Wielerbroeken
-
- Forum-lid
ik ben mijn fietsgardarobe langzaam maar zeker compleet aan het maken. Maar nu vroeg ik me af of een 3/4 broek een must have is of niet echt? Ik heb wel een lange broek zonder zeem, en been stukken. Dus ik heb wel keuze maar alleen voor volledige been bedekking. Of een korte broek. Is een 3/4 broek dan een aan te raden tussenstap? En zo ja bij welke temperaturen gebruiken jullie die?
De Vermarc PRR vandaag op 85km getest. Eerste indruk is prima. Draagt erg fijn, niet glad op het zadel. Goede pasvorm.
De zeem voelt comfortabel. Niet te dik, maar erg prettig. Duurzaamheid van het geheel zal afwachten zijn.
Deze broek voelt voor mij beter dan in prijsklasse vergelijkbare Giordana en Castelli's met de Kiss 3 zeem.
Lijkt vooralsnog een goede aanschaf.
De zeem voelt comfortabel. Niet te dik, maar erg prettig. Duurzaamheid van het geheel zal afwachten zijn.
Deze broek voelt voor mij beter dan in prijsklasse vergelijkbare Giordana en Castelli's met de Kiss 3 zeem.
Lijkt vooralsnog een goede aanschaf.
Stansfieldd: ipv 3/4 broek heb ik kniestukken. Draag ze sporadisch - maar wel bijv vanmorgen toen ik startte. Ik weet niet precies bij welk weer ik de hele dag 3/4 zou willen fietsen, dus gebruik ze met name als bij de start een korte broek nog te koud is
- Matthijs1973
- Forum-lid
Vandaag voor het eerst met de Assos T.Cento S7 gereden en wat een fantastische broek! Je kunt hele discussies houden over het aanschafbedrag maar toen ik vanmiddag na een goede rit van de fiets afstapte was ik allang vergeten wat ik ervoor betaald had. Het materiaal voelt goed, de zeem is onopvallend aanwezig, de bretels merk je niet, etc, etc, etc.... nog nooit zo lekker gefietst (of kwam dat door het mooie weer )
-
- Forum-lid
De regel (als we mogen veralgemenen) is dat je bij PRR steeds een maat groter neemt dan je habituele maat.
Castelli met X2 zeem en Asso broek (Mille) beiden ok. Castelli iets dikkere zeem. De assos gaat iets meer tussen de batsen zitten.
heren hebben jullie voor mij tips waar ik op moet letten qua zeem in de broek? naden en zweetafvoer en dry fit etc dat weet ik wel. Maar een zeem in een broek is voor mij een onbekend fenomeen
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid
Arnold misshien zijn er al nieuwe technieken, maar wellicht is dit wat je zoekt.
www.cycleandsportswear.eu/downloads/.pdf
www.cycleandsportswear.eu/downloads/.pdf
zekers dank je wel. Broek mag zo tussen de 60 en 100 euro kosten. Met bretels wil ik wel.GiantDefy1 schreef:Arnold misshien zijn er al nieuwe technieken, maar wellicht is dit wat je zoekt.
http://www.cycleandsportswear.eu/downloads/.pdf
Ga eens even checken. Heb er al een van agu gezien. Maar zullen vast nog wel andere merken zijn. Craft en Gore ben ik niet weg van qua broekjes
CaadX Ultegra
Ik heb alleen maar met korte broeken(zonder bretels) gefietst als toerist.
Nu heb ik wel idee bij een bibshort.(van Assos).
Misschien wat een gekke vraag.Maar kan je de voorkant dan ver genoeg naar beneden krijgen om te plassen?
Of moet je dan een pijp oprollen?
Of toch net als ik nu doe met mijn lange broek met bretels(de bretels even na beneden en dan plassen).
Ik heb ook een lange broek met bretels van Ultima en die kan ik wel ver genoeg aan de voorzijde ,naar beneden drukken om dan zo te plassen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben bij een bibshort.
Nu heb ik wel idee bij een bibshort.(van Assos).
Misschien wat een gekke vraag.Maar kan je de voorkant dan ver genoeg naar beneden krijgen om te plassen?
Of moet je dan een pijp oprollen?
Of toch net als ik nu doe met mijn lange broek met bretels(de bretels even na beneden en dan plassen).
Ik heb ook een lange broek met bretels van Ultima en die kan ik wel ver genoeg aan de voorzijde ,naar beneden drukken om dan zo te plassen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben bij een bibshort.
bedankt voor je infosoloist schreef:Hangt oa van de lengte van je brandslang af (en dus ook of het koud of warm weer is...). Maar broek een beetje naar beneden duwen aan de voorkant en gebukt gaan staan werkt voor mij altijd. En ik ben geen John Holmes look-alike...
Ik fiets altijd alleen dus ik kan rustig even stoppen.
Ik zag vanmiddag naar de koers dwars door vlaanderen en zag daar veel renners met lange broeken rijden.
Dan kan het toch niet anders dan dat ze tijdens de koers(wanneer ze hard rijden)...gewoon de boel laten lopen.
De wasmachines spoelen alles wel weer schoon na afloop