Wielerbroeken
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
+1 ik vond de 2 assossen die ik heb (na mijn fietsen natuurlijk) echt een hele goede investering (hoop trouwens dat je er niet meer dan 129 voor hebt betaald )
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ah, dan is het goed. kwam deze van de week nl tegen http://www.vanbon-sport.nl/fietsen/prod ... 6hellip%3b
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ten gevolge van keuzeovervloed 4 verschillende broeken in verschillende maten besteld bij Futurum, namelijk:
- Mavic Ksyrium Pro | L (hadden ze niet in M, dus maar 1 maat)
- Etxeondo Orhi | L / XL
- Gore Bike Wear Oxygen 2.0 | L / XL
- Castelli Endurance X2 | L / XL
Waarschijnlijk hou ik er 1, gaat de rest terug en bestel ik er van de beste nog 1. Kan ook zijn dat ik er 2 hou als ik twijfel.
- Etxeondo Orhi | L / XL
Waarschijnlijk hou ik er 1, gaat de rest terug en bestel ik er van de beste nog 1. Kan ook zijn dat ik er 2 hou als ik twijfel.
Ik ben een beetje aan het oriënteren op een nieuwe broek, en die zijn uiteraard voor iedereen persoonlijk.
Nu ben ik altijd tevreden geweest over Ultima en Assos, 2 verschillende prijsklassen natuurlijk.
De nieuwere zemen van Assos kan je niet meer vergelijken met die van 10 jaar geleden neem ik aan?
Zijn er merken vergelijkbaars met Assos qua zeem?
Nu ben ik altijd tevreden geweest over Ultima en Assos, 2 verschillende prijsklassen natuurlijk.
De nieuwere zemen van Assos kan je niet meer vergelijken met die van 10 jaar geleden neem ik aan?
Zijn er merken vergelijkbaars met Assos qua zeem?
Castelli. De broeken met de progetto x zeem. Maar blijft een beetje persoonlijk denk ik. De een vindt castelli beter zitten, de ander assos, of een ander merk.
(Gaat niet alleen om de zeem soms)
(Gaat niet alleen om de zeem soms)
Laatst gewijzigd door Bredalp op 01 jun 2016 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondertussen op de Gore na alles binnen, Gore kan ik vandaag ophalen.sjoerdth schreef:Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering ten gevolge van keuzeovervloed 4 verschillende broeken in verschillende maten besteld bij Futurum, namelijk:
- Etxeondo Orhi | L / XL
Heb de Mavic, Castelli en Etxeondo gedurende een minuut of 5 getest op de tacx en het blijkt maar weer hoe verschillend broeken en mensen kunnen zijn.
Mavic Ksyrium Pro | Maat L
Van Mavic had ik 2/3 jaar terug al eens de Helium (was toen het zomermodel) gekocht, daar ben ik nog steeds erg tevreden over, vandaar dat ik Mavic ook nu weer een kans wilde geven.
De Ksyrium heeft een vrij bijzondere zeem, eigenlijk zijn het er 2: één gewoon aan de binnenkant, maar ook één aan de 'andere' kant van de broek. Niet zichtbaar natuurlijk, deze zit dus tussen 2 lagen stof ingenaaid. Hierdoor is hij extreem dik en voor mij op precies die goede plaatsen bij de zitbotten en het perineum. Als je staat is het wat vreemd omdat het voelt alsof je broek bij je kont helemaal is volgestouwd met iets (wat laat ik aan de verbeelding over ), maar eenmaal op het zadel vond ik het fantastisch. Ik kon over deze broek verder 1 review vinden en die had vanwege de dikte van de zeem zelfs zijn zadel lager gezet, maar hij kon er wel een hele dag mee rijden.
Verder kwam hij qua pasvorm en afwerking redelijk overeen met de heliums die ik al heb en die zien er nog steeds perfect uit.
Castelli Endurance X2 | Maat XL
In één woord: vreselijk...
Ik had enorm hoge verwachtingen van deze broek, kon er eigenlijk nergens een negatief woord over vinden, maar ik vind het 3 keer niks.
Ten eerste de zeem, dikte van een zeem zegt niet alles, maar deze zeem voelde op het zadel als van een broek van 3 jaar oud. Dan kan ik net zo goed de pijpen van een paar skinny jeans halveren, een paar bretels eraan doen en er een washandje innaaien
Verder past de broek denk ik gewoon niet bij mijn postuur: 1.86m, 85kg met vrij forse bovenbenen. De taille van de broek kreeg ik met enige moeite over mijn heupen heen, maar op zich geen struikelblok, alleen sloot ie dan onder mijn dijbenen weer niet helemaal goed om mijn been heen.
