en dat zijn dan professionele athleten. Nee het is maar al te duidelijk dat triathleten geen wielrenners zijn.
Ik kan daar inkomen. Een Duitse collega die 'wat triathlons deed' wou wel eens met me met het Scheldepeloton meerijden. Na de heuveltjes hing hij er nog aan en toen het tempo niet meer onder de 45 zakte, reed meneer netjes alleen naast de sliert.... Hij durfde niet goed in het wiel zitten. Direkt na thuiskomst zijn naam gegoogled en bleek dat hij 105ste of zo was het jaar ervoor bij de IM in Hawaii :) De volgende weekends hadden we een lol, af en toe werd hij er afgereden, meestal door zijn slechte stuurmanskunst of schrik om deftig in het wiel te zitten... Dan mocht hij het horen maandag op kantoor. Wel een coole en bescheiden gast...
CP.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 20 nov 2012 21:47

Ik ben nog in het bezit van twee paar witte,nee, nieuwe witte rennerssokken.
Dat stelt gerust.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 22 nov 2012 21:21

Toen ik laatst aan het fietsen was kwam ik "iemand in wielertenue" tegen die naast zijn racefiets aan het rennen was. Ik vroeg nog of ie een lekke band had, maar hij was ergens voor aan het trainen. Dat was pas een wiel-rénner.
Ernie C. schreef: Mijn zoontje van 2 zegt dan ook altijd: "fietsrenner", ook tegen mij als ik mijn wielerkleding aan heb.
:) Lief!
simen schreef:Ik ben nog in het bezit van twee paar witte,nee, nieuwe witte rennerssokken.
Dat stelt gerust.
Ik heb Shimano sokken. Dat telt zeker niet?
;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 nov 2012 22:27

TumTumTum schreef:Ik heb Shimano sokken. Dat telt zeker niet?
;)
Alleen Campagnolo sokken tellen mee. ;)
En als ze nieuw zijn ben je NOG geen wielrenner. :)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 23 nov 2012 10:12

TumTumTum schreef:Toen ik laatst aan het fietsen was kwam ik "iemand in wielertenue" tegen die naast zijn racefiets aan het rennen was. Ik vroeg nog of ie een lekke band had, maar hij was ergens voor aan het trainen. Dat was pas een wiel-rénner.
Inderdaad. Oefenen kan ook zeker geen kwaad om te voorkomen dat je een wielvlieger wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=bEGAIYKTZ9w" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 nov 2012 16:56

Ik speel wielrenner. Een cyclo of toertocht is een koers, een groep is het peloton, de deelnemers zijn renners, de bevoorrading is de ravitaillering etc etc. En zo maak ik het leven net een beetje mooier.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 nov 2012 18:09

En wat nog mooier is, we hoeven niet zo erg af te zien, er zit geen druk op van sponsors, we crashen niet zo vaak, we krijgen geen kritiek in de media als we slecht presteren, we hoeven geen doping te gebruiken, er niet over te liegen, enz....

Gewoon voor de lol fietsen, en af en toe je krachten meten met anderen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 nov 2012 20:11

robbebopper schreef:En wat nog mooier is, we hoeven niet zo erg af te zien, er zit geen druk op van sponsors, we crashen niet zo vaak, we krijgen geen kritiek in de media als we slecht presteren, we hoeven geen doping te gebruiken, er niet over te liegen, enz....

Gewoon voor de lol fietsen, en af en toe je krachten meten met anderen.
Ja en we hoeven geen rare kleertjes te dragen met schreeuwerige logo's van malafide toko's die zich sponsor noemen erop.

Dat van die Campagnolo sokken vind ik nou wel weer jammer. Ik heb geen Campagnolo sokken. )
Veni. Vidi. Fietsie.

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 23 nov 2012 22:33

Herman_N schreef:Ik speel wielrenner. Een cyclo of toertocht is een koers, een groep is het peloton, de deelnemers zijn renners, de bevoorrading is de ravitaillering etc etc. En zo maak ik het leven net een beetje mooier.
:D

huibm
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jan 2011 18:30

huibm 26 nov 2012 09:16

Ik kom niet snel genoeg naar boven om wielrenner te zijn
Ik heb niet genoeg matchende setjes kleding/fiets om wielrenner te zijn
Ik hou te veel van lekker eten om eruit te zien als wielrenner,

Maar van fietsen geniet ik wel heel hard.
Be Blessed with my bik

Plaats reactie