En dan de bretels... het ergste van de broek, ze zijn ten eerste behoorlijk aan de korte kant, ten tweede van een vrij schurend inelastisch materiaal. Die van Mavic zijn bijvoorbeeld ook mesh, maar veel elastischer en zachtere stof. Daarbij zijn ze ook vrij smal wat icm. met de geringe lengte ervoor zorgde dat ze in mijn schouders sneden.
Totaal niet onder de indruk dus, snel weer uit.
Etxeondo Orhi | L
Deze broek zat het lekkerst en staat ook het mooist. Zit achterop ook mooi in het zilver het logo gestikt, niet echt belangrijk, maar het oog wil ook wat
De bretels zijn naadloos en ik denk qua stof dezelfde samenstelling als de rest van de broek en voelen zeer prettig.
De zeem is van Elastic Interface die bijvoorbeeld ook de assos en rapha zeem produceren, ook de Gore broek heb ik oa. hierop uitgezocht en deze lijkt prima. Niet zo mega dik als de Mavic, maar goede padding op de juiste plekken.
Het enige wat ik aan deze broek iets minder vond tov. de Castelli en de Mavic zijn de leggrippers. Bij de eerst genoemden zijn ze van dat flubberige elastische stofje, waar mouwen van fietsshirts ook vaak van zijn en bij de Etxeondo is het zo'n elastieken band. Maar eenmaal op de fiets zitten de pijpen na 2 keer trappen op de juiste plek en ik denk dat het op de lange duur ook niet ergerlijk zal zijn.
Maakt mij zeer nieuwschierig naar deze broek, ik moet bekennen dat ik niet wist dat Mavic ook wielerbroeken in het assortiment hadsjoerdth schreef: Mavic Ksyrium Pro | Maat L
Van Mavic had ik 2/3 jaar terug al eens de Helium (was toen het zomermodel) gekocht, daar ben ik nog steeds erg tevreden over, vandaar dat ik Mavic ook nu weer een kans wilde geven.
De Ksyrium heeft een vrij bijzondere zeem, eigenlijk zijn het er 2: één gewoon aan de binnenkant, maar ook één aan de 'andere' kant van de broek. Niet zichtbaar natuurlijk, deze zit dus tussen 2 lagen stof ingenaaid. Hierdoor is hij extreem dik en voor mij op precies die goede plaatsen bij de zitbotten en het perineum. Als je staat is het wat vreemd omdat het voelt alsof je broek bij je kont helemaal is volgestouwd met iets (wat laat ik aan de verbeelding over ), maar eenmaal op het zadel vond ik het fantastisch. Ik kon over deze broek verder 1 review vinden en die had vanwege de dikte van de zeem zelfs zijn zadel lager gezet, maar hij kon er wel een hele dag mee rijden.
Verder kwam hij qua pasvorm en afwerking redelijk overeen met de heliums die ik al heb en die zien er nog steeds perfect uit..
Hoe vallen de maten? zelf ben ik 1.86 en +- 94 kg
Ook even aan haken op dit topic. Ik lees hier lovende verhalen over Assos broeken en Castelli's met progetto X2 zeem waarvan ik direct geloof dat deze broeken een geweldig goede investering zijn.
Heeft iemand ook nog tips voor een goede bib short zo rond de 75 euro?
Voor de racefiets kan ik me 1 zo'n dure bib short als cadeautje nog wel veroorloven, echter voor de mtb heb ik toch liever een wat goedkopere broek. Ik wil nog wel eens een kleine schuiver maken en dat doe ik liever niet met een broek die ik, gezien de kostprijs, bijna in een vitrine in de woonkamer zou bewaren.
De enige voorwaarde (behalve het budget) is dat de broek overwegend zwart is. Iemand nog een tip?
Heeft iemand ook nog tips voor een goede bib short zo rond de 75 euro?
Voor de racefiets kan ik me 1 zo'n dure bib short als cadeautje nog wel veroorloven, echter voor de mtb heb ik toch liever een wat goedkopere broek. Ik wil nog wel eens een kleine schuiver maken en dat doe ik liever niet met een broek die ik, gezien de kostprijs, bijna in een vitrine in de woonkamer zou bewaren.
De enige voorwaarde (behalve het budget) is dat de broek overwegend zwart is. Iemand nog een tip?
Gazelle Team TVM \'99
- jelmerjager
- Forum-lid
Sportful Giro